تافل بهتر است یا آیلتس ؟ | تفاوت بین تافل و آیلتس 1399

اشتراک گذاری پست

یکی از اولین سؤالاتی که معمولاً تمامی دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی مانند کانادا و آمریکا دارند، اولین سوالی که برایشان مطرح می‌شود این است که تافل بهتر است یا آیلتس ؟ تفاوت بین تافل و آیلتس چیست و در کدام یک از این آزمونهای زبان خارجی باید شرکت کنند.

قبل از اینکه به معرفی تفاوت بین تافل و آیلتس بپزدازیم، لازم به ذکر است که متقاضیان شرکت در هر یک از این آزمون‌ها می توانند با استفاده از خدمات ارزی امید احمدیانی، ثبت‌نام کنند. علاوه بر این، شما می توانید با ثبت سفارش در سایت ما، پراخت سفارت ، پرداخت اپلیکیشن فی و … را نیز انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

تافل بهتر است یا آیلتس ؟

هر ساله، بیش از 2 میلیون دانشجوی بین المللی در دانشگاه های امریکا و بریتانیا ثبت‌نام کرده و تحصیل می کنند. یکی از شرایط اصلی و اولیه برای تحصیل در این دانشگاه ها، قوی بودن فرد در مهارت زبان انگلیسی است. بنابراین هر دانشجویی که زبان اصلی و مادریش زبان انگلیسی نباشد، برای اثبات تواناییش در مهارت زبان انگلیسی باید در یکی از آزمونهای بین المللی زبان مانند آیلتس و تافل شرکت کند. اما این مسئله که تافل بهتر است یا آیلتس به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

با وجود اینکه هردوی این آزمون‌ها مورد تایید بسیاری از دانشگاه های جهان هستند و در اصل تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، باز هم در برخی از موارد جزئی با هم متفاوت هستند. بنابراین مهم است که با در نظر گرفتن مواردی مانند شرایط پذیرش دانشگاه، محتوا و ساختار آزمون‌ها و … درک درستی از تفاوت بین تافل و آیلتس داشته باشید و در نتیجه در آزمون درستی شرکت کنید. پس قبل از اینکه پاسخ سوال تافل بهتر است یا آیلتس را بدهیم، بهتر است که به بررسی اجمالی و کلی این دو نوع آزمون بپردازیم.

تافل بهتر است یا آیلتس ؟ | تفاوت بین تافل و آیلتس

معرفی آزمون آیلتس

IELTS یک آزمون زبان انگلیسی است به بررسی و سنجش توانایی شما در مبحث خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی می پردازد. هدف از برگزاری این آزمون، امکان مهاجرت از طریق تحصیل و کار برای افراد مختلف در سطح جهان است. اگرچه که این آزمون بر اساس معیارهای زبان انگلیسی بریتانیایی است، اما شرکت کنندگان می توانند چه با اسپیلینگ بریتانیایی چه آمریکایی به سؤالات این آزمون پاسخ دهند.

در حال حاضر، این آزمون مورد تایید و پذیرش بیش از 10 هزار موسسه آموزشی بوده و به دو حالت برگزار می‌شود، آکادمیک(Academic) و جنرال (General).

آزمون آیلتس از 4 بخش تشکیل شده است، گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. در حالت کلی تفاوتی بین این دو نوع آزمون وجود ندارد، جز در محتوای بخش های خواندن و نوشتن.(بخش گوش دادن و سخن گفتن برای هر دو آزمون یکسان است.) به عنوان مثال، در آزمون آکادمیک، مقاله ای با عنوان آکادمیک نوشته می‌شود، در حالی که در حالت جنرال در مورد بیزینس و تجارت!

توجه :بخش سخن گفتن و حرف زدن به زبان انگلیسی در آزمون آیلتس، می‌تواند 1 هفته زودتر و یا بعدتر از زمان برگزاری آزمون، برگزار شود. این بخش از آزمون که به صورت مصاحبه ای و به صورت حضوری برگزار می‌شود، 11 الی 14 دقیقه طول کشیده و ضبط می گردد. (مدت زمانی کلی برگزاری آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه است.)

تافل بهتر است یا آیلتس ؟ | تفاوت بین تافل و آیلتس

معرفی آزمون تافل

با شرکت در آزمون تافل می توانید تواناییتان را در برقراری ارتباط آکادمیک و شرکت در کلاسهای دانشگاهی بسنجید. این آزمون زبان انگیسی که به نوعی یک آزمون امریکایی در نظر گرفته می‌شود، برای تمام افرادی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های امریکایی دارند، الزامی است. با این وجود اگر شما لهجه بریتانیایی هم داشته باشید و یا از اصطلاحات بریتانیایی استفاده کنید، مشکلی وجود ندارد.

در حال حاضر، این آزمون مورد تایید بیش از 8500 موسسه آموزشی در سطح جهان است.

مشابه با آزمون آیلتس، این آزمون نیز از چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل شده که پاسخ دادن به آنها 4 ساعت زمان می برد. شرکت کننده اول باید به سؤالات بخش خواندن و گوش دادن پاسخ دهد، سپس بعد از یک استراحت 10 دقیقه ای، به سراغ بخشهای صحبت کردن و نوشتن برود. تمامی 4 بخش این آزمون، با استفاده از کامپیوتر پاسخ داده می‌شوند.

تفاوت بین تافل و آیلتس

  • اولین تفاوت بین تافل و آیلتس مربوط به بخش املا و واژگان و نوع سؤالاتی است که در آزمون مطرح می‌شود.
  • در آزمون تافل بخش عمده‌ای از سؤالات به صورت چند گزینه‌ای مطرح می‌شوند، در حالی که در آزمون آیلتس تنوع سؤالات بیشتر بوده و شرکت کننده باید به سؤالات مختلفی مانند سؤالات چند گزینه‌ای، پر کردن جای خالی، پاسخ کوتاه و … پاسخ دهد.
  • مورد دیگری که به عنوان تفاوت بین تافل و آیلتس در نظر گرفته می‌شود، تفاوت در مدت زمان برگزاری آزمون است.
  • هردوی این آزمون‌ها دارای بخش سخن گفتن هستند. با این تفاوت که در آزمون آیلتس، این مصاحبه به صورت حضوری با فرد دیگری انجام می‌شود، در حالی که در آزمون تافل، پاسخ سؤالاتتان ضبط شده و سپس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • بخش نوشتاری آزمون تافل (300 کلمه‌ای) به نسبت آیلتس (250 کلمه‌ای) طولانی‌تر است.
  • یکی دیگر از مواردی که به عنوان اصلی‌ترین تفاوت بین تافل و آیلتس در نظر گرفته می‌شود، تفاوت در بخش شنیداری آزمونه است. مدت زمان این بخش در آزمون تافل 40 الی 60 دقیقه است. شرکت کننده در این آزمون برای پاسخ دادن به این سؤالات، باید ابتدا یادداشت‌برداری کرده و سپس پاسخ دهد. در حالی که در آزمون آیلتس، شرکت کننده می‌تواند هم‌زمان با پخش سخنرانی، به سؤالات آزمون پاسخ دهد.
  • نتیجه آزمون آیلتس نمره‌ای بین 1 الی 9 خواهد بود که به سمت نیم‌ گرد می‌شود. نمره آزمون تافل از 120 خواهد بود.

با وجود مواردی که در رابطه با تفاوت بین تافل و آیلتس بیان شد، پاسخ سؤال تافل بهتر است یا آیلتس مستقیماً به شرایطی بستگی دارد که دانشگاه مورد نظرتان تعیین کرده است. معمولاً بسیاری از دانشگاه‌هایی که در امریکا واقع شده‌اند، تنها آزمون تافل را معتبر می‌دانند. بنابراین قبل از اینکه برای ثبت‌نام در هر یک اقدام کنید، اول شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه را مطالعه کنید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا