انتخاب هاست مناسب چگونه می تواند بر روی کسب وکار شما اثر بگذارد؟

اشتراک گذاری پست

موفقیت کسب وکار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این فاکتورها تنها در برگیرنده انتخاب کارمندان مناسب، کارمندان آی تی و شرکای تجاری نیست.  این موارد به فروشندگانی که از آن ها خدماتی را خریداری می کنید نیز توسعه و گسترش پیدا می کند.  کسب وکار شما ممکن است خدمات یا محصولات خوبی  ارائه کند اما اگر  مشتریان نتوانند به درستی به سایت شما دسترسی پیدا کنند  قادر نخواهند بود از این خدمات و محصولات به خوبی استفاده نمایند.  تنها مسئله ای که در مورد سایت باید بدانید زمان Downtime آن نیست. اگر بازدید کنندگان به خاطر زمان بارگذاری کند اذیت شوند و تجربه خوبی از سایت نداشته باشند تصمیم می گیرند هزینه های خود را جای دیگری صرف نمایند. با وجود  رقبای زیادی که در دنیای امروز وجود دارد، تجربه آنلاین مشتریان می تواند تاثیر بسزایی بر روی کسب وکار داشته باشد. همه این مواردی که بیان کردیم به انتخاب یک پلن مناسب هاست بر می گردد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

هاست مناسب نقش مهمی در موفقیت کسب وکار شما بازی می کند. زمانی که صحبت از انتخاب یک شرکت مناسب هاستینگ به میان می آید، باید ترکیبی از عملکرد، قیمت و خدمات مشتریان مدنظر قرار گیرد.  اما سوال اینجاست که چنین مواردی چقدر می تواند بر روی کسب وکار شما تاثیر بگذارد؟  در ادامه فاکتورهایی را بیان می کنیم که نشان می دهد انتخاب هاست مناسب چه تاثیری بر روی کسب وکار خواهد داشت.

سرعت سایت:

این یک موضوع بزرگ و مهم است. همانطور که می دانید سرعت سایت برای موفقیت کسب وکار شما بسیار مهم است. اگر نگاهی به آمارها و ارقام بیندازید متوجه خواهید شد که ارتباطی بین سرعت سایت و موفقیت کسب وکار وجود دارد.  رفتار خود را به هنگام گشت و گذار آنلاین در نظر بگیرید.  فرض کنید می خواهید چیزی بخرید یا اینکه به دنبال خواندن مقاله مفیدی در مورد موضوع مورد علاقه تان هستید. بر روی لینکی که در رسانه اجتماعی یا نتایج جستجو وجود دارد کلیک می کنید.  منتظر بارگذاری سایت می مانید. خوب در این شرایط چقدر برای بارگذاری سایت منتظر می مانید؟  معمولا کاربران، زمان زیادی را برای بارگذاری سایت منتظر نمی مانند. اگر شما نیز همانند ۴۰ درصد جمعیت موجود باشید، تنها سه ثانیه منتظر می مانید و اگر سایت در این مدت زمان بارگذاری نشد  آن را ترک می کنید و به سراغ سایت دیگری می روید. رفتار افراد در تجارت الکترونیک نیز همین گونه است. ۴۰ درصد بازدید کنندگان اگر سرعت بارگذاری سایت را دوست نداشته باشند آن را ترک می کنند. ۷۰ درصد خریداران نیز تلاش می کنند  تجارت خود را با سایتی انجام دهند که سرعت و عملکرد خوبی در  طول اولین تجربه خرید در اختیارشان قرار دهد. هر ثانیه تاخیری که در بارگذاری سایت رخ می دهد باعث می شود رضایت آن ها تا ۱۶ درصد کاهش یابد. چند ثانیه تاخیر تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب وکار شما خواهد داشت. به همین خاطر است که باید از هاست مناسبی برای سایت خود استفاده کنید. با اینکه استفاده از سرورهای اختصاصی ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد اما بهترین راه حل برای سایت های تجارت الکترونیکی است. سرورهای اختصاصی شما را مطمئن می سازد که  منابع مناسبی در اختیار دارید و می توانید از پهنای باند مناسب برای مدیریت ترافیک بالا و تراکنش های مالی پیشرفته استفاده کنید.  سایر پلن ها ممکن است نتوانند رضایت مشتریان شما را کسب کنند.

همچنین بخوانید: سرور اختصاصی چیست؟

امنیت:

اشتباه نکنید. امنیت یک مسیر دو طرفه است. هم شما و هم شرکت ارائه دهنده هاست مسئول ایجاد امنیت در سایت هستید. مراقبت از ایمیل ها، پسوردها و نصب نرم افزارها بر عهده خودِ شما خواهد بود. اما شرکت ارائه دهنده هاست نیز نقش مهمی در امنیت بازی می کند. این شرکت ها اهداف جذابی برای هکرها هستند. به همین خاطر باید هاستی را انتخاب کنید که شهرت و اعتبار خوبی در حوزه مبارزه با هکرها داشته باشد.  محافظت درون ساخت در برابر حملات DDOS نیز یکی از خدمات الزامی است که باید در اکانت خود داشته باشید.  به خاطر داشته باشید که امنیت تنها به معنای محافظت از سایت در برابر دسترسی های بدخواهانه به آن نیست. یکپارچگی و محافظت از اطلاعات نیز بسیار مهم است.  با اینکه ممکن است  به صورت دستی و مرتب از اطلاعات موجود بک آپ بگیرید اما باز هم داشتن بک آپ های امنی که از طریق شرکت ارائه دهنده هاست در اختیار  قرار می گیرد بسیار مهم است زیرا در این شرایط در زمان شما صرفه جویی خواهد شد. به عنوان مثال اگر مشکلی در پایگاه داده رخ دهد می توانید از بک آپی که آماده است استفاده کنید. به کمک این روش می توانید مطمئن باشید که هر چه سریع تر به کسب وکار خود بر می گردید. اگر بک آپ گیری منظمی وجود نداشته باشد باید روزها و ساعت ها زمان بگذارید و در این  چند وقت کسب وکار خود را از دست بدهید.

زمان Uptime:

درست همانند بحثی که در مورد سرعت سایت داشتیم، زمان Uptime نیز نقش بسیار مهم و ضروری در موفقیت سایت بازی می کند.  زمانی که صحبت از uptime می کنیم منظور ما مقدار زمانی است که سایت می تواند آنلاین بماند. به عنوان مثال زمانی که سرور برای مقاصد نگهداری Offline می شود، هیچ کسی نمی تواند به سایت شما دسترسی پیدا کند. این موضوع باعث می شود مشتریان خود را در این بازه زمانی از دست بدهید. با اینکه مقایسه کردن کسب وکار شما با کسب وکارهای بزرگی همچون آمازون بسیار دشوار است اما باید بدانید که این سایت ها نیز از اثرات Downtime بی نصیب نبوده اند.  چند سال قبل شرکت آمازون به مدت ۴۰ دقیقه Offline بود و در این میان حدود ۵ میلیون دلار را از دست داد.  حالا این عدد را با کسب وکار خود مقایسه کنید و ببینید زمان Uptime  ضعیف چقدر می تواند برای سایت شما مضر باشد.

 سئو:

آخرین گزینه ای که باید در نظر داشته باشید سئوست. همانطور که می دانید هاست نقش مهمی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارد.  فاکتوری که می تواند بر روی درآمد و رضایت مشتریان اثر بگذارد با فاکتوری که بر روی سئو اثر می گذارد یکسان است.  خوب همانطور که می بینید همه چیز به هم مرتبط است. خزندگان موتورهای جستجو تلاش می کنند همانند کاربران انسانی عمل کنند( تا جایی که ممکن است). اگر الگوریتم گوگل در یابد که زمان بارگذاری سایت طولانی است  یا اصلا بارگذاری نمی شود، نمره کیفیت بسیار پایینی به سایت شما اختصاص می دهد.  زمانی که نمره کیفیت شما افت پیدا می کند، موقعیت سایت در موتورهای جستجو نیز  تحت تاثیر قرار می گیرد و رتبه آن کمتر می شود. به همین خاطر است که باید مطمئن شوید سایت شما به درستی برای مشتریان و خزندگان موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.

 نتیجه گیری:

خوب همانطور که مشاهده کردید هاست تاثیر بسزایی بر روی کسب وکار شما دارد. بیشتر صاحبان کسب وکارها هرگز به انتخاب هاست مناسب این فاکتورها را مدنظر قرار  نمی دهند. اگر قصد دارید کسب وکار جدیدی راه اندازی کنید یا به دنبال هاست مناسب هستید حتما با ما  تماس بگیرید.

 

انتخاب هاست مناسب چگونه می تواند بر روی کسب وکار شما اثر بگذارد؟

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا