ارز رمزپایه چیست؟ : قسمت دوم 1399

اشتراک گذاری پست

در مقاله قبلی، ما تعریفی از ارزهای رمزنگاری شده یا ارز رمزپایه در اختیار شما قرار دادیم. بر اساس آنچه که در مقاله قبلی بیان شد، این ارزها را می توان بر اساس نوع بلاکچینی که استفاده می کنند، در 3 دسته مختلف، بیت کوین ، آلت کوین و توکن قرار داد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با سایر انواع ارز رمرزنگاری شده آشنا شوید.

معرفی انواع ارز رمزپایه

آلت کوین (Altcoin)

یکی دیگر از انواع ارزهای رمزپایه، آلت کوین ها هستند که در حال حاضر بیش از هزار نوع مختلف در بازار جهان را به خود اختصاص داده اند. البته نیازی نیست که از این مقدار و رقم خیلی شگفت زده شوید، چرا که بسیاری از این آلت کوین ها را می توان ورژن جدیدی از بیت کوین در نظر گرفت که از اساس شبیه به این ارز بوده و در برخی موارد چند تفاوت جزئی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال Factom. در سیستم این ارز دیجیتال نیز، مشابه با ماینرهایی که در بیت کوین وجود دارد، Staker ها نیز به ازای تایید تراکنش ها جایزه دریافت می کنند، اما نه به صورت مسابقه ای بلکه به صورت نوبتی. در نتیجه مصرف برق استخراج این ارز دیجیتال نسبت به بیت کوین خیلی کمتر است.

ارز رمزپایه چیست؟ : قسمت دوم

البته لازم به ذکر است که برخی از آلت کوین ها نیز به طور کلی از هر جهت با بیت کوین متفاوت بوده و دارای عملکرد و هدف متفاوتی هستند. اتریوم و NEO نمونه ای از همین آلت کوین ها هستند که از تفاوت خیلی زیادی با بیت کوین دارند. چرا که این ارزها، به جای آنکه به عنوان مقاصد اقتصادی استفاده شوند، با هدف توسعه برنامه های مختلف بر اساس بلاکچین طراحی شده اند. بنابراین شما با استفاده از اتریوم یا NEO می توانید برنامه های خودتان را ایجاد کرده و توسعه دهید.

انجام این کار به واسطه فناوری جدیدی که smart contract نام دارد، با استفاده از اتریوم ممکن شده است. بنابراین شما برای انجام کلیه امور خود، صرف نظر از انجام امور مالی، بدون نیاز به حضور شخص ثالث می توانید تمامی امور نظیر خرید و فروش خانه و … را انجام دهید.

توکن (dApps)

دسته سوم از انواع ارز رمزپایه ، به توکن ها اختصاص داده می شود. تفاوت عمده ای که این نوع ارزشهایی رمزنگاری شده با دو نوع قبلی دارند، در این است که دارای پلتفرم اختصاصی بلاکچین خود نیستند. بلکه از dApps یا اپلیکیشن های غیر متمرکز برای انجام امور استفاده کنند. dApps به برنامه هایی گفته می شود که از پلتفرمهایی نظیر اتریوم استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید از این برنامه ها استفاده کنید، باید از توکن برای پرداخت در آنها استفاده نمایید.

ارز رمزپایه چیست؟ : قسمت دوم

در نهایت می توان گفت که به طور کلی، آلت کوین هایی نظیر اتریوم به نسبت بیت کوین از لحاظ قیمتی پایداری بیشتری دارند چرا که بر اساس داده هایی که از چند سال گذشته تا کنون در دست است، قیمت این نوع ارز رمزپایه تغییرات زیادی نداشته است. بنابراین در صورتی که به دنبال ریسک زیادی نیستید، می توانید آلت کوین ها را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید. (البته لازم به ذکر است که امید احمدیانی سرمایه گذاری در هیچ یک از ارزهای دیجیتال را نه توصیه و نه رد می کند.)

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا