خرید اینترنتی از ebay چگونه انجام می شود؟ 1399

هنگامی که نوبت به خرید اینترنتی می رسد، منی یک از حساس ترین افراد روی زمین می شوم چرا که از میان انتخاب های مختلفی که پیش روی من قرار دارد، نمی دانک کدام یک را باید انتخاب کنم! مشابه با خرید اینترنتی از ebay ! بر اساس آخرین آماری که از سوی مسئولین این سایت ارائه شده است، چیزی حدود 1.1 بیلیون کالا در این سایت وجود دارد که مسلما طیف گسترده ای از بهترین انتخاب ها را در اختیار کاربران سایت قرار می دهد. بنابراین با وجود این گستردگی چگونه می توان بهترین خرید و پرداخت در ایبی را انجام داد؟ در این مقاله همراه امید احمدیانی باشید، تا از مهمترین نکات در مورد خرید از سایت ایبی آگاه شوید.

معرفی سایت ebay :

یکی از بزرگ‌ترین وبسایت‌های تجاری امروز دنیا، ebay.com است. در این وبسایت امکان ارتباط بین «مشتری – مشتری» و «فروشنده – مشتری» به خوبی فراهم شده است. شرکت ebay در شهر سَن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. این شرکت کار خود را در سال 1995 آغاز کرده و امروزه یک شرکت چند میلیارد دلاری است که در بیش از سی کشور جهان فعالیت دارد. اگر به زندگی خود نگاه کنیم شاهد نقش روز افزون اینترنت در انجام کارهای روزمره‌ی خود هستیم. در این میان، خرید آنلاین یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که با اینترنت انجام می‌شود. دسترسی بالا و آسان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه از جمله مهم‌ترین عوامل روی آوردن به خرید اینترنتی هستند. چه بسا بسیاری از تاجرها و شرکت‌های معتبر امروزه محصولات و خدمات خود را تنها به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند. یکی دیگر از این امکانات، امکان ارتباط  مستقیم «مشتری – مشتری» است که در آن یک شهروند عادی لوازم، کتاب و یا دیگر دارایی‌های خود را، به منظور فروش از طریق یک سایت مرجع، به دیگر شهروندان ارائه می‌دهد. در چنین فضایی، ebay به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و یکی از پیشگامان این نوع از خدمات‌رسانی، به خوبی در سطح بین‌المللی جا افتاده است.

محصولات ارائه شده در ebay :

گستردگی محصولات این وب‌سایت در نوع خود مثال زدنی است. از لوازم خانه و لباس گرفته تا لوازم موتوری و ماشین‌آلات. محصولات فرهنگی و موسیقی و حتی اسباب بازی در دسترس مشتری‌ها قرار گرفته است. به عنوان مثال شاید شما قصد خرید یک گیتار را داشته باشید. در همان صفحه‌ی نخست وبسایت، روی بخش موسیقی کلیک کرده و قسمت گیتار را انتخاب کنید.
اگر از آن دسته افراد هستید که قبل از خرید تحقیق می‌کنند، همه چیز برای یک خرید آسان برای شما فراهم است.
روی برند مورد نظر خود کلیک کنید تا وبسایت بهترین پیشنهاد‌ها را به شما ارائه دهد. محدوده‌ی قیمت‌ و نوع نمایش قابل تنظیم است. حتی می‌توانید نزدیک‌ترین فروشنده به منزل خود را پیدا کنید و البته اگر خوش شانس باشید همیشه پیشنهاد‌هایی با هزینه‌ی ارسال رایگان پیدا خواهید کرد.

خرید اینترنتی از ebay چگونه انجام می شود؟

مهمترین نکات هنگام خرید اینترنتی از ebay :

استفاده از لیست ذخیره در ایبی :

زمانی که شما نام کالای مورد نظرتان را در نوار جستجوی سایت ایبی وارد می کنید، نتیجه هایی برای شما نمایش داده می شود که برخی از آن ها مورد علاقه شما هستند. شما می توانید از طریق علامت قلبی که در کنار هر یک از این کالا هست استفاده کنید تا آنها را به لیست ذخیره سازی یا ” saved” انتقال دهید. با انجام این کار هر زمان که تغییری در ویژگی های این محصول مانند قیمتش ایجاد شود، هشداری از طریق ایمیل برایتان ارسال می شود.

استفاده از دسته بندی های خاص موجود در صفحه اصلی سایت ایبی را فراموش نکنید

هنگام خرید اینترنتی از ebay یکی از صفحه هایی که با آن رو به رو می شوید، ” event pages” است. کالاهایی که در این دسته قرار داده می شوند، معمولا بسیار مناسب بوده و گاهی تا 40 درصد تخفیف البته برای مدت زمان محدود را شامل می شوند. پس بهتر است قبل از نهایی کردن خرید اینترنتی از ebay از دسته بندی های مخصوص خود سایت استفاده کنید.

توجه به بازخوردها و علامت تایید و اعتبار فروشنده هنگام خرید اینترنتی از ebay

همان طور که می دانید ایبی بستری برای فروشندگان مختلف فراهم کرده است، که با استفاده از بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. اما زمانی که شما می خواهید از کیفیت خرید اینترنتی از ebay مطمئن شوید، بهتر است که هم به بازخوردهایی که فروشنده دریافت کرده است توجه کنید و هم به علامت تاییدی که دریافت کرده است. علاوه بر این، حتما جزئیات و عکس هایی که از کالای مورد نظر در سایت قرار داده شده است را بررسی نمایید تا از درست بودن چیزی که خریداری می کنید، اطمینان حاصل نمایید.

تا زمانی که هزینه را پرداخت نکنید، خرید اینترنتی از ebay به نام شما ثبت نمی شود

اضافه کردن کالای مورد نظر شما به ثبت خرید، تعیین نمی کند که شما صاحب آن هستید یا نه، تا زمانی که به مرحله خرید برسید. پس حواستان به این نکته باشد خصوصا زمانی که این سایت برای کالاهای مختلف، تخفیف در نظر گرفته است.

انواع حراج هنگام خرید اینترنتی از ebay :

خرید از ایبی ممکن است که در ابتدا برای بسیاری از شما گیج کننده باشد. که البته طبیعی است چرا که حالت های مختلفی برای خرید اینترنتی در این سایت در نظر گرفته شده است. کالاهایی که در ایبی به شما پیشنهاد داده می شوند، معمولا در یکی از دسته های زیر قرار دارند :

  • حراج بدون رزرو
  • حراج با رزرو
  • حراج همرا با خرید در لحظه
  • حراج بدون خرید در لحظه

بنابراین بهتر است که قبل از خرید اینترنتی از ebay آشنایی کامل را با این حالت های مختلف داشته باشید تا بتوانید از حق و حقوقتان به عنوان خریدار آگاهی کامل داشته باشید.

خرید اینترنتی از ebay چگونه انجام می شود؟

حراج در ایبی یعنی چی؟

حراج یا مزایده در ایبی، به حالتی گفته می شود که فروشندگان در آن قیمت پایه ای را تعیین کرده و منتظر می مانند تا قیمت مناسب را از سوی خریداران دریافت کنند. درست مانند یک حراج واقعی، منتهی به صورت آنلاین. در این حالت حتی اگر فروشنده یک خریدار با یک قیمت پیشنهادی پیدا کند، باید به پیشنهادش احترام گذاشته و کالا را به او بفروشد. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود شروع این قیمت گذاری در ایبی با 99 سنت نباشد.

حراج با رزرو در ایبی یعنی چی؟

در این حالت قیمتی که برای کالا توسط فروشنده تعیین شده است به خریداران نمایش داده نمی شود. بنابراین تا زمانی که قیمت پیشنهادی به آنچه که مد نظر فروشنده است نرسد، عبارت ” Reserve not met” نمایش داده می شود. به همین دلیل است که معمولا بسیاری از کاربران سایت در این نوع مزایده شرکت نمی کنند.

مزایده با خرید در در لحظه در ایبی یعنی چی؟

این حالتی است که در آن فروشنده امکان خرید در لحظه را برای خریدار فراهم می کند. که در نتیجه باعث می شود سرعت فروش کالا افزایش یافته و به چیزی بین 5 الی 10 روز برسد.

آیا شما تا کنون خرید اینترنتی از ebay انجام داده اید؟ از خرید خود راضی بوده اید؟

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *