گوگل آنالیز چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل آنالیز

اشتراک گذاری پست

ارزیابی و بررسی پیشرفت سئو سایت یکی از دغدغه های مهم هر وبمستری است. اینکه شما بتوانید درباره مخاطبان خود و آنچه که آنان می خواهند اطلاعاتی داشته باشید تا بر اساس نیاز آنان اقدام نمائید؛ شما را در رسیدن به عنوان یک وبمستر موفق کمک و همراهی خواهد کرد.

یکی از راه های رسیدن به چنین اطلاعاتی استقاده از برنامه گوگل آنالیز (googel analytics) است که به صورت رایگان تجزیه و تحلیل وبسایت شما را انجام می دهد و با داشتن تنها یک اکانت جیمیل می توانید این سرویس رایگان را تجربه کنید. 

از طریق این سرویس می توانید به مواردی چون:

 • تعداد کاربران

• تعداد دفعاتی که از سایت شما دیدن شده است

• تعداد صفحه هایی که مخاطبان بیشتری داشته است

• میانگین زمان بررسی یک بازدید توسط مخاطب

و بسیاری موارد دیگر دسترسی سریع داشته باشید. از دیگر قابلیتهای این سرویس، تحلیل راه های ایجادترافیک در وبسایت ( از جمله کمپین بازاریابی، لینک ها و…)، اندازه گیری میزان فروش و نرخ تبدیل و همچنین مراحلی که کاربر برای رسیدن به وبسایت شما طی کرده است و کیفیت و چگونگی بازدید، می باشد. 


کمپانی گوگل یکی از نسخه های این ابزار آنالیزگر محبوب و بسیار کاربردی را از سال ۲۰۰۶ به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است. خاطر نشان می کنم که نسخه غیررایگان این سرویس نیز وجود دارد که آنالیزگر قوی تر است. 

همانطور که بسیاری از برندهای حرفه ای برای تجزیه و تحلیل و کنترل ترافیک وبسایت شان استفاده از چنین برنامه هایی را یک امر ضروری و مهم می دانند؛ شما هم می توانیدبا استفاده از این برنامه ضمن صرفه جویی در هزینه و زمان برای یافتن راهکارهای تحلیلی و کنترلی، تبلیغات خود را با توجه به نقشه جغرافیایی مخاطبانتان هدف گذاری کرده و به مرحله اجرا درآورید.


با فعال کردن چنین برنامه ای در اصل شما به ربات های گوگل اجازه خواهید داد تا به همه صفحه های وبسایت تان دسترسی داشته باشند تا بتوانند تمامی اطلاعات مخاطبانتان را در اختیار شما قرار دهند. این برنامه حتی قادر است کاربرانی که از طریق تلفن همراه به وبسایت شما وارد شده اند را شناسایی و ردیابی کند. 


در نهایتتمامی دیتاها به صورت تصویری در یک محیط گرافیکی قابل درک و فهم به نمایش گذاشته می شود. این سرویس بار اضافه ترافیکی و همچنین فایل های اضافه در فضای شخصی شما به وجود نخواهد آورد. 

View data by Google Analytics

برای استفاده از این سرویس بایستی در گوگل آنالیز ثبت نام کنید بدین منظور:

◊ ابتدا وارد وبسایت گوگل آنالیز شده و گزینه sign in را انتخاب کنید. در همان صفحه یک پنجره باز می شود که اولین گزینه آن یعنی گوگل آنالیتیک را بایستی انتخاب کرده و سپس اکانت جیمیل خود را وارد کنید. 

◊ در قسمت Account name نام کاربری که می تواند همان نام برندتان باشد، وارد کنید.

◊ در قسمت Industry category نوع تجارت و کسب و کارتان را از بین ۲۵ دسته مختلف ارائه شده انتخاب نمائید. 

◊ در قسمت Website name نام وبسایت خود را وارد کنید. 

◊ در قسمت Address name آدرس (منطقه) خود را وارد کنید و در قسمت Time zone بازه زمانی را وارد کنید.

 ◊ در مرحله بعد بر روی گزینه Get tracking id کلیک کرده و کد نمایش داده شده را کپی و در سروس کد وبسایت تان جایگزین کنید. این کد به صورت ترکیبی از حروف و عدد می باشد که برای هر وبسایتی یکتاست. 


به همین سادگی شما می توانید از این سرویس جذاب و رایگان در جهت پیشبرد اهدافتان کمک و یاری جوئید و از قابلیت های بسیار زیاد آن استفاده بهینه داشته باشید. 


با دارا بودن تمامی ویژگی ها و خصوصیات مثبت سرویس گوگل آنالیز به این نکته نیز باید اشاره کنیم که این سرویس مناسب سایت های تجاری کوچک و متوسط است و برای وبسایت های پیچیده و بزرگ محدودیتهایی دارد که پیشنهاد می کنیم اگر وسعت تجارت شما بیش از قابلیت های این سرویس گوگل آنالیز است به جای عدم استفاده از آن از نرم افزار پیشرفته تری که شرکت گوگل فراهم کرده، استفاده کنید و یا از نرم افزارهایی همچون webtrends و cognos IBM نیز می توانید بهره گیرید. 

در صورتی که سوالی دارید و یا قبلا با این سرویس کار کرده اید و می خواهید خوانندگاه این مقاله را راهنمایی نمایید در زیر همین پست کامنت خود را بگذارید.

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا