تفاوت های بین هاست ویندوز و هاست لینوکس

اشتراک گذاری پست

انتخاب سیستم عامل مناسب برای سرور ممکن است کار خسته کننده ای به نظر برسد اما این انتخاب آنقدرها که شما فکر می کنید سخت و دشوار نیست. چه بخواهید اولین سایت خود را راه اندازی کنید یا قصد داشته باشید هاست خود را به سرور قدرتمندتری انتقال دهید، این راهنمای سریع و ساده به شما کمک می کند تصمیمات بهتری اتخاذ نمایید. پس همراه وب ایده باشید.

 الزامات مربوط به بودجه:

بیشتر سایت ها متعلق به استارت آپ های کوچکی هستند که بودجه زیادی در دسترس ندارند.  لایسنس ویندوز نیز هزینه دیگری به هاست شما اضافه می کند. همانطور که می دانید توزیع های متعددی از لینوکس وجود دارد که استفاده از آن ها هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

 

همچنین بخوانید: ۱۰ مورد از بهترین توزیع های لینوکس در سال ۲۰۱۶

 

الزامات و نیازمندی های رابط کاربری:

بسته به سطح دانش فنی که در سازمان شما وجود دارد، سطوح متعددی از قابلیت کاربردی رابط کاربری وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. اگر به استفاده از ویندوز عادت کرده اید، استفاده از سرورهای ویندوزی برایتان خوشایند خواهد بود. به کمک سرورهای ویندوزی می توانید از طریق Remote Desktop (RDP) به سرور متصل شوید و از برنامه های آن در رایانه منزل استفاده نماید. با اینکه چنین ابزارهایی ممکن است استفاده از خودِ سرور را راحت تر سازند اما ممکن است نتوانند مدیریت سایت را همانند کنترل پنل راحت تر و ساده تر نمایند. اگر به استفاده از هاست اشتراکی عادت کرده اید، سرور لینوکسی با کنترل پنل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می توانید از cPanel به راحتی استفاده کنید .

الزامات و نیازمندی های مرتبط با نرم افزار:

اگر در مورد الزامات نرم افزاری خود مطمئن نیستید، توسعه دهنده سایت می تواند در این زمینه به شما کمک کند.  به ASP، .NET یا Microsoft SQL نیاز دارید؟ سایت هایی که چنین نیازمندی هایی دارند می توانند از محیط هاست ویندوزی بهترین استفاده را ببرند. اگر به PHP و MYSQL نیاز دارید می توانید برنامه های خود را در هر دو هاست ویندوزی و لینوکسی اجرا نمایید با اینحال اگر این ها تنها نیازمندی شما هستند بهتر است از سرور لینوکسی بهره ببرید.

 فراهم اوردن دسترسی برای سایر کاربران:

زمانی که می خواهید هاستی را برای سایت خود انتخاب کنید باید این گزینه را مدنظر داشته باشید. این کاربران ممکن است کارمندان ، تیم توسعه دهندگان و حتی مشتریان شما باشند. بر روی سرورهای ویندوزی، می توانید از گزینه های قدرتمند مدیریت کاربران که از طریق اکتیودایرکتوری و Group Policy موجود است استفاده نمایید. تایید هویت را می توان به کمک سرور اکتیودایرکتوری متمرکز ساخت. Group Policy نیز می تواند محدودیت هایی را برای کاربران در دامین اکتیو دایرکتوری وارد نماید. به کمک سرورهای لینوکسی، می توانید به سیستم file permission قدرتمندی دسترسی داشته باشید.اگر قصد دارید پلن های هاستینگ را به مشتریان خود بفروشید، سرور لینوکسی با  cPanel راه حل بی نظیری برای شما خواهد بود.

 اگر سرور لینوکسی انتخاب می کنید توزیعی را برگزینید که با آن راحت هستید:

همانطور که می دانید سیستم عامل لینوکس توزیع های مختلفی دارد که رایج ترین آن ها در برگیرنده سنت او اس، دبیان و اوبونتوست. با اینکه شما می توانید هر کدام از این توزیع ها را نصب کنید اما اگر با لینوکس و محیط آن زیاد اشنا نیسیتد بهتر است از سنت او اس با cPanel استفاده نمایید. شرکتامید احمدیانی گزینه های مختلف هاست لینوکس و ویندوز را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای بررسی  امکانات و خرید به بخش هاست لینوکس حرفه ای ایران، هاست لینوکس استاندارد ایران ، هاست ویندوز ایران ، هاست لینوکس حرفه ای آلمان مراجعه کنید.

تفاوت های بین هاست ویندوز و هاست لینوکس

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا