تفاوت هاست ابری با سرور اختصاصی در چیست؟

اشتراک گذاری پست

انتخاب محیط هاست مناسب، تصمیمی است که به عنوان صاحب سایت باید اتخاذ کنید. حتی بعد از تصمیم گیری ابتدایی، ممکن است نیازهای هاستینگ شما در طول زمان تغییر کند و تکامل یابد. در این مقاله سعی می کنیم تفاوت بین هاست ابری و سرور اختصاصی را بیان کنیم.  به کمک این اطلاعات می توانید انتخاب مناسبی برای سایت و کسب وکار خود داشته باشید.پس همراهامید احمدیانی باشید.

 هاست ابری چیست؟

زمانی که صحبت از هاست ابری به میان می آید بیشتر افراد به ابرهایی که در آسمان وجود دارند فکر می کنند.  جایی که وجود ندارد اما همه اطلاعات در آن ذخیره سازی می شود. آن ها ایده ای در مورد مکان ذخیره سازی اطلاعات، نحوه دسترسی به آن ندارند اما می دانند چنین فضایی هست. ابر تقریبا یک مفهوم جدید است اما بر اساس فناوری های رایانش ابری است که به تعداد نامحدودی از دستگاه ها اجازه می دهد به طور موثر به عنوان یک سیستم واحد عمل کنند. به همین خاطر به جای اینکه سایت بر روی سرور واقعی میزبانی شود بر روی پارتیشن مجازی از سرور میزبانی خواهد شد که منابع خود را از شبکه سرورهای موجود می گیرد. هاست ابری قابل اعتماد است زیرا منابع خود را از سرورهای مختلف متعدد به دست می آورد. اگر یکی از سرورها داون شود، سایر سرورها می توانند جای آن را بگیرند. هاست ابری را می توان با رشد شرکت رشد داد. با اینحال بیشتر هاست های ابری  سطح پایینی از عملکرد را در مقایسه با سرورهای اختصاصی خواهند داشت.

 سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی همانطور که از نامش پیداست سروری است که تنها به شما اختصاص پیدا می کند. سایت و تمامی فایل های ضروری آن بر روی سرور فیزیکی که به شما اختصاص یافته ذخیره می شود. بیشتر سرورهای اختصاصی با مشخصات سخت افزاری خاصی تجهیز می شوند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که سرور انتخابی تان فضای کافی برای سایت را دارد. این نوع هاست، معمولا گران قیمت تر از سایر انواع هاستینگ همچون هاست اشتراکی و سرور مجازی است اما سرور اختصاصی عملکرد بسیار بالایی دارد زیرا می تواند بر اساس نیازهای واقعی شما پیکربندی شود و سطح بالایی از امنیت را فراهم آورد. این موضوع می تواند برای کسب وکارهای بزرگ یا سایت هایی که ترافیک بالایی را دریافت می کنند عالی باشد. اگر کسب وکاری دارید که برای ذخیره سازی داده ها به سطح بالایی از امنیت نیاز دارد بهتر است سرور اختصاصی را انتخاب کنید.

کدام یک برای من بهتر است؟

قیمت هر کدام از گزینه های موجود(سرور اختصاصی و هاست ابری) بسته به شرکتی خواهد داشت که هاست را از آن می گیرید. معمولا سرور اختصاصی گران قیمت تر از هاست ابری است و باید هزینه آن به صورت ماهانه پرداخت شود. در هاست ابری معمولا  هزینه های کلی منابعی که استفاده می کنید را پرداخت خواهید کرد. اگر دوست دارید محیط هاستینگ متفاوتی را تجربه کنید می توانید از هاست ابری استفاده نمایید. قبل از انتخاب هاست یا ارتقای پلن موجود، مطمئن شوید که نیازهای سایت خود را مدنظر قرار می دهید. اگر برای خرید سرور اختصاصی به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید حتما با شرکت ما تماس بگیرید.

تفاوت هاست ابری با سرور اختصاصی در چیست؟

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا