آغاز به کار داکر ۱٫۱۲ (Docker) به همراه نسخه های دسکتاپی ویندوز و مک

اشتراک گذاری پست

محیط های توسعه دسکتاپ برای و ، از مجازی سازی بومی برای سرعت استفاده می کند و مدیریت خارج از جعبه(out –of –box) و سیستم زمانبندی را بالا می برد.

داکر( ) از نسخه ۱٫۱۲ خود رونمایی کرده است. این ورژن برای اولین بار همراه نسخه دسکتاپی کامل از نرم افزارها برای توسعه در دستگاه های ویندوزی و مک است. داکر برای سیستم عامل مک و داکر برای سیستم عامل ویندوز به صورت نسخه بتا در اوایل امسال معرفی شد . این نسخه به توسعه دهندگان اجازه می دهد کارهای خود را با داکر به عنوان یک اپلیکیشن بومی انجام دهند. در اصل، نسخه دسکتاپی از داکر بر روی هر دو پلتفرم از VirtualBox برای فراهم کردن یک محیط مجازی برای اجرای ظروف (نوعی داده انتزاعی) استفاده می کند. داکر این گزینه را با تکنولوژی مجازی سازی بومی هر پلتفرم جایگزین کرده است: چارچوب هایپروایزر اپل بر روی سیستم عامل مک و مایکروسافت هایپر وی بر روی ویندوز. بازخوردهای مشتریان نیز این شرکت را به فکر اضافه کردن قابلیت های جریان کاری همچون توانایی برای اجرای زنده اشکال زدایی با ادغام IDE انداخته است. داکر برای مک و ویندوز در هر دو نسخه پایدار و بتا موجود است. بیشتر توسعه دهندگان نسخه اول( پایدار) را ترجیح می دهند اما افرادی که به دنبال تجربه قابلیت های دیگر هستند می توانند از نسخه بتا نیز استفاده کنند. داکر برای دسکتاپ، بدون خود داکر کارکرد خوبی نخواهد داشت. بنابراین، در بیشتر موارد داکر برای مک و ویندوز به همراه آخرین نسخه از موتور داکر خواهد بود. در تغییرات اولیه، فناوری ارکستراسیون ازدحام(Swarm orchestration technology) به طور مستقیم با داکر ادغام شد در حالیکه قبلا به عنوان یک افزونه در آن وجود داشت. در حالت ازدحام، این نسخه چالشی برای چارچوب های ارکستراسیون همچون Kubernetes بود. تغییر در نسخه ۱٫۱۲ حالت ازدحام را به عنوان روشی برای توسعه اپلیکیشن ها بهبود بخشید. حالت ازدحام سریعتر اجرا می شود و عمدتا این سرعت به خاطر به حداقل رساندن مقدار اطلاعاتی است که باید در هر گره فروشگاه داده نوشته شود. در حال حاضر، این حالت از شبکه های امن به صورت پیش فرض استفاده می کند بنابراین نیازی به فعالسازی دستی در آن نیست. نقطه عطف بزرگ برای داکر در آینده( برای نسخه دسکتاپی و سرور آن) ، معرفی رسمی ظروف داکر به عنوان یک جزء بومی از ویندوز سرور است. این گزینه باید در انتشار بعدی ویندوز سرور قرار گیرد البته تاثیر این قابلیت بر روی کاربران ویندوز ۱۰ دسکتاپی هنوز محتمل نیست. با وجود موفقیت قابلیت های توسعه محور در ویندوز همچون زیر سیستم لینوکس(Linux subsystem) ، پشتیبانی مستقیم برای ظروف داکر و اضافه کردن آن در نسخه های بعدی ارزشمند خواهد بود.

منبع

آغاز به کار داکر ۱٫۱۲ (Docker) به همراه نسخه های دسکتاپی ویندوز و مک

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا