نحوه خرید بیت‌کوین 1399

فرآیند خرید بیت‌کوین به سادگی ثبت نام در یک اپلیکیشن است و شما به راحتی هر چه تمام‌تر می‌توانید اقدام به خرید این ارز دیجیتالی بکنید.

اول از همه برای یک کیف پول بیت‌کوین یا Bitcoin Wallet ثبت نام کنید

قبل از خرید بیت‌کوین، شما باید یک کیف پول بیت‌کوینی را از سایت‌هایی مانند Blockchain.info یا اپلیکیشن‌هایی مثل Bitcoin Wallet برای اندروید و Blockchain Bitcoin Wallet برای iOS دانلود کرده و یک فرم آنلاین را با اطلاعات پایه خودتان تکمیل کنید. این کار بیشتر از دو دقیقه وقتتان را نمی‌گیرد.

اگر در یک کیف پول بیت‌کوینی در پلتفرم کوین‌بیس (Coinbase) ثبت‌نام کنید، صفحه حساب کاربری شما همانند تصویری است که در پایین مشاهده می‌کنید. همان طور که می‌بینید، شکل و شمایل این صفحه مانند یک نرم افزار بانکی آنلاین است که بیشتر بانک های تجاری سنتی برای رتق و فتق کارهای روزانه مشتریانشان از آن استفاده می‌کنند.

بیت‌کوین 1

از پول های رایج برای خرید بیت‌کوین استفاده کنید

زمانی که یک کیف پول بیت‌کوینی برای خودتان دست و پا کردید، می‌توانید به کمک روش‌های پرداخت رایج مانند کارت نقدی، انتقال بانکی یا کارت اعتباری برای خرید بیت‌کوین از پلتفرم‌های خرید و فروش این ارز دیجیتالی (مانند Coinbase) اقدام کنید. پس از خریداری، بیت‌کوین‌ها به کیف پول شما منتقل می‌شوند. در دسترس بودن روش‌های پرداختی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، به شرایط و نوع معامله انتخابی شما بستگی دارد. در ادامه یک اسکرین‌شات از رابط یا اینترفیس بیت‌کوین مشاهده می‌کنید که نحوه خرید و فروش بیت‌کوین یا حتی سایر ارزهای دیجیتالی رایج مانند اتریوم و لایت‌کوین را نشان می‌دهد. همان طور که می‌بینید، برای خرید بیت‌کوین کافی است بر روی زبانه خرید و برای فروش بر روی زبانه فروش کلیک کرده تا به سادگی آب خوردن فرآیند خرید و فروش این ارز را شروع کنید. برای خرید و فروش، ابتدا باید نوع ارزی را که می‌خواهید معامله کنید و روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

بیت‌کوین 2

به خاطر داشته باشید که نیازی نیست بازار تبادل بیت‌کوین و کیف پول بیت‌کوین یکسان باشند. بازار تبادل بیت‌کوین یا  Bitcoin exchange جایی شبیه بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس است که شما می‌توانید از بیت‌کوین به عنوان یک ارز قانونی برای خرید و فروش استفاده کنید. اگرچه اکسچنج‌ها یا بازارهای مبادله بیت‌کوین، امکان استفاده از قابلیت‌های کیف پول بیت‌کوینی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، اما این کار، کار اصلی آن‌ها نیست. از آنجا که ضروری است کیف پول بیت‌کوینی به طور ایمن و محافظت شده نگهداری شود، معمولا توصیه می‌شود که برای ذخیره مقادیر زیاد بیت‌کوین یا نگهداری آن برای مدت زمانی طولانی از خدمات اکسچنج‌ها استفاده نشود. بنابراین بهتر است که بیت‌کوین‌های خود را به کیف پول های ایمن منتقل بکنید. هنگام انتخاب کیف پول بیت‌کوینی باید بیش از هر چیز امنیت آن برای شما اولویت داشته باشد و همیشه سعی کنید کیف پول هایی با قابلیت امضای چندگانه را انتخاب کنید.

در حال حاضر، اکسچنج‌های بسیار معتبری در بازار وجود دارند که همه نیازهای کاربران را پاسخ داده و بالاترین استاندارهای امنیتی و گزارش دهی را به آن‌ها ارایه می‌کنند. البته ناگفته نماند که هنگام انتخاب اکسچنج یا کیف پول برای مبادله بیت‌کوین‌های خود باید کمی وسواس به خرج دهید.

یک کیف پول بیت‌کوینی برای ذخیره کلید خصوصی شماست، نه برای بیت‌کوین

تصور عامه این است که بیت‌کوین‌ها در یک کیف پول ذخیره می‌شوند که تصور درستی نیست. بیت‌کوین‌ها در هیچ جایی ذخیره نمی‌شوند. حساب بیت‌کوینی با استفاده از دو کلید عمومی و خصوصی ذخیره می‌شود. این کلیدها رشته‌ای دراز از اعداد و حروف هستند که با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری ریاضی ساخته می‌شوند. کلید عمومی (مانند شماره حساب بانکی) به عنوان یک آدرس برای همه قابل نمایش است و دیگران می‌توانند به آن بیت‌کوین منتقل کنند.

کلید خصوصی (مانند رمز کارت اعتباری) مخفی نگه داشته می‌شود و تنها برای تایید انتقال بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، این کلید خصوصی است که در کیف پول بیت‌کوینی نگهداری می‌شود. از میان راهکارهایی که برای ایمن نگه داشتن کیف پول بیت‌کوینی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به رمزگذاری کیف پول با یک گذرواژه قوی و انتخاب یک سیستم رایانش ابری برای ذخیره آن اشاره کرد. پلتفرم Coinbase نیز که پیشتر به آن اشاره شد، از یک قفل چندگانه ایمن برای میزبانی کلیدهای شما استفاده می‌کند.

شما به عنوان یک کاربر مختار هستید که از بیت‌کوین‌هایی که از این کلید خصوصی استفاده می‌کنند، برای خرید کالا، پرداخت بهای خدمات یا انتقال پول به دوستان یا اعضای خانواده خود استفاده کنید. این بیت‌کوین‌ها با استفاده از آدرس برای گیرنده ارسال می‌شوند. با فروش بیت‌کوین‌ها در اکسچنج‌ها می‌توانید مبلغ معادل آن با پول رایج را دریافت کرده و آن را از حساب شخصی خود برداشت کنید.

اگرچه همه بیت‌کوین‌های جهان از یک جنس هستند اما قیمت آن در کشورها و حتی اکسچنج‌های مختلف، متفاوت است و همین باعث افزایش فرصت‌های آربیتراژ برای آن می‌شود. بهای بیت‌کوین در کره جنوبی با لحاظ 35 درصد افزایش قیمت محاسبه می‌شود. در حالی که این مقدار در هند چیزی بین 20 تا 25 درصد است. گفتنی است که شرایط عرضه و تقاضا در بازار باعث ایجاد آربیتراژ در قیمت این ارز دیجیتالی می‌شود.

روز به روز به تعداد مکان‌هایی که می‌توان در آنجا از بیت‌کوین برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات استفاده کرد، اضافه می‌شود. برخی از بازیگران بزرگ صنعت خرده فروشی و همچنین تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک هم حاضرند از مشتریان خود به جای سایر ارزهای رایج، بیت‌کوین بگیرند. افزایش پذیرش بیت‌کوین و اقبال عمومی به آن باعث تقویت جایگاه این ارز دیجیتالی در سراسر جهان شده و به آن کمک می‌کند که به عنوان یک روش پرداخت به رسمیت شناخته شود. اخیرا هم ژاپن به طور رسمی و قانونی بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت مورد پذیرش قرار داده است.

جمع‌بندی

تغییر مواضع نهادهای ناظر، افزایش پذیرش و سرمایه‌گذاری روزافزون در شرکت‌های نوپا و محصولات مرتبط با بیت‌کوین باعث شده که اعتماد به بیت‌کوین افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. با این حال، این ارز دیجیتالی هنوز مراحل ابتدایی رشد خود را طی می‌کند و باید پیش از اقدام به خرید آن به طور کامل تمامی جوانب کار از نوسانات قیمتی گرفته تا مسائل قانونی و مالیات را مد نظر قرار دهید. برای خرید بیت‌کوین از امید احمدیانی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا