ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چه کاربردی دارد؟ – سرور – هاست – دامنه

اشتراک گذاری پست

ریدایرکت به معنی تغییر مسیر است. این تغییر مسیر برای صفحات وبسایت ها به دلایل مختلفی انجام صورت می گیرد. ریدایرکت 301 نوعی تغییر مسیر است که در آن علاوه بر تغییر مسیر بازدید کنندگان، خزنده های موتورهای جستجوگر نیز آنرا به عنوان ریدایرکت دائمی در نظر می گیرند و اعتبار صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل می کنند. در این مطلب بر روی ریدایرکت 301 بحث خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چه کاربردی دارد. دعوت می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ریدایرکت 301 چیست

زمانی که قصد تغییر URL یا تغییر دامنه داریم برای انتقال اعتبار صفحات قدیمی به صفحات جدید به ریدایرکت 301 نیاز داریم. ریدایرکت 301 علاوه بر تغییر مسیر کاربران و ربات ها، اعتبار صفحه ( چه اعتبار خوب و چه اعتبار بد ) را نیز منتقل می کند که یکی از مباحث سئوی داخلی به شمار میرود. در ریدایرکت 301 ممکن است تغییرات بصورت زیر باشد:

  • تغییر URL در یک سایت – برای مثال ریدایرکت از صفحه A به B
  • تغییر پروتکل یک سایت – ریدایرکت از http به https و بالعکس
  • تغییر مسیر از صفحه یک سایت به صفحه سایت دیگر
  • جمع یا ترکیبی از موارد فوق

بسته به شرایط می توانیم از موارد فوق برای ریدایرکت 301 استفاده نماییم. معمولا ریدایرکت 301 برای موارد زیر استفاده می شود:

  • نصب گواهی امنیتی SSL و یا حذف آن
  • تغییر آدرس و ساختار صفحات سایت
  • تغییر آدرس یک سایت به آدرس دیگر
  • انتقال صفحات قدیمی و بلااستفاده به صفحات جدید و باکیفیت

تاثیر ریدایرکت 301 در سئو سایت

هر صفحه ای که در گوگل به اصطلاح ایندکس می شود ( در نتایج گوگل ثبت می شود ) یک اعتبار دارد. این اعتبار می تواند منفی یا مثبت بود و مقدار آن کم یا زیاد باشد. بر اساس همین اعتبار نیز رتبه ها در نتایج گوگل مشخص می شود. در واقع هر صفحه اعتبار بالاتری با توجه به معیارهای گوگل داشته باشد رتبه بالاتری در نتایج خواهد داشت. اگر بخواهیم تغییر آدرس برای صفحه ای که اعتبار بالایی در گوگل دارد انجام دهیم بدون ریدایرکت 301 ، اعتبار آن از بین رفته و تبدیل به یک صفحه بدون اعتبار خواهد شد. به همین جهت برای انتقال این اعتبار می بایست از ریدایرکت دائمی یا همان 301 استفاده کنیم.

ریدایرکت 301
ریدایرکت 301

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید در ریدایرکت 301 علاوه بر تغییر آدرس، انتقال کاربر و ربات ها، اعتبار صفحه نیز منتقل می شود اما در ریدایرکت 302 همه موارد ریدایرکت 301 به غیر از انتقال اعتبار صورت می گیرد.

آموزش ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 بصورت دستی یا از طریق افزونه ها و برنامه نویسی قابل انجام است. در این مطلب ریدایرکت دائمی 301 با htaccess و افزونه Yoast SEO آموزش داده می شود. اگر قصد دارید بر روی وردپرس سایت خود از گواهی SSL استفاده نمایید پیشنهاد می کنیم آموزش نحوه نصب SSL روی وردپرس را مطالعه نمایید که در آن نحوه ریدایرکت سایت از پروتکل http به https بصورت کامل آموزش داده شده است. همچنین پیشنهاد می کنیم دو مطلب زیر را نیز مطالعه نمایید.

در ادامه آموزش ریدایرکت 301 بصورت دستی با htaccess به شما آموزش داده می شود.

فرض کنید صفحه ای بصورت domain.com/1 را می خواهیم به صفحه domain.com/2 ریدایرکت کنیم. در این صورت می بایست مقدار زیر را در htaccess وارد نمایید تا صفحه 1 به صفحه 2 بصورت 301 (دائمی) منتقل شود.

فرض کنید صفحه ای بصورت domain.com/1 را می خواهیم به صفحه domain.net/2 ریدایرکت کنیم. در این صورت می بایست مقدار زیر را در htaccess وارد نمایید تا صفحه 1 به صفحه 2 بصورت 301 (دائمی) منتقل شود.

در انتها اگر سوال یا ابهامی در این خصوص دارید لطفا آنرا در بخش نظرات مطرح کنید تا به آنها پاسخ داده شود.

4.1
/
5
(
7

امتیاز

)

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
omid.ahmadyani@Outlook.com

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا