آموزش آپلود فایل در دایرکت ادمین – سرور – هاست – دامنه

اشتراک گذاری پست

در آموزش قبلی نحوه ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین را یاد گرفتید که چطور میشه با آدرس IP و نام دامنه وارد DirectAdmin شد. هدف از آموزش جدید آشنا شدن با نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین هست تا بتونید فایل هایی که سایتتون نیاز داره را در فضای هاست از طریق ابزارهای مختلف بارگذاری کنید . معنی فارسی آپلود بارگذاری هستش بنابراین اگر جای دیگه این کلمه را مشاهده کردید دیگه از معنی اون مطلع هستین.

آموزش نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

بعضی از مواقع نیاز هست فقط یک یا چند فایل کم حجم روی فضای هاست آپلود بشه که معمولا برای فایل های با اندازه کم نیازی نیست قبل از آپلود، فایل ها را آرشیو و فشرده کرد. ولی در مواقعی که تعداد یا اندازه فایل ها زیاده، برای اینکه در زمان صرفه جویی بشه و راحت تر فایل ها آپلود شوند، میتونید بعضی از نرم افزارها مثل WINRAR را نصب و از اون برای آرشیو و فشرده سازی فایل ها استفاده کنید. برای این کار کافیه نرم افزار WINRAR را نصب کرده و بعد از انتخاب فایل ها و فولدرهایی که قراره آپلود بشن، روی اون‌ها کلیک راست کنید و گزینه add to archive را طبق عکس زیر انتخاب کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

در گام بعدی زمانی که کادر Archive Format باز شد، نوع فشرده سازی را zip انتخاب کرده و روی دکمه ok طبق تصویر زیر کلیک کنید تا یک عملیات آرشیو و فشرده سازی شروع شود.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

اگر حجم فایل ها و فولدرها زیاد باشه باید مدتی را صبر کنید تا در نهایت فایل فشرده ای با پسوند zip در همان صفحه با نام فولدری که فایل ها داخل بود ایجاد بشه. طبق تصویر زیر فایل ها در فولدری به نام wordpress بود که نام فایل فشرده برابر wordpress.zip شد.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

به منظور آپلود فایل لازمه با نحوه ورود به دایرکت ادمین آشنایی داشته باشین و بعد از ورود روی گزینه Files در منوی بالا یا گزینه File manager کلیک کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

در اینجا یکسری فولدر وجود داره و برای اینکه بتونید فایل فشرده را در مسیر اصلی سایت آپلود کنین اول باید وارد فولدر domains بشید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

و بعد روی فولدر دامنه مدنظرتون کلیک کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

در ادامه فولدر public_html را انتخاب کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

در صفحه  public_html، روی دکمه upload کلیک کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

سپس در کادر جدید دکمه choose file را بزنید تا فایل مورد نظر را از کامپیوتر خودتون انتخاب کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

در ادامه فایل فشرده را از داخل کامپیوتر خودتون انتخاب و روی دکمه open کلیک کنید تا فایل انتخاب بشه. اگر خواستین فایل‌های دیگری هم آپلود کنین مرحله قبل را دوباره تکرار کنین. شما مجاز هستید در هر بار همزمان 8 فایل را آپلود کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

سپس بعد از کلیک روی دکمه Upload Files، فایل‌ها شروع به آپلود داخل فضای هاست میشه.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

حتما یادتون باشه تا زمانی که آپلود کامل نشده، این صفحه مرورگر را نبندید و بعد از آپلود موفق با پیغام Upload successful مثل تصویر زیر روبر میشین.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

برای اینکه فایل فشرده ای که آپلود شده را ببینید کافیه روی کلمه here در عبارت Click here to go back طبق تصویر زیر کلیک کرده و فایل مذکور را پیدا کنید.

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و ازش نهایت استفاده رو برده باشید. در آموزش بعدی با نحوه استخراج فایل های فشرده در دایرکت ادمین آشنا مشید تا بتونید فایل هایی که آرشیو و فشرده شده اند را از حالت فشرده خارج و از اون ها در فضای هاست استفاده کنید. اگر در قسمتی از آموزش سوالی براتون پیش اومده یا به مشکلی برخورد کردین، خوشحال میشم در قسمت نظرات همین صفحه، اون را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ داده بشه. حتما از سایر آموزش های رایگان دایرکت ادمین استفاده کنین چون باعث میشه کار مدیریت سایتتون را براحتی انجام بدین و از سایر قابلیت های این کنترل پنل محبوب مطلع بشید.

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
omid.ahmadyani@Outlook.com

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا