آموزش رفع مشکل مسدود شدن کوکی در وردپرس – سرور – هاست – دامنه

مسدود شدن کوکی وردپرس یکی از مشکلاتی هست که به خاطر مشکلات کوکل مرورگر به وجود میاد. کوکی وردپرس وابسته به مرورگر هست که ممکنه به هر دلیلی دسترسی به کوکی در وردپرس وجود نداشته باشه و هنگامی که در صفحه ورود به پیشخوان وردپرس قرار داشته باشید با خطای کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند مواجه شوید. معمولا این مشکل زمانی که حالت‌های کلی افزونه‌های امنیتی و ذخیره سازی را فعال کرده باشید رخ میده که به دلیل عدم دسترسی وردپرس به کوکی مرورگر قادر به ورود در وردپرس نخواهید بود.

در این آموزش از پایگاه دانش مجموعه ما قصد دارم به نحوه رفع مشکل کوکی مرورگر در وردپرس بپردازم که با استفاده از راهکارهای معرفی شده در این مقاله میتونید مشکل مسدود بودن کوکی در وردپرس را هنگام ورود به پیشخوان وردپرس برطرف کنید.

آموزش حل مشکل مسدود شدن کوکی وردپرس

همونطور که در بالا اشاره شد وردپرس و هر سایت دیگری برای اینکه بتونه داده‌هایی که به صورت ثابت هستند و تغییری در اونها ایجاد نمیشه را در هر بار لود سایت براتون بارگذاری نکنه و از طرف دیگه هاست و سرور هم با مصرف بی رویه پهنای باند مواجه نشده با استفاده کردن از کوکی میاد و یک سری داده‌ها را در اولین ورود کاربر به سایت تا زمانی که تغییری در اونها ایجاد نشده باشه ذخیره میکنه. سپس در هر بار باز کردن سایت این داده‌ها را به جای لود کردن از هاست، از نسخه ذخیره شده روی مرورگر کامپیوتر کاربر لود میکنه که برخی از این داده‌ها در کوکل مرورگر ذخیره می‌شوند.

حالا گاهی مشکلی پیش میاد که یا به دلیل خطای برنامه نویسی یا اینکه مسدود شدن کوکی مرورگر کاربران این داده‌ها قابل لود نیستند و از طرفی هم از هاست لود نمیشن، بنابراین وقتی در وردپرس وارد میشید در این حالت خطای کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند نمایش داده میشه که قادر به ورود در وردپرس نیستید. این مشکلات ممکنه به دلایل زیر به وجود بیاد.

  • استفاده ار پروکسی هنگام ورود به مدیریت وردپرس
  • مشکل در افزونه‌های وردپرس
  • مشکل در قالب وردپرس
  • مشکل در تنظیمات مرورگر

هنگامی که این مشکل به وجود میاد با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه میشید که پیغام خطا کوکی‌ها مسدود شده‌اند یا توسط مرورگر شما پشتیبانی نمی‌شوند. شما باید آن‌ها را فعال کنید تا وردپرس بتواند از آن استفاده نماید. مواجه خواهید شد.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

حال در ادامه به معرفی راهکارهایی برای رفع مشکل مسدود شدن کوکی در وردپرس می‌پردازم که در صورت غیرفعال کردن پروکسی اگر مشکلتون برطرف نشد میتونید از این راهکارها استفاده کرده و موفق به ورود در وردپرس شوید.

راهکار اول: بررسی تنظیمات مرورگر

اولین دلیل این مشکل میتونه به خاطر خطا در کوکی و کش مرورگر باشه که دسترسی به کوکی در سایت مسدود شده. برای این منظور ابتدا کوکی و کش مرورگر خودتون را به صورت کامل پاک کنید. بعد از اینکه کوکی و کش مرورگر مربوط به سایت خودتون را پاک کنید به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد، در غیر این صورت باید از راهکارهای بعدی استفاده کنید.

اما اگر با پاک کردن کوکی مشکل برطرف نشد باید بررسی کنید ببینید کوکی در مرورگر شما فعال هست یا خیر، برای این منظور هم میتونید در دو مرورگر فایرفاکس و گوگل کروم به شکل زیر عمل کنید.

فعال کردن کوکی در گوگل کروم

برای فعال کردن کوکی در مرورگر گوگل کروم روی علامت سه نقطه که در گوشه مرورگر قرار داره کلیک کنید تا تصویر زیر براتون نمایش داده بشه.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

سپس از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید و در نهایت در بالای صفحه در باکس جستجو عبارت content را جستجو کنید تا مثل تصویر زیر گزینه Cookie نمایش داده بشه یا اینکه مستقیما آدرس chrome://settings/content را وارد کنید تا به این صفحه هدایت شوید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

بعد از کلیک روی این گزینه صفحه‌ای مشابه تصویر زیر براتون باز میشه که باید به پایین صفحه اسکرول کرده و در بخش Allow روی دکمه ADD کلیک کنید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

بعد از کلیک روی دکمه ADD باکس زیر براتون باز میشه که باید آدرس سایت خودتون را مشابه نمونه در این باکس وارد کرده و روی دکمه ADD کلیک کنید. بعد از ذخیره این گزینه دسترسی به کوکی فعال خواهد شد و مشکلتون را میتونید برطرف کنید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

فعال کردن کوکی در فایرفاکس

برای فعال کردن کوکی در مرورگر فایرفاکس روی علامت منو که در گوشه مرورگر قرار داره کلیک کنید تا تصویر زیر براتون نمایش داده بشه و گزینه Options را انتخاب کنید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

بعد از این مرحله وارد صفحه زیر میشید که باید در اون به بخش Privacy & Security اسکرول کنید و سپس روی دکمه Exceptions کلیک کنید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

بعد از کلیک روی این دکمه پنجره زیر براتون باز میشه که باید در اون آدرس دامنه خودتون را وارد کرده و روی دکمه Allow کلیک کنید تا به لیست اضافه بشه و بعد از اینکه اضافه شد در نهایت روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

راهکار دوم: افزودن کد به فانکشن قالب

گاهی اوقات پیش میاد که خطای کوکی به دلیل خطا در فایل فانکشن قالب هست. برای این کار باید وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

حالا به مسیر public_html/wp-content/themes مراجعه کرده و وارد پوشه‌ای از قالب سایت که در حال استفاده از اون هستید بشید. در این پوشه فایلی با نام functions.php قرار داره که با راست کلیک کردن روی فایل و انتخاب گزینه EDIT میتونید به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید. بعد از اینکه صفحه ویرایشگر فایل باز شد کدهای زیر را در انتهای فایل فانکشن قرار داده و ذخیره کنید.

بعد از قرار دادن کد مجددا وارد صفحه ورود در وردپرش شده و سعی کنید با نام کاربری و رمز عبور خودتون به وردپرس لاگین کنید. در صورتی که مشکل برنامه نویسی باشه میتونید وارد پیشخوان شوید.

دقت کنید قبل از هرگونه تغییر در ساختار فایل فانکشن قالب وردپرس و اضافه کردن هر کدی ابتدا یک نسخه پشتیبان از اون را به صورت کپی شده دریافت کنید و سپس کدهای بالا را به فایل اضافه کنید تا در صورت وارد کردن اشتباه کد بتونید با جایگزین کردن نسخه قبلی مشکل را برطرف کنید.

راهکار سوم: غیرفعال کردن پوسته

برای اینکار کافیه وارد File Manager هاست خودتون شده و سپس به مسیر public_html/wp-content/themes مراجعه کنید. حالا نام پوشه قالبی که در حال استفاده از اون هستید را باید تغییر نام بدین. برای این منظور روی پوشه رایت کلیک کرده و بعد از انتخاب گزینه Rename میتونید اسم پوشه را با اضافه کردن یک عدد یا هر کاراکتر دیگه به انتهای اون، به نام دلخواه تغییر بدین. بعد از تغییر نام پوشه قالب، قالب غیرفعال شده و یکی از قالب‌های پیشفرض وردپرس فعال خواهد شد. حالا اگر مشکل از قالب باشه میتونید با مراجعه به صفحه ورود وردپرس به پیشخوان وردپرس وارد شوید.

راهکار چهارم: غیرفعال کردن افزونه‌های وردپرس

برای اینکار کافیه وارد File Manager هاست خودتون شده و سپس به مسیر public_html/wp-content مراجعه کنید. حالا پوشه plugins را به یک نام دلخواه دیگه مثل plugins-old تغییر داده و ذخیره کنید. برای این کار روی پوشه راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید.

مسدود شدن کوکی وردپرس و حل مشکل کوکی ها به خاطر خروجی غیرمنتظره مسدود هستند

بعد از تغییر پوشه کلیه افزونه‌های وردپرس غیرفعال خواهند شد که حالا باید مجددا اسم پوشه را با رایت کلیک کردن و انتخاب گزینه Rename به plugins تغییر نام بدین تا مشکل برطرف شده و بعد از اینکه وارد پیشخوان وردپرس شدید افزونه‌ها را فعال کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید مشکل مسدود بودن کوکی در وردپرس هنگام ورود به پیشخوان وردپرس را برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

4.4
/
5
(
35

امتیاز

)

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
[email protected]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا