تاریخچه و دلیل بسته شدن لیبرتی رزرو (Liberty Reserve) 1399

اشتراک گذاری پست

بسته شدن لیبرتی رزرو احتمالا بزرگترین اتفاق این سال ها در دنیای کمپانی های مالی و ارزی است. اگر بخواهیم نگاهی گذرا به شکل گیری لیبرتی رزرو ( Liberty Reserve ) داشته باشیم، بد نیست از موسسان این کمپانی آغاز کنیم. آرتور بودفسکی و ولادیمر کتس بنیانگذاران این کمپانی عظیم بودند. آن ها در سال 1999 کمپانی GoldAge را در آمریکا بنیان نهادند که در ارتباط با نقل و انتقالات مالی فعالیت میکرد. این شرکت برای جذب مشتریان بیشتر، سخت گیری های بسیار کمتری را نسبت به کمپانی های دیگر انجام میداد و این موضوع باعث شده بود بسیاری از افراد بتوانند از طریق خدمات گلد ایج، اقدام به پولشویی کنند. در نهایت در سال 2006 ، فعالیت های این کمپانی به دستور دادگاه فدرال متوقف گشت. پیرو بسته شدن GoldAge، آرتور بودفسکی ابتدا به 5 سال زندان محکوم شد و در حالی که پرونده ی وی همچنان در جریان بود، از کشور آمریکا گریخت.

لیبرتی رزرو

تاریخچه لیبرتی رزرو ( Liberty Reserve )

بودفسکی این بار در کشور کاستاریکا فعالیت خود را آغاز کرد. او در همان سال 2006 در کاستاریکا کمپانی لیبرتی رزرو ( Liberty Reserve ) را بنیان گذاشت. فعالیت های این شرکت نیز بسیار مشابه با گلد ایج بود. در این کمپانی تازه تاسیس، افراد میتوانستند بدون گذراندن مراحل اداری و طولانی، برای یکدیگر پول انتقال دهند. نحوه ی ثبت نام در وبسایت این شرکت بسیار آسان بود. بیش از چند دقیقه به طول نمی انجامید. این کمپانی اصراری بر تایید هویت اشخاص فعال در وبسایت نداشت و از سویی فرد عضو این کمپانی، برای ارسال پول برای فردی دیگر، تنها کافی بود ایمیل، نام و تاریخ تولد وی را داشته باشد. مسئله ی بسیار مهم در خدمات این شرکت، عدم وجود محدودیت ارسال وجه بود، به این معنا که یک فرد میتوانست در یک رو ملیون ها دلار پول را از کشوری به کشور دیگر منتقل کند! کارمزد های ارسال وجه از طریق این کمپانی نیز بسیار پایین بود و در اکثر مواقع از 1% فراتر نمیرفت. مجموع این عوامل، Liberty Reserve را بسیار محبوب کرده بود و مشتریان این کمپانی روزانه در حال افزایش بودند. عدم سخت گیری های این کمپانی هم مردمی را جذب میکرد که میخواستند فعالیت های خود را در کمترین زمان انجام دهند، و هم افراد فعال در کارهای غیر قانونی را! بسیاری از کلاهبرداری ها و پولشویی ها میتوانست از طریق خدمات این کمپانی به راحتی انجام شود. این موضوع به جایی رسید که در چندین باج گیری مختلف در دنیا، باج گیر ها دریافت پول از قربانیان را از طریق خدمات این کمپانی درخواست میکردند! همچنین کارمندان این کمپانی در هنگام استخدام، تعهدنامه ای را امضا میکردند که بر اساس آن، اجزای افشای هیچ یکی از مسائل اداری این کمپانی در هیچ کجا را نداشتند و در صورتی که مقامات قضایی از آن ها سوال میپرسیدند آن ها موظف به این بودند که تمام صحبت های انجام شده را به مدیریت خود اطلاع دهند.

لیبرتی رزرو

با توسعه ی روز افزون خدمات این کمپانی، کشور های بسیاری به فعالیت های آن حساس شدند. مقامات قضایی کشور های مختلف شروع به ممنوعیت فعالیت های این کمپانی در کشور خود کردند به طوری که در اواخر سال 2012، این کمپانی اجازه ی فعالیت در 17 کشور را از دست داد. در سال 2013 دادگاه فدرال آمریکا پس از بررسی های طولانی مدت فعالیت های لیبرتی رزرو ، با ردیابی نزدیک به 6 ملیارد دلار پول غیر قانونی که از طریق این کمپانی رد و بدل شده بود، رسما دستور به تعطیلی این شرکت داد و فعالیت های این کمپانی برای همیشه ملغی شد. بیش از 200 هزار شهروند آمریکا در هنگان بسته شدن وبسایت این شرکت، در آن دارای اکانت بودند. دادگاه بوفسکی را که در آن روز ها در آمریکا حضور نداشت، به صورت غیابی به 20 سال زندان محکوم کرد و بودفسکی که در آن زمان در اسپانیا به سر میبرد، در حالی که قصد پرواز به سوی کاستاریکا را داشت توسط پلیس فرودگاه دستگیر شد.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا