تنظیمات کش در کلودفلر

در این مطلب با معرفی و آموزش یکی دیگر از قابلیت‌های کلودفلر به نام کش خدمت شما خواهیم بود. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل استفاده از کلودفلر ، استفاده سیستم کش و افزایش سرعتی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سیستم کشینگ کلودفلر به طور پیش‌فرض تنظیماتی را دارد ولی منویی در اختیار شما قرار داده تا بتوانید تنظیمات را نسبت به سایت و محتوای خود سفارشی کنید. با آموزش تنظیمات کش در کلودفلر همراه ما باشید.

تنظیمات کش در کلودفلر

– برای تنظیمات کش کلودفلر ابتدا باید وارد اکانت کلودفلر خود شده و از منوی بالای سایت بر روی Caching کلیک نمایید.

منوی کلودفلر

در این صفحه شما شش قسمت اصلی را مشاهده می‌کنید که در ادامه به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

صفحه تنظیمات کش در کلودفلر

Purge Cache

در اولین قسمت که Purge Cache نام دارد ، امکان حذف و پاک کردن کش فعلی از روی کلودفلر به شما داده شده است.

در این بخش سه گزینه مختلف وجود دارد که به ترتیب:

Purge Individual Files : با کلیک بر روی این گزینه ، شما می‌توانید یک یا چند فایل مشخص را وارد کرده و به حذف آن بپردازید. پس از کلیک بر روی این گزینه ، صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که می‌توانید آدرس یک فایل یا صفحه مشخصی را وارد کرده تا از سیستم کش کلودفلر حذف شود.

تنظیمات پاک کردن کش در کلودفلر

Purge By Tag : قابلیت Purge by tag یکی از از مواردی است که نیاز دارد شما اکانت Enterprise را خریداری کرده تا بتوانید از آن بهره ببرید، با استفاده از این امکان شما می‌توانید چندین Tag را وارد کرده و کلودفلر به صورت هوشمند ، تمام صفحاتی که از این تگ استفاده کرده‌اند را از کش پاک کند.

Purge Everything : همانطور که از نام این گزینه پیداست ، با کلیک بر روی آن کلیه کش وب‌سایت شما از روی کلودفلر حذف خواهد شد.

Caching Level

کشینگ لول ، به میزان کش شدن وب‌سایت شما دلالت دارد که نسبت به محتوای تولیدی سایت شما می‌تواند متغیر باشد. در این بخش سه گزینه وجود دارد که با توجه به توضیح کلودفلر ، پیشنهاد می‌گردد تنها از Standard استفاده شود.

نکته : گزینه No Query String و Ignore Query String عموماً در شرایطی تنظیم می‌گردد که اکانت شما Enterprise باشد تا بتوانید تنظیمات مرتب‌سازی Query ها را انجام دهید.

Browser Cache Extension

در این بخش شما می‌توانید مقدار زمانی که سایت شما بر روی سیستم کاربرتان کش شود را تعیین کنید. سیستم کش کلودفلر به شکلی عمل خواهد کرد که کاربر پس از باز کردن سایت شما ، یک کش کوچک بر روی سیستمش ایجاد شده و برای مدت زمانی اعتبار خواهد داشت.

این مقدار زمانی که در این بخش تنظیم می‌گردد ، مدت زمان اعتبار کش بر روی سیستم بازدیدکنندگان وب شما خواهد بود.

نکته : این قابلیت باعث افزایش سرعت باز شدن سایت توسط کاربر خواهد شد. چنانچه مطالب شما به صورت یک سایت خبری و در لحظه منتشر می‌شود ، پیشنهاد می‌گردد این بخش را بر روی Respect Excising Header تنظیم کنید ، اما در غیر این صورت می‌توان بر روی 4 تا 8 ساعت نیز تنظیم نمود.

Always Online

یکی از قابلیت‌های منحصربفرد کلودفلر ، Always Online است که باعث می‌شود ، حتی در هنگام در دسترس نبودن سایت شما ، کلودفلر از کش صفحات استاتیک سایت شما استفاده کرده و سایت را بنمایش بگذارد و کاربران متوجه مشکل در سرور شما نشوند.

Development Mode

ممکن است شما به صورت آنلاین در حال تغییر و ویرایش بخشی از سایت خود باشید که نیاز داشته باشید آن را به صورت آنلاین مشاهده نمایید. در این بین مشکلی وجود دارد ، کش کلودفلر است که باعث می‌شود شما صفحات قبلی را که کش شده‌اند ببینید و متوجه تغییرات خود نشوید.

برای این مشکل ، کلودفلر قابلیت Development Mode را در اختیار شما قرار داده است تا در هنگام توسعه و ویرایش سایت خود آن را روشن نمایید. با روشن کردن این قابلیت ، تمامی درخواست‌ها بدون در نظر گرفته شدن وضعیت کش کلودفلر ، به سمت سرور اصلی سایت شما ارسال خواهد شد و کش کلودفلر شما نیز بدون تغییر از دسترس خارج می‌شود. پس از اتمام ویرایش سایت و خاموش کردن Development Mode ، مجدداً کش کلودفلر با همان تنظیمات و سیستم قبلی به کار خود ادامه خواهد داد.

Enable Query String Sort

برای استفاده از این قابلیت ، باید اکانت شما به Enterprise و یا بالاتر ارتقا داده شود تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. اما در نگاه کلی متوجه خواهید شد که کلودفلر به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید تمامی Query String ها را به شکلی شما در نظر دارید تنظیم و مرتب‌سازی کرده و به سادگی به آنها دسترسی داشته باشید.

بدین ترتیب شما می‌توانید با مطالعه این مطلب ، به تنظیمات کش در کلودفلر پرداخته و از مزایای آن برخوردار گردید.

امیدواریم از آموزش تنظیمات کش در کلودفلر استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

جهت درخواست هرگونه خدمات توضیحات داده شده و یا خرید با ما تماس بگیرید
[email protected]
02128421193
09129726343
09362196343
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا