سندباکس و ماه عسل گوگل

اشتراک گذاری پست

در مطالب قبلی که نسبت به سئو و بهینه‌سازی وب منتشر شد با مواردی مانند ثبت سایت در گوگل ، کار با Crawler گوگل و … آشنا شدید و در این مطلب قصد داریم شما را با مفهوم سندباکس و ماه عسل گوگل آشنا سازیم.

دو کلمه‌ای که شاید شما بارها در زندگیتان شنیده باشید و از آن گذر کرده باشید و یا اگر به سئو سایت خود اهمیت می‌دهید مطمئناً این موارد به چشم شما آشنا خواهند آمد.

حال در این مقاله به توضیح این دو مفهوم پرداخته و سعی داریم شما را به صورت کامل با آن آشنا سازیم.

سندباکس و ماه عسل گوگل

سندباکس گوگل یا Google Sanbox چیست ؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از راه اندازی و ثبت دامنه و سایت خود در گوگل ، محتوای شما در نتیاج جستجو در گوگل نمایش داده نمی‌شود و شما در ابتدای کار نگران خطایی هستید که از شما سرزده و گوگل شما را تنبیه کرده است.

بله این مورد برای اکثریت وب سایت‌های تازه‌کار یا بهتر است بگوییم دامنه‌هایی که تازه ثبت کرده‌اند ، می‌افتد.

در واقع شما پس از ثبت دامنه خود و ثبت آن در گوگل ، الگوریتم گوگل شما را در یک سندباکس یا همان جعبه شنی قرار می‌دهد تا شما با محتوا ، کار با سایت و افزودن مطالب مفید آشنا شوید و همچنین در مقابل گوگل از محتوای مفید شما مطمئن گردد تا آنها را در نتایج جستجو خود نمایش دهد.

سندباکس گوگل همانند همان جعبه شنی است که برای کودکان تهیه می‌کنند تا با آن بازی کرده و به خود یا کسی آسیب نرسانند و قصد گوگل نیز همین است.

با اینکه سندباکس از سمت گوگل هیچگاه به صورت رسمی تأیید نشده است اما تمامی سئو کاران می‌دانند که یک دامنه جدید بین 1 تا 3 ماه در سندباکس گوگل باقی خواهند ماند و بسته به نوع و کیفیت محتوای تولیدی وب سایت شما از این چرخه خارج خواهید شد.

مفهوم سندباکس در زمان ارائه الگوریتم هوشمند گوگل در سال 2004 بوجود آمد و تنها دلیل آن جلوگیری از سایت‌های اسپم بود که هر روزه به تعداد آنها افزوده می‌شد.

شاید یادتان باشد ، که قبل از سال 2004 هر موضوعی که در گوگل جستجو می‌کردید ، در ابتدا سایت‌های تبلیغاتی با موضوع‌های اسپم شده نسبت به نوع جستجو شما نشان داده می‌شد و در صفحات دوم و سوم به بعد شما می‌توانستید موضوع مورد نظر خود را بیابید.

پس ایجاد شدن سندباکس یک نکته بسیار مثبت در گوگل است و اگر پس از 3 ماه کارکرد نیز هنوز به نتیجه دلخواه خود در نتایج جستجو نرسیده‌اید ، نگران نباشید.

حال برای اینکه متوجه شوید آیا در سندباکس قرار گرفته‌اید یا خیر ، می‌توانید در نوار جستجو گوگل نام سایت خود را با پارامتر :site وارد کرده تا متوجه شرایط خود شوید.

نحوه وارد کردن و جستجو سایت در گوگل

اگر با وارد کردن نام سایت ، هیچ رکوردی از شما نمایش داده نشد ، پس سایت شما تا بدین لحظه در گوگل ایندکس نشده است و شما باید سایت خود را در گوگل ثبت کنید.

اگر صفحات دیگر شما نمایش داده شد به معنی ایندکس شدن سایت شما خواهد بود و در صورتی که متوجه شدید در جایگاه واقعی نتایج جستجو کلی قرار ندارید ، مطمئن باشید همچنان در Google Sandbox قرار دارید.

در پایان توضیحات در مورد سندباکس شایان ذکر است که بدانید الگوریتم سندباکس یک سیستم تنبیهی یا پنالتی نیست و تنها برای جلوگیری از رشد بی رویه سایت‌های اسپم طراحی شده است و همه سایت‌ها به طور 100% در سندباکس قرار نخواهند گرفت.

گوگل سندباکس و ماه عسل گوگل

ماه عسل گوگل یا Google Honeymoon چیست ؟

پس از آشنایی با مفهوم سندباکس در این مطلب ( سندباکس و ماه عسل گوگل ) در ادامه می‌خواهیم با مفهومی آشنا شویم که بسیار جالب است بدانید تنها برخی و یا شاید بهتر است بگوییم سئوکاران حرفه‌ای با این مفهوم آشنایی داشته و چون زیاد در چشم کاربران مانند سندباکس نیست به آن توجهی ندارند.

شاید تا به حال متوجه شده‌اید که یک محتوای مفید و با کیفیت را منتشر می‌کنید و در چند روز ابتدایی انتشار محتوا در صدر جستجوهای گوگل قرار می‌گیرید و بعد از گذشت چند روز از صدر جستجوهای گوگل حذف شده و به طور مثال در صفحات 3 یا 4 به بعد لینک شما نمایش داده ‌شود.

نگران نباشید شما مرتکب اشتباهی نشده‌اید.

گوگل برای ترغیب محتوانویسان و مدیران وب این سیستم را طراحی کرده و به نوعی تشویق در نظر گرفته می‌شود. جایگاه محتوای واقعی شما همانی است که پس از چند روز نمایش داده شده است و تنها بدلیل بروز بودن و تازه بودن مطلب بوده که چند روزی در صدر نتایج جستجو بوده‌اید.

ماه عسل گوگل برای سایت شما دقیقاً پس از اتمام سندباکس هم اتفاق می‌افتد و شما به یکباره شاهد رشد چشم گیر 2 الی 3 برابری کاربران سایت خود خواهید شد ولی پس از مدتی به رتبه اصلی خود باز خواهید گشت. به این مدت زمان عموماً 3 الی 7 روزه ماه عسل گوگل می‌گویند.

ماه عسل برعکس سندباکس که تنها یکبار در ابتدای راه اندازی و ثبت دامنه برای سایت شما اتفاق می‌افتد ، ممکن است بارها برای کل سایت و یا صفحاتی از سایت شما رخ دهد.

به طور مثال شما یک دسته از مطالب جدید ایجاد کرده‌اید و با طراحی و محتوای با کیفیتی آن را منتشر کرده‌اید ، در این وضعیت در چند روز ابتدایی به شدت در صدر جستجوها قرار خواهید گرفت و پس از مدتی افت خواهید داشت و رتبه اصلی خود باز خواهید گشت.

این امر در گوگل تنها برای میدان دادن به سایت‌های جدید در بین سایت‌های قدیمی و با تجربه است تا بتوانند سایت‌های جدید با محتویاتشان عرض اندامی کنند و بتوانند کاربران را به سمت سایت شما جذب نمایند.

یک نکته مهم : اگر دوست دارید همیشه در صدر و همیشه صفحات مختلف شما در ماه عسل‌های گوگل باقی بماند ، مداوم محتوای سبز و مفید منتشر کنید تا همیشه گوگل از سایت شما به عنوان یک سایت معتبر یاد کند.

در پایان این مطلب باید خدمت شما عرض کنم که هیچگاه به موفقیت‌های لحظه‌ای در گوگل و سایر موتورهای جستجو دل نبندید و همچنین هیچگاه از رتبه پایین خود در ابتدای کار نا امید نگردید، همیشه و به طور مداوم سعی کنید محتوای خود را به صورت مفید و کامل برای کاربران تولید و منتشر کنید نه صرفاً موتورهای جستجو!

امیدواریم از مطلب سندباکس و ماه عسل گوگل استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

 

جهت درخواست هرگونه خدمات توضیحات داده شده و یا خرید با ما تماس بگیرید
omid.ahmadyani@Outlook.com
02128421193
09129726343
09362196343
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا