گواهی‌نامه اس اس ال Wildcard چیست؟

خدمات امنیتی وب سایت

در دنیای رو به رشد کسب و کارهای الکترونیک، جهت افزایش جذب کاربران به وب‌ سایت خود، باید اصول تجارت دیجیتال را رعایت نماییم. یکی از اصلی‌ترین ارکان راه‌اندازی وب سایتی که قرار است ثبت نام یا خرید آنلاین بر روی آن انجام شود، ایجاد اطمینان برای بازدیدکنندگان است. از جمله اقداماتی که امروزه جهت افزایش امنیت وب ‌سایت‌ها صورت می‌پذیرد، تهیه گواهی‌نامه SSL برای وب ‌سایت یا اصطلاحا بارگذاری آن با HTTPS است.

 


گواهی‌نامه اس اس ال Wildcard چیست؟

گواهی‌نامه Wildcard-SSL

با قرار گرفتن یک قفل در کنار نام دامنه و بارگذاری وب ‌سایت با HTTPS در مرورگر، فعال بودن SSL بر روی سایت بارز خواهد شد. تهیه گواهی‌نامه SSL از الزامات مهم جهت افزایش سطح امنیت یک وب ‌سایت است. با Secure شدن یک وب ‌سایت، کاربران با اعتماد بیشتری اطلاعات شخصی و محرمانه خود، مانند ایمیل، شماره کارت بانکی، رمز کارت اعتباری و… را هنگام ثبت نام یا خرید اینترنتی در بخش‌های مختلف سایت وارد خواهند کرد.

اگر یک فروشگاه اینترنتی فعال دارید که می‌خواهید کاربران با اطمینان بیشتری از محصولات آن خرید کنند یا در بخش‌هایی از وب ‌سایت شما ثبت‌نام آنلاین صورت می‌پذیرد، تهیه SSL برای وب سایت، موجب مصون نگه داشتن اطلاعات محرمانه کاربران از هرگونه سرقت و دسترسی افراد سودجو خواهد شد.


گواهی‌نامه اس اس ال Wildcard چیست؟

در برخی موارد بخش‌های مختلف یک وب ‌سایت از طریق زیر دامنه‌های (Subdomains) آن قابل دسترس خواهد بود. جهت بارگذاری ساب‌دامین‌ها با HTTPS، لازم است گواهی اس اس ال تهیه نمایید که تمامی Subdomain ها را نیز به صورت Secure نمایش دهد. این نوع گواهی‌نامه که Wild Card نام دارد، امکان امن کردن آدرس اصلی سایت و همچنین زیر دامنه‌های آن ‌را دارد.

با تهیه این نوع گواهی اس اس ال برای ثبت دامنه و ساب‌دامین‌های آن، هزینه کمتری در مقایسه با تهیه گواهی‌نامه DV-SSL به‌صورت جداگانه برای هر ساب‌دامین پرداخت خواهید کرد. لذا مقرون به صرفه‌تر بوده و زمان راه‌اندازی آن برای امن کردن تمامی زیر دامنه‌ها نیز کوتاه‌تر است.

 


گواهی‌نامه اس اس ال Wildcard چیست؟

انواع گواهی‌نامهWildcard

  • DV-Wildcard-SSL: این نوع گواهی‌نامه، دامنه و تمامی ساب‌دامین‌های آن را امن کرده و سریع و آنی صادر می‌شود. برای صدور این گواهی‌نامه کافیست فایل CSR برای دامنه‌ای با عنوان *.domain.tld ایجاد شده (که مشخصه بارز در روال صدور این نوع گواهی‌نامه است) و برای شرکت صادر کننده گواهی‌نامه ارسال شود. پس از تائید و احراز مالکیت دامنه، گواهی‌نامه به‌صورت Wild Card صادر خواهد شد.
  • OV-Wildcard-SSL: این گواهی‌نامه ویژگی‌های DV-Wildcard را دارا بوده و علاوه بر آن، نام شرکت ثبت شده که گواهی‌نامه برای وب سایت آن تهیه شده است را نیز در مشخصات خود جای خواهد داد. برای صدور این گواهی‌نامه احراز هویت شرکت مالک دامنه، توسط شرکت صادر کننده گواهی‌نامه تائید خواهد شد. پس از تایید هویت شرکت که با بررسی مدارک ثبتی آن صورت خواهد پذیرفت، گواهی‌نامه صادر می‌شود. برای بررسی صحت آن، در بخش مشخصات Certificate، نام شرکت قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه SSL Wildcard برای وب‌ سایت خود تهیه کنیم؟

تهیه SSL برای وب ‌سایت ها از طریق شرکت‌های صادر کننده این گواهی‌نامه مقدور است که در سطح بین المللی فعالیت می‌کنند. شرکت‌هایی هم‌چون Comodo ،Verisign ،Digi Cert ،Global Sign ،Certum و… که نمایندگان فعالی در سرتاسرجهان دارند. از طریق ارتباط با این شرکت‌ها و پرداخت هزینه‌ای متناسب با نوع گواهی‌نامه مورد نظر، پس از انجام اقدامات فنی اولیه و ارائه مدارک و فایل‌های مورد نیاز به شرکت صادر کننده، می‌توان گواهی‌نامه SSL را تهیه و بر روی سرور میزبان سایت فعال نمود.


گواهی‌نامه اس اس ال Wildcard چیست؟

پس از دریافت اطلاعات اولیه مربوط به هاست، از شرکت میزبان وب سایت خود، با ایجاد یک فایل Certificate Signing Request) CSR) متشکل از نام دامنه، نام شرکت، شهر، کشور و… ثبت سفارش گواهی اس اس ال در شرکت صادر کننده آغاز می‌شود. پس از بررسی اطلاعات لازم، صدور یا همان Issue گواهی‌نامه SSL صورت می‌پذیرد و فایلی با پسوند CRT برای نصب بر روی سرور میزبان سایت، ارائه می‌گردد. سپس از طریق دسترسی به سرور میزبان سایت، نصب گواهی‌نامه انجام و وب سایت با HTTPS بارگذاری خواهد شد.

از طریق کلیک کردن بر روی قفل کنار نام دامنه و مشاهده مشخصات آن (View Certificate) می‌توان مدت زمان اعتبار گواهی اس اس ال، نام دامنه و اطلاعات شرکت صادر کننده را نیز بررسی کرد.
تمامی شرکت‌های صادر کننده SSL، گواهی‌نامه Wildcard را نیز در لیست محصولات خود ارائه می‌دهند و شما می‌توانید جهت امن‌ کردن آدرس اصلی وب‌ سایت و تمامی زیر‌دامنه‌های آن از یک گواهی‌نامه Wildcard استفاده نمایید.


گواهی‌نامه اس اس ال Wildcard چیست؟

حال وقت آن رسیده است که برای افزایش امنیت وب ‌سایت خود و تمامی زیر‌دامنه‌های آن اقدام نمایید. با تهیه گواهی‌نامه Wildcard تمامی بخش‌های مختلف وب ‌سایت به‌صورت Secure بارگذاری خواهند شد و این امر به‌ نوبه خود یکی از عوامل تاثیر‌گذار در رشد روز افزون کسب و کار آنلاین شما خواهد بود.

[ratings]

به این نوشته امتیاز دهید

[Total: 2 Average: 4.5]

در صورت نیاز به تامین امنیت وب سات یا بخش آی تی مجموعه خود با ما در تماس باشید.
02128421193
09129726343
09362196343

[email protected]

موارد مورد آنالیز وب سایت:
● اسکن پورت های باز و دارای حفره امنیتی

● اسکن بیش از ۱۵۰۰ ضعف امنیتی خطرناک در اسکریپت و ساختار سایت

● کشف ضعف تزریق SQL + اعمال Blind SQL Injection

● کشف ضعف های تزریق اسکریپت (XSS)

● کشف ضعف امنیتی پیمایش پوشه ها (Directory Traversal)

● کشف صفحات ورود کاربران و مدیر و اعمال آزمون نفوذ پذیری

● اسکن وب سرور ها برای ضعف های امنیتی

● اسکن وب اپلیکیشن ها (مثل: Cpanel, Plesk, phpMyAdmin, WordPress, Mambo, Joomla, Drupal, DotNetNuke, phpNuke, phpBB, Mambo)

● کشف زیر دامنه ها توسط DNS zone و اعمال اسکن بر روی آن‌ها.

●جلوگیری از هک شدن سایت

●آنالیز و بروزرسانی وب سایت

●ایمن سازی پوشه ها و سطح دسترسی ها

●بروزرسانی پایگاه داده ها

●امن سازی پایگاه داده ها

●نصب افزونه های امینتی و مانیتور وب سایت

●پشتیبانی حرفه ای از امنیت سایت

●مدیریت حفره های امنیتی و غیره ……

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا