تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟ 1399

اشتراک گذاری پست

تفاوت مستر کارت و ویزا کارت

اگر در انتخاب مستر کارت یا ویزا کارت دچار مشکل هستید و نمی دانید انتخاب کدام یک برای شما بهتر است با ما همراه باشید. در این مقاله ما با بررسی دقیق ویژگی های این دو کارت به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم گیری بهتری را داشته باشید. در حقیقت بررسی ویژگی های ویزا کارت و مستر کارت می تواند تا حد زیادی مسیری که باید طی کنید را هموارتر کند. چرا که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به خود را دارند و شما باید با بررسی تشخیص دهید که کدام  یک با نیازهای شما تناسب بیشتری دارد.

اولین مسئله قابل درک این است که در واقع نه ویزا و نه مسترکارت هیچکدام صادرکننده و یا توزیع کننده کارت های اعتباری نیستند و هر دو این کارت ها به وسیله بانک صادر می شوند. ویزا کارت و مستر کارت شبکه هایی هستند که پرداخت های بین بانک ها و فروشندگان را پردازش می کنند. با این فرض، ویزا کارت و مستر کارت احتمالا کمتر از انچه شما فکر می کنید با یکدیگر تفاوت دارند.

تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟

هر دو شبکه پرداخت آنلاین به دارندگان کارت خدماتی از قبیل امنیت و حفاظت پرداخت ارائه می کنند. وقتی صحبت از تصمیم گیری انتخاب ویزا کارت یا مسترکارت می شود، در نظر گرفتن این نکته مهم است که بانک صادرکننده به وسیله یک کارت اعتباری چه چیزی را ارائه می کند؟ خدمات ارائه شده می توانند مواردی مانند پاداش، پول نقد یا 0% توافق انتقال متعادل و . . . باشند. اما همانطور که پیش تر عنوان کردیم، زمانی که بحث درخواست مصرف کننده به وسط می آید، ویزاکارت و مسترکارت شباهت بسیاری نسبت به تفاوت ها دارند. هر دو ردیف های متعددی از مزایا را ارائه می دهند. بالاترین سطح ارائه آنها نیز به طور کلی شامل بسته تخفیف سفر و تعطیلات می شود.

تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟

شبکه پرداخت چیست؟

پیش از آنکه به بررسی ویژگی های ویزا کارت و مستر کارت بپردازیم، لازم است در ابتدا درک درستی درباره شبکه های پرداخت داشته باشیم. هیچ یک از آنها به صورت مستقیم کارت های اعتباری که در اختیار شما قرار می گیرند را تولید نمی کنند. در حقیقت این دو کارت صرفا یک سیستم فناوری پشتیبانی هستند که به افراد این اطمینان را می دهند که تبادلات مالی به درستی و در امنیت کامل صورت می گیرند. همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ویزا کارت و مستر کارت هر دو مشخصا با بانک ها همکاری دارند. این بدین معنا است که بسیاری از جوایزی که در تبلیغات این کارت ها ارائه می شودگاهی اوقات توسط بانک ها ارائه می شوند و گاهی نیز توسط شبکه های پرداخت.

تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟

سطوح مختلف ویزا کارت

ویزا کارت به طور کلی ارائه کننده سطوح مختلفی از مزایا می باشد که در ادامه چند سطح اصلی و کاربردی تر آن را معرفی خواهیم کرد:

  1. Base level: بسیاری از کارت های سطح پایه شرکت با هدف ضمانت خرید طولانی، کمک های اضطراری و جایگزینی کارت های فوری به میان آمده است.
  2. Visa Signature : این سطح از ویزا کارت ها تمام خدمات ارائه شده در سطح پایه را دارا می باشند. همچنین به عنوان یک سرویس پورتال آنلاین شناخته می شود که به دارندگان کارت دسترسی به تخفیف، دسترسی ویژه به سرگرمی، رویدادهای ورزشی، صرف غذا و سفر را نیز ارائه می دهد.

تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟

سطوح مختلف مستر کارت

مستر کارت سه سطح از مزایا را ارائه می دهد:

  1. Base level : بسته Base خدماتی شبیه ویزا کارت ارائه می دهد. این خدمات شامل کمک های اضطراری سفر، جایگزینی کارت، تمدید ضمانت و حفاظت از مسئولیت تقلب می باشند. مسترکارت یک سرویس قابل توجه دیگر را نیز ارائه می دهد که ویزا کارت آن را ارائه نمی دهد. اگر شما با مستر کارت خریدی را انجام دادید و قیمت ظرف 60 روز کاهش یافت، مستر کارت این تفاوت قیمت را پوشش می دهد. البته باید به خاطر داشته باشید که یکسری محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد. به این سرویس حفاظت قیمت گفته می شود.
  2. Worid  : مسترکارت سطح world شامل خدمات اضافی دیگری می باشد. از جمله اینکه مانند یک مشاور شخصی سفر عمل می کند. همچنین حفاظت از قیمت را تا 120 روز انجام می دهد. امکانات هتل ها مثل صبحانه، پرداخت دقایق اخر، ارتقا اتاق و. . . را نیز ارائه می دهد.
  3. World Elite: سطوح بالای مستر کارت همراه با تمام مزایا سطوح پایین و خدماتی از جمله کاهش قیمت در بلیط هواپیما، دسترسی به شبکه World Elite و راهنمای تعطیلات را فراهم می کند که شامل کاهش قیمت در گشت و دیگر بسته های سفر می باشد.

تفاوت و شباهت ویزا کارت و مسترکارت در چیست؟

آیا تفاوت ها اهمیتی دارد؟

هنگامی که مزایای کارت های اعتباری را برای رسیدن به تصمیم خود مقایسه می کنید، به طور کلی مهم تر است که پاداش ها و خدمات ارائه شده توسط صادرکننده کارت ها را مقایسه کنید. نه اینکه به دنبال مقایسه ماهیت کارت های اعتباری مختلف به ویژه ویزا کارت و مستر کارت باشید. خدماتی که این کارت ها ارائه می دهند عبارتند از پاداش ثبت نام، پاداش بازپرداخت نقدی، فاصله یا امتیاز شما، حفاظت خرید از قبیل تمدید ضمانت یا تطبیق قیمت و خیلی موارد دیگر.

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا