برای سایت جدید خود سرور مجازی بگیریم یا هاست ابری؟

زمانی که صحبت از انتخاب هاست یا سرور برای سایت جدید به میان می آید سوالات فراوانی به ذهن خطور می کند.  انتخاب هاست مناسب برای سایت جدید می تواند کمی پیچیده باشد. در این شرایط گزینه های متعددی پیش رو خواهید داشت و می توانید از میان هاست ابری، هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی یکی را به دلخواه و بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.  در این مقاله سعی می کنیم با ارائه اطلاعات مفید سردرگمی انتخاب هاست مناسب برای سایت را کمتر کنیم. در ادامه تفاوت بین هاست ابری و سرور مجازی را مرور می کنیم. پس همراهامید احمدیانی باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا همان VPS با عنوان سرور مجازی خصوصی در میان افراد شناخته شده است. این نوع از سرور در اصل یک سرور فیزیکی است که بعدا به سرورهای مجازی کوچک تر متعدد تقسیم بندی می شود.  هر کدام از این سرورهای مجازی به عنوان سرور خود عمل می کنند.

از آنجایی که شما بخش اختصاصی سرور خود را دارید، مجموعه ای از منابع اختصاصی را خواهید داشت و  می توانید بخش های سرور را آنگونه که دوست دارید سفارشی سازی و پیکربندی نمایید. علاوه بر این، تبادل داده یا دسترسی به فایل بین اکانت های مختلف موجود در VPS وجود ندارد.  با این وجود اگر یک سرور فیزیکی با مشکل مواجه شود هر سرور مجازی که از آن سرور فیزیکی استفاده می کند نیز ممکن است با مشکل مواجه شود.  عملکرد این سرورها در صورت استفاده بیش از حد یک سایت از منابع سرور فیزیکی دستخوش تغییر می گردد. اما سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی مزایای زیادی دارد و می تواند گزینه امن تر و قابل اعتمادتری برای راه اندازی سایت باشد.

 

این مقاله را هم بخوانید: چگونه بهترین سرور مجازی را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

 

چه کسانی باید از سرور مجازی استفاده کنند؟

سرور مجازی برای کاربرانی مناسب است که به دنبال کنترل سایت خود هستند  و  مهارت های فنی برای راه اندازی و سفارشی سازی محیط سرور مجازی را دارند. البته اگر فردی این مهارت و توانایی را نداشته باشد می تواند از سرور مجازی مدیریت شده شرکت استفاده کند.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری با نام های مختلفی همچون VM یا ماشین مجازی نیز شناخته شده است. سرورهای ابری شبیه سرورهای مجازی هستند. تفاوت کلیدی که بین این ها وجود دارد این است که  به جای داشتن یک سرور فیزیکی  که مختص سایت شماست، منابع بین ماشین های فیزیکی مختلفی توزیع می شود. به کمک پلتفرم های هاست ابری شما می توانید از سرورهای متعددی استفاده کنید  و منابع بیشتری در اختیار داشته باشید. در این شرایط قادر خواهید بود قدرت سرور خود را هر جایی که ترافیک افزایش یافت بیشتر کنید. با اینکه هاست ابری انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سرور مجازی در اختیار افراد قرار می دهد اما سفارشی سازی زیادی را ارائه نمی کند.

 چه کسانی باید از هاست ابری استفاده کنند؟

هاست ابری یک انتخاب عالی برای صاحبان سایت هایی است که به انعطاف پذیری این هاست نیاز دارند و می توانند از مزایای آن به هنگام افزایش ترافیک بهره ببرند.

چگونه بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنیم؟

بزرگترین تفاوتی که بین این دو سرور وجود دارد مقیاس پذیری آن هاست.  اگر می خواهید هر چه سریع تر سایت خود را راه اندازی کنید و به مقیاس بندی فکر نمی کنید، سرور مجازی نقطه آغاز خوبی برایتان خواهد بود. با اینحال اگر به دنبال تنظیمات انعطاف پذیر و سطح بالای عملکرد و ذخیره سازی هستید می توانید از هاست ابری استفاده نمایید.

برای سایت جدید خود سرور مجازی بگیریم یا هاست ابری؟

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا