تبلیغ در گوگل: تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟ 1399

در هر ثانیه حدود 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل هستند. با پرداخت هزینه توسط کسب و کارها، تبلیغ در گوگل می تواند روشی بسیار مؤثر برای هدایت ترافیک مناسب به وب سایت شما باشد هنگامی که افراد در جستجوی انواع محصولات یا خدمات شما هستند. در این مقاله خواهید آموخت که تبلیغات گوگل چیست ، تبلیغات Google چگونه کار می کنند و چرا باید در گوگل تبلیغ کرد.

تبلیغ در گوگل ادز

تبلیغات گوگل چیست ؟ (Google Adwords)

گوگل با استفاده از گوگل ادز (گوگل ادوردز Google AdWords) یا گوگل ادسنس (تبلیغات نمایشی در وب سایت های دیگر) تبلیغات پولی را که در نتایج جستجو گوگل ظاهر می شوند را ارائه می دهد. در زیر مثالی از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) آورده شده است. دو بخش تبلیغات پولی گوگل وجود دارد، یکی بالاتر از پیوندهای “طبیعی” یا ارگانیک و دیگری در انتهای صفحه نتایج:

نحوه نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات (در کادر قرمز) با برچسب “تبلیغ” سبز مشخص می شوند. به نتایجی که در زیر تبلیغات ظاهر می شود (در کادر سبز) به نتایج ارگانیک گفته می شود. گوگل تبلیغات نمایشی را هم ارائه می دهد ، که در شبکه نمایش گوگل نمایش داده می شوند. شبکه نمایش مجموعه گسترده ای از وب سایت های شخص ثالث است که با گوگل همکاری کرده و موافقت خود را برای ارائه تبلیغات گوگل انجام داده اند. تبلیغ در گوگل می تواند به صورت متن، تصویر، فیلم یا هر فرمت دیگری باشد و می تواند به صورت های متفاوتی هدف گذاری کند. اگر از گوگل ادسنس استفاده می کنید، تبلیغات شما در مناطق منتخب در یک وب سایت ظاهر می شود:

چرا تبلیغات در گوگل ظاهر می شود؟

تبلیغات در گوگل در حول کلمات کلیدی متمرکز شده است، تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب می کنند که به پیشنهادات تجاری آنها مرتبط باشد، کلماتی را که مردم بیشتر برای جستجوی محصول شما به احتمال زیاد از آنها استفاده می کنند. تبلیغ کنندگان برای این کلمات کلیدی نرخ کلیک پیشنهاد می دهند این نرخ درواقع بیشترین هزینه ای است که آنها برای کلیک کاربران بر تبلیغ مایل هستند بپردازند. این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیتی که توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی شما تعیین شده است، تعیین می کند کدام یک از تبلیغات گوگل در SERP ظاهر می شوند. هنگامی که کاربران روی تبلیغات کلیک می کنند ، تبلیغ کننده هزینه خاصی را پرداخت می کند (هزینه برای هر کلیک یا CPC) که طبق فرمول زیر محاسبه می شود:

اینجاست که اصطلاح (Pay-Per-Click (PPC سرچشمه می گیرد.

گوگل ادز

سیستم مزایده ای گوگل ادز

گوگل ادز روی سیستم مزایده ای کار می کند، که هر زمان که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند صورت می گیرد. برای برنده شدن در سیستم مزایده ای گوگل ادز و دیدن تبلیغ خود در گوگل برای کلمات کلیدی مربوط، باید امتیاز کیفی و مبلغ پیشنهاد خود را بهینه کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، در رابطه با مبلغ پیشنهاد شما، موقعیت تبلیغ شما بهتر می شود. فاکتورهای زیر بر امتیاز کیفیت شما تأثیر می گذارد:

  • ارتباط تبلیغ گوگل شما با کوئری جستجو
  • ارتباط کلمه کلیدی گوگل با گروه تبلیغاتی شما
  • ارتباط تبلیغ شما با صفحه فرود مرتبط به آن
  • نرخ کلیک کلی از طریق تبلیغ (CTR) و گروه تبلیغاتی آن
  • عملکرد کلی اکانت گوگل

همچنین داشتن امتیاز کیفی بالا مزایای کلی دارد:

هزینه کمتر: گوگل با کاهش هزینه های هر کلیک (CPC) ، تبلیغ کننده هایی را با نمرات با کیفیت بالا پاداش می دهد و به بهبود ROI کمک می کند.

قرار گرفتن در بالاتر: هنگامی که امتیاز کیفی بالایی دارید، تبلیغات شما را در موقعیت های بهتری در SERP نشان می دهد. این امر به شما امکان می دهد بدون نیاز به افزایش مبلغ پیشنهادات خود، کلیک و تبدیل بیشتری دریافت کنید.

تبلیغ در گوگل

هزینه های تبلیغ در گوگل ادز

هزینه تبلیغ در گوگل با توجه به عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی شما ، کیفیت کمپین های تبلیغاتی شما و موارد دیگر متفاوت است.در ایالات متحده متوسط ​​هزینه برای هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل در همه صنایع 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر ، متوسط ​​هزینه برای تبلیغ در گوگل اغلب بسیار پایین است.

مقالات مرتبط: مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟

حال که دانستید که تبلیغات گوگل چیست برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کسب و کار خود دست به کار شوید. در این راه تیم حرفه ای دپارتمان افراک که پارتنر رسمی گوگل برای تبلیغ در گوگل ادز است، به صورت تخصصی به شما کمک کرده تا کسب و کار خود را توسعه دهید. کارشناسان افراک به صورت 24 ساعته به علاقه مندان به تبلیغ در گوگل مشاوره تخصصی و رایگان میدهند و آنها را برای افزایش بازدهی و بهینه سازی تبلیغات راهنمایی میکنند. در واقع افراک برای تمام مراحل از ایجاد اکانت گوگل ادز تا تشکیل کمپین، انتخاب کلمات کلیدی و شرکت در مزایدات تعیین قیمت تبلیغات به کاربران مشاوره تخصصی می دهد. و بعد از انجام تبلیغات افراک بازدهی آنها را بررسی میکند و برای بهبود آنها راهکار ارائه میدهد.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا