آموزش تنظیمات مالی در WHMCS + فعال سازی درگاه بانکی

آموزش تنظیمات مالی در WHMCSدر این جلسه از سری مباحث آموزش whmcs با تنظیمات مالی در WHMCS در خدمت شما هستیم.

بعد از تنظیمات اولیه WHMCS بخش مهم بعدی تنظیمات مالی هستش، در این بخش شما می‌توانید واحد پولی را در این سیستم تعیین کنید.

این واحد پولی در فاکتورها و همچنین محصولات و سرویس‌های تعریف شده وب‌سایت شما به کاربران نمایش داده خواهد شد. از دو واحد پولی ریال و تومان نیز در این سیستم می‌توانید استفاده کنید.

 

نحوه انجام تنظیمات مالی در WHMCS

برای شروع از منو Setting در بخش مدیریت whmcs به روی زیر منو Payments بروید سپس بر روی Currencies کلیک کنید.

بخش واحد پولی در تنظیمات مالی Whmcsاگر نیاز شما با یک واحد پولی در whmcs بر طرف می‌شود کافی است واحد پولی پیش‌فرض USD را ویرایش کرده و اطلاعات واحد پولی مدنظر خود را جایگزین آن کنید.

  1. ویرایش واحد پولی تنظیمات مالی در whmcsدر بخش Currency Code عبارت ” ریال ” را تایپ کنید.
  2. در مقابل Prefix علامت ” $ ” را حذف نمایید و آن را خالی بگذارید.
  3. در بخش Suffix ابتدا دو بار دکمه اسپیس روی کیبورد را بزنید و سپس تایپ کنید ” ریال” تا واحد پولی شما به ریال تعریف شود.
  4. در بخش Format منو آبشاری باز شونده را باز کنید و آخرین گزینه یعنی ۱,۲۳۴ را انتخاب کنید.

در آخر هم بر به منظور ذخیره تغییرات روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

اگر واحد پولی شما به‌صورت کاراکترهای ؟؟؟؟؟ نمایش داده شده بود دلیل آن این هست که $mysql_charset = ‘utf8’; را از فایل کانفیگ whmcs حذف نکرده‌اید. برای رفع این مشکل این خط را از فایل کانفیگ حذف و مجدداً مراحل قبل را انجام دهید.

ویرای واحد پولی در WHMCSاگر هم می‌خواهید در بخش تنظیمات مالی در WHMCS کنار واحد پولی USD واحد پولی ایران را نیز داشته باشید نیازی به ادیت گزینه USD نبوده و مطابق آیتم‌های بالا کافی است قسمت Add Additional Currency را ایجاد و تکمیل نمایید.

در زیر منو Payments سه گزینه دیگر نیز جود دارد که سعی می‌کنیم در ادامه توضیحات مختصری راجع به آن‌ها ارائه کنیم.

گزینه دوم در بخش Payments بخش Payment Gateways هست که مربوط به درگاه‌های بانکی است.

درگاه بانکی بخش تنظیمات مالی در whmcsبرای فعال کردن درگاه بانکی شما علاوه بر تهیه ماژول درگاه باید از طریق بانک خود اطلاعات درگاه را دریافت کنید. حالا باید ماژول را از طریق هاست وب‌سایت خود در دایرکتوری modules/gateways کپی کنید و اطلاعات درگاه را از طریق فایل کانفیگ وارد ماژول نمایید.

اگر نیاز به ماژول درگاه بانکی برای وب‌سایت خود دارید می‌توانید با یک جستجوی ساده هم نسخه‌های پولی و هم نال شده را از وب‌سایت‌های ایرانی تهیه کنید.

بعد از آپلود ماژول درگاه، زمانی که بر روی Payment Gateways کلیک می‌کنید از منو باز شونده این قسمت می‌توانید نام بانک را مشاهده کرده و ماژول را فعال و یا غیرفعال کنید.

گزینه سوم از زیر منوی Payments قسمت Tax Rules هستش که مربوط به وضع قوانین مالیاتی بر روی سرویس‌های مشتریان می‌باشد.

قسمت مالیات و کد تخفیف در تنظیمات مالی در whmcs

گزینه آخر نیز مربوط به Promotions/Coupons هست که جهت تعریف کدهای تخفیف محصولات کاربرد دارد و زمانی که شما برای محصول و سرویس‌های خود تخفیفی در نظر گرفته باشید می‌توانید از این بخش کد تخفیفی بر روی محصولات خود تعریف کنید.

آموزش چقدر برای شما مفید بود؟

[مجموع: ۰ میانگین: ۰]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا