ثبت نام تافل 1399

اشتراک گذاری پست

آزمون تافل (TOEFL) یکی از انواع آزمون زبان انگلیسی است که بها رعایت برخی از استانداردهای جهانی به عنوان یک آزمون بین‌المللی شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، امریکا، انگلیس و فرانسه (آن‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.) آزمون تافل را به عنوان روشی معتبر جهت سنجش مهارت‌های فرد در زبان انگلیسی در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای گفته شده را دارید، باید قبل از هر چیز در این آزمون ثبت‌نام کرده و نمره قبولی کسب کنید. در این مقاله با معرفی روش ثبت نام تافل همراه ما باشید.

قبل از اینکه به معرفی روش ثبت نام آزمون تافل بپردازیم،لازم به ذکر است که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی امید احمدیانی، هرگونه پرداخت و انتقال ارزی را انجام دهید. بنابراین در صورتی که قصد ثبت ‌نام و پرداخت هزینه آزمون تافل دارید، از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمایید :

ثبت نام تافل

بیشتر بخوانید:

معرفی آزمون TOEFL

TOEFL به معنای آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (The Test Of English as a Foreign Language) از گذشته تا کنون به عنوان روشی جهت سنجش توانایی افراد در قسمت‌های مختلف زبان انگلیسی در نظر گرفته‌شده است. این آزمون که از 4 بخش خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن تشکیل شده است، به دو روش برگزار می‌شود. رایج‌ترین روش برگزاری این آزمون، iBT است که با استفاده از اینترنت مدیریت و برگزار می‌گردد.

توجه : درصورتی‌که متقاضی شرکت در این آزمون به اینترنت دسترسی نداشته باشد، می‌تواند از حالت دوم این آزمون یعنی مبتنی بر کاغذ (بدون بخش صحبت کردن) شرکت کند.

معرفی آزمون تافل iBT

4 بخش مختلف این آزمون عبارت هستند از :

  • خواندن : 60 الی 100 دقیقه (30 نمره)

مطالعه 3 الی 5 متن، سپس پاسخ دادن به سؤالات هر متن در 15 دقیقه!

  • شنیداری : 60 الی 90 دقیقه (30 نمره)

شنیدن 6 الی 9 متن، پاسخ دادن به 5 الی 6 سؤال مربوط به هر متن.

  • صحبت کردن : 20 دقیقه (30 نمره)

صحبت کردن در مورد 6 موضوع مختلف آکادمیک.

  • نوشتاری : 50 دقیقه (30 نمره)

نوشتن 2 متن.

توجه :معمولاً برای بخش خواندن و شنیداری، به ترتیب 3 و 6 تمرین در نظر گرفته می‌شود. با این وجود بهتر است قبل از اینکه برای ثبت نام تافل اقدام کنید، خودتان را برای حالت‌های دیگر یعنی تمرین‌های بیشتر آماده کنید.

توصیه مهم :برای اینکه تمرکز کافی داشته باشید، بهتر است که بین 2 بخش اول و 2 بخش دوم حتماً یک استراحت 10 دقیقه‌ای داشته باشید.

ثبت نام تافل

شرایط لازم برای ثبت نام آزمون تافل

به طور کلی برای شرکت در این آزمون شرایط خاصی وجود ندارد. هر دانشجوی بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان دارد، می‌تواند در این آزمون شرکت کند. افرادی که زیر 15 سال سن دارند، باید نامه‌ای رسمی و تائید شده از طرف پدر و مادرشان جهت اعلام موافقت برای شرکت در این آزمون ارائه دهند.

آموزش ثبت نام آزمون تافل

برای ثبت نام تافل می‌توانید از 4 روش مختلف استفاده کنید، که بهترینش ثبت‌نام به صورت آنلاین و اینترنتی است.

  • وارد سایت رسمی ets شوید.
  • گزینه ” Register Now” را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه ” Sign Up” را انتخاب نمایید.
  • اطلاعاتی از قبیل نام، جنسیت، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و … وارد نمایید. (به خاطر داشته باشید که این اطلاعات باید با اطلاعات گذرنامه‌تان تطبیق داشته باشد.) سپس گزینه تائید را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه وارد حساب کاربری‌تان شدید، گزینه ” Register for a test” را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات لازم را وارد نمایید.
  • بعد از تائید اطلاعات وارد شده، هزینه آزمون را پرداخت نمایید.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

این هزینه بسته به موقعیت جغرافیایی که جهت شرکت در آزمون انتخاب می‌کنید، بین 160 الی 250 دلار متغیر است. (درصورتی‌که آزمون به صورت کاغذی باشد، این هزینه در سراسر جهان 180 دلار خواهد بود.)

روش پرداخت هزینه آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون TOEFL می‌توانید از انواع کارت اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت و یا حساب پی پال استفاده کنید.

خرید ویزا کارت


خرید مستر کارت


شارژ کارت اعتباری


افتتاح حساب پی پال وریفای شده


شارژ پی پال

توجه : درصورتی که قادر به استفاده از هیچ یک از این روش‌ها نیستید، می‌توانید از طریق لینک ابتدای مقاله، درخواست پرداخت هزینه آزمون تافل را برای ما ارسال کنید.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام ثبت نام آزمون تافل باید بدانید

  • ثبت‌نام در این آزمون باید 1 ماه زودتر از تاریخ مد نظرتان انجام شود.
  • درصورتی‌که برای ثبت‌نام دیر اقدام (4 روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون) کنید، باید40 دلار امریکا هزینه بیشتر پرداخت نمایید.
  • سایت 7 روز قبل از برگزاری تاریخ هر آزمون بسته می‌شود.
  • این آزمون بیش از 50 بار در سال تکرار می‌شود.
  • درصورتی‌که برای اولین بار موفق به قبولی در این آزمون نشدید، می‌توانید 12 روز بعد از امتحان، دوباره در این آزمون شرکت کنید.
  • 4 روز قبل از زمان برگزاری آزمون می‌توانید ثبت‌نامتان را کنسل کنید.
  • در صورت کنسل کردن ثبت‌نام، 50 درصد هزینه آزمون از هزینه آزمون تافل که پرداخت کردید، کسر می‌شود.
  • درصورتی‌که قصد تغیر تاریخ برگزاری آزمون را دارید، باید 60 دلار اضافی پرداخت نمایید.
  • برای شرکت در این آزمون، صرف نظر از نوع سیستم عامل) از مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

ثبت نام تافل

نمره آزمون TOEFL

همان طور که گفته شد، هر بخش از این آزمون 30 نمره دارد. بنابراین نمره نهایی این آزمون از 120 محاسبه می‌شود.

نکته اول : قبل از ثبت نام آزمون تافل شرایطی که هر دانشگاه برای نمره قبولی در نظر دارد، چک کنید. چرا که معمولاً هر موسسه آموزشی، حداقل نمره‌ای برای هر بخش از این آزمون در نظر گرفته است که عمدتاً مربوط به بخش شنیداری است.

نکته دوم : برخی مواقع دانشگاه‌ها، معیار خاصی برای هر بخش در نظر نگرفته‌اند. بنابراین شما باید روی نمره نهایی و کلی این آزمون متمرکز شوید.

نتیجه آزمون TOEFL

معمولاً بعد از 10 روز از زمان برگزاری آزمون، نتیجه برایتان از طریق ایمیل ارسال می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری که برای ثبت نام تافل ایجاد کردید، ظرف مدت 3 روز، ریزنمراتتان را به صورت پی‌دی‌اف دانلود نمایید.

چرا ثبت نام آزمون تافل ؟

همان‌طور که می‌دانید هر دانشجوی بین‌المللی (غیر انگلیسی زبان) که قصد تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان را دارد، باید برای اثبات توانمندی‌اش در زبان انگلیسی در یکی از آزمونهای معتبر مانند آزمون TOEFL یا آیلتس شرکت کند. در حال حاضر بیش از 8500 دانشگاه و 130 کشور در سطح جهان، این آزمون را روشی معتبر برای سنجش سواد علمی افراد می‌دانند. از طرف دیگر درصورتی‌که شرکت کننده نتواند برای بار اول در این آزمون موفق شود، می‌تواند چند بار دیگر شانسش را امتحان کند.

با توجه به اینکه از سال 1967 تا کنون، بیش از 30 میلیون دانشجو در این آزمون شرکت کرده‌اند، به سادگی می‌توان متوجه شد چرا امروزه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی را دارند، در این آزمون شرکت می‌کنند.

همراهان عزیز، امیدواریم که پاسخ سؤالاتتان در رابطه با ثبت نام تافل پیدا کرده باشید. اگر در رابطه با هزینه آزمون تافل سؤالی دارید، می‌توانید از طریق چت آنلاین و یا شماره‌های موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا