مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان – سرور – هاست – دامنه

هاست رایگان هم مثل خیلی چیزای دیگه مطمئنا از مواردی بوده که مدتی به دنبال اون بودید تا برای اهداف گوناگونی ازش استفاده کنید. تعریفی که از هاست رایگان ما تا به امروز به گوشمون خورده این بوده که مناسب نیست و نمیشه اعتباری بهش کرد و مدتها برای راه‌اندازی سایت ازش استفاده کرد تا اینکه بعد از نهایی شدن طراحی بخواهیم تا اقدام به خریداری هاست مناسب کنیم. اما از طرف دیگر با افزایش بیش از پیش و پیشرفت که به صورت لحظه‌ای در دنیای اینترنت در حال صعود هستش برخی شرکت ها تصمیم گرفتند تا در کنار سرویس هایی که به صورت پولی ارائه میدن اقدام به ارائه هاست رایگان هم بکنن تا در جهت افزایش و جذب مشتری پیش برن. استفاده از هاست رایگان هم دارای معایب و مزایای خاص خودش هست که از زمان شروع اولین ایده برای استفاده از هاست رایگان حقایقی انکار نشدنی وجود دارند که خیلی از شرکتهای میزبانی مایل نیستند تا کاربران به این حقایق پی ببرند و از سوی دیگه خیلی کاربران فکر میکردند که استفاده از یک هاست مجانی میتونه به عنوان یک حلال مشکلات اونها باشه و دیگه اونها را کاملا از خرید هاست بی نیاز کنه، بنابراین در این مقاله قصد دارم تا به معرفی برخی از مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان بپردازم و در انتها بر اساس تجربه دوستان به معرفی چند نمونه از شرکت هایی که اقدام به ارائه هاست رایگان می‌کنند بپردازم. پس اگر شما هم به دنبال هاست رایگان هستید و یا اینکه هنوز تصمیم نگرفتید تا اقدام به تهیه اون کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با بررسی مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان بتونید تصمیم نهایی خودتون را بگیرید.

هاست رایگان چیه؟

همونطور که میدونید برای ارائه هاست و خدمات میزبانی اولین چیزی که نیازه خرید یک سرور هستش که ماهیانه هزینه بسیار بالایی برای استفاده از لایسنس های نرم‌افزاری و خدمات پشتیبانی برای شرکت میزبانی در بر داره، بنابراین هاست رایگان و مجانی هم به همین شکل بوده و در مقایسه با هاست تجاری دارای محدودیت های بسیار بالایی خواهد بود. پس اینکه چرا برخی شرکت ها اقدام به ارائه هاست مجانی میکنند صرفا میتونه یه متد تبلیغاتی برای اونها باشه تا در آینده با افزایش کاربر کم‌کم به سمت تجاری شدن پیش برن و یا حتی در برخی از موارد از سایت کاربران سوءاستفاده کنند. بنابراین اگر تصمیم دارید تا از هاست رایگان استفاده کنید باید با خودتون صاف و صادق باشید و یک دید کلی از اون داشته باشید و بدون اینکه تعصب خاصی داشته باشید یا هیجان زده بشین به یک انتخاب درست برسید. حالا در ادامه به بررسی مزایا و معایب هاست های رایگان می‌پردازم که امیداورم برای شما کاربردی باشه.

مزایای هاست رایگان

در مقایسه با معایب استفاده از یک هاست مجانی و مفت مزایایی که هاست رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد خیلی محدودتر هستش و از طرف دیگه چون خیلی از ماها نیمه خالی لیوان رو میبینیم با وجود معایبی که داره نمیشه به راحتی ازشون چشم پوشی کرد. بنابراین ابتدا به معرفی مزایای هاست های رایگان میپردازم تا ببینید اصلا تو چه زمینه هایی هاست مجانی میتونه برای ما مفید واقع بشه.

افزایش مهارت در زمینه وب و برنامه‌نویسی

به شخصه با مطالعه بیوگرافی افراد سرشناس در سطح اینترنت که داشتم خیلی از اونها در صفحه درباره من از شروع ورودشون به دنیای اینترنت به شکل های خیلی جالبی یاد کردند. به عنوان نمونه برخی از اونها در سال‌های دور با دیدن یه تبلیغ مثل خرید دامنه رایگان رفتن به سایت مورد نظر و دیدن که بله، واقعا دامنه رایگان ارائه میدن و همینطوری تفننی دامنه رو ثبت کردن و بعدش به دنبال این بودن که چطور سایت رو راه اندازی کنن که با کمی تحقیق رسیدن به هاست و میزبانی و برای همین شروع کردن به دنبال جستجو برای هاست رایگان، هات مجانی و از این قبیل کلیدواژه ها و در نهایت سایت خودشون رو به صورت کاملا رایگان ساختن و برای سرگرمی روی اون کار کردن و همین عشق و علاقه باعث شده تا جذب دانش بیشتر برای برنامه نویسی تحت وب شده و حالا جزو سرآمدهای دنیای برنامه نویسی وب باشند. بنابراین اولین چیزی که هاست رایگان میتونه در اختیار شما بزاره اینه که بستری مناسب بدون نیاز به صرف هزینه برای یادگرفتن دانش برنامه نویسی و پیاده سازی سایت برای شما خواهد بود تا در حالت آنلاین اون را تست کنید و در اختیار دوستانتون قرار بدین تا درباره اون نظر بدهند. مطمئنا این تجربه که برای اولین بار یک کد کوتاه از HTML بزارید روی سایت و بدین دوستاتون ببینن برای شما هم لذت بخش بوده و همین باعث شده تا بیشتر غرق دنیای برنامه نویسی بشید تا به اینجا برسید ???? .

هاست رایگان علاوه بر این میتونه تا باعث بشه بعد از راه‌اندازی سایت و مشاهده کیفیت پشتیبانی و خدمات شرکت ارائه دهنده که در نسخه رایگان سعی کرده در جهت جذب مشتری پیش بره باعث بشه وقتی رضایت کافی از سرویس دهی شرکت مذکور داشتید اقدام به ارتقا سرویس به نسخه تجاری کرده و دیگه از یک هاست رایگان با امکاناتی محدود استفاده نکنید.

کاربری و مدیریت آسان برای کاربران مبتدی

اگر به روزهای اولیه که وارد دنیای وب و حتی وبلاگنویسی برگردید مطمئنا شما هم خنده‌تون میگیره از چیزایی که الان وقتی میبینید چقدر برای شما پیش پا افتاده هستند در صورتی که اون اوایل هیچ اطلاعی از اونها نداشتید. بنابراین هاست رایگان تمامی ارائه دهنده ها طوری هستش که با قرار دادن ابزار ساده مثل guestbook ، hit counter، فرم های ارسال ایمیل کاربران مبتدی رو قادر میسازه تا خیلی ساده تر بتونن به کارهایی که روی هاست میتونن انجام بدهند اقدام کنند. این ابزار در هاست های تجاری هم وجود دارند اما کنترل پنل هاست های رایگان به گونه ای هستش که مبتدی ترین کاربر هم بتونه تا با استفاده از راهنمای اون متوجه کاربرد اون ابزار باشه و اخیرا هم با پشتیبانی از زبان فارسی در برخی ارائه دهنده های هاست رایگان مقوله کاربری و مدیریت آسان در هاست های رایگان بیشتر از پیش بهبود یافته است.

دریافت بازخورد مناسب توام با صرف سرمایه کم

حالا که با استفاده از ابزار رایگانی که هاست رایگان در اختیار شما قرار میده اقدام به راه اندازی سایت خودتون میکنید و از هر ابزار ممکن برای زیباسازی ظاهر وبسایت و کار بر روی سرعت و بهینه سازی اون استفاده میکنید و در نهایت که سایت شما کامل و آماده شد میتونید تا از دوستان خودتون بخواهید نظراتشون را درباره سایت بدهند و پیشنهاید و انتقادی هم که برای تغییرات داشتند ارائه بدن تا تغییرات رو کاملا نهایی کنید و کسب و کار خودتون را با ارتقا هاست به نسخه تجاری آغاز کنید.

رایگان استفاده کنید!

تنها مزیت اصلی هاست رایگان میتونه این باشه که شما در قبال اون هزینه ای رو پرداخت نمیکنید. پس استفاده از هاست رایگان برای کسانی که بیشتر به دنبال سرگرمی و تفننی به دنبال ساخت یک سایت هستند و یا اینکه قصد دارند تا ابتدا سایت خودشون را راه اندازی کنند و بعد از نهایی شدن طراحی اونو منتقل کنند گزینه مناسبی است. البته اگر قصد دارید تا صرفا سایتتون را طراحی کنید و بعد از نهایی شدن اونو منتقل کنید پیشنهاد می‌کنم برای این کار از لوکال هاست استفاده کنید که امکانات بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار خوهد داد و سرعت و پردازش اون بسته به نوع سیستم کامپیوتری شما میتونه در سطح بالاتری قرار داشته باشد.

معایب هاست رایگان

معایب هر چیزی مهمترین مسئله در استفاده و یا عدم استفاده از اون خواهد بود. در زمینه میزبانی و هاستینگ هم به همین شکل بوده و هاست رایگان معایبی که داره در مقایسه با مزایای اون خیلی بیشتر خواهد بود. اما به معایبی که در ادامه پرداختم نمیشه کاملا قرص و محکم گفت که هر میزبانی که هاست رایگان میده این معایب رو خواهد داشت. بلکه شما باید با تحقیق در رابطه با سرویس های یک میزبان به بهترین اونها برسید تا بتونید یک هاست رایگان مناسب تهیه کرده و از اون استفاده کنید. در ادامه به معایبی که در هاست های رایگان گریبان گیر هستند و با اونها مواجه میشیم میپردازم.

منابع سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف

همونطور که در بالا هم اشاره ای داشتم هزینه خرید سرور، پرداخت لایسنس های نرم افزاری، پشتیبانی و خدمات مشتریان در یک مجموعه میزبانی و هاستینگ میتونه دلیل خوبی باشه که توجیه ارائه هاست رایگان رو زیر سوال ببره، چرا که هیچ شرکتی نمیتونه تا چنین امکاناتی رو با هاست رایگان در اختیار شما قرار بده و بنابراین منابعی که در اختیار دارید عملا در پایین ترین سطح ممکن خواهد بود که در بیشتر مواقع باعث میشه تا سایت از دسترس خارج بشه و عملا هیچ فرقی هم با یک سایت نابود شده نخواهد داشت. بنابراین تا وقتی میزبانی هاست رایگان نتونه تا راه درآمد و جبران هزینه هایی که برای ارائه هاست صرف میشه رو بدست بیاره مشتریانی که هاست تهیه کردند در همین وضعیت باقی خواهند موند.

تبلیغات اجباری و مزاحم

یکی از راه هایی که سرویس های میزبانی هاست رایگان برای جبران هزینه های خودشون در پیش گرفتن از طریق تبلیغات هستش که در اون میان و طوری هاست ارائه میدهند که مدام در سایت تبلیغات اجباری به بازدیدکنندگان نشون داده خواهد شد. تبلیغاتی که در سایت ها نشون داده میشوند گاها از حد معمول گذشته و بیشتر سایت رو تبدیل به یک سایت آگهی نیازمندی میکنن تا اینکه فکر کنید سایت مورد نظر خدماتی رو به بازدیدکننده ارائه میده یا اینکه اصلا کاربرد خاصی هم داره، بنابراین تبلیغات چیزیه که باید نگاه ویژه ای بهش داشته باشید چرا که استفاده نادرست و غیرطبیعی از تبلیغات باعث فرار کاربر از یک سایت خواهد شد.

عدم کنترل هاست تا حد ممکن

آپتایم یک سرور به هیچ وجه نمیتونه تا به صورت 100 درصدی در طول یک سال باشه، چه هاست رایگان باشه و چه تجاری در هر صورت سرور برای به روزرسانی نرم افزاری در طول سال برای مدتی از دسترس خارج خواهد شد تا نیازهای کاربران رو با به‌روزترین نسخه های نرم افزاری برطرف کند. اما در هاست رایگان از دست رفتن و در دسترس نبودن هاست به مراتب خیلی بیشتر رخ خواهد داد و شما هم نمیتونید تا اعتراضی داشته باشید، چرا که هیچ هزینه ای نه بابت پشتیبانی و نه خدمات پرداخت نکردید. به همین دلیل تضمینی برای اینکه هاست به طور طبیعی مثل هاست تجاری در دسترس باشه وجود نخواهد داشت و در بسیاری از موارد هم به دلیل محدودیت بالایی که در مصرف پهنای باند وجود داره به نیمه دوم ماه نرسیده پهنای باند شما تموم شده و سایت از دسترس خارج خواهد شد. حالا با این اوصاف شما هیچ کنترلی روی مواردی که میتونید از طریق هاست بهشون دسترسی داشته باشید ندارید و بنابراین لازمه تا برای فعال کردن و تغییر در برخی امکانات مدام از طریق تیکت اقدام به درخواست از پشتیبانی میزبانی کنید اما میبینید که پاسخ ها خیلی دیر بررسی و انجام خواهند گرفت.

امنیت پایین

وقتی شما برای خرید یک هاست پولی پرداخت میکنید پشتیبانی و امنیت بالا از مهمترین مواردی هستش که شرکت میزبانی باید به صورت تضمین شده در بالاترین سطح ممکن اونها را برای مشتریان خودش فراهم کنه، بنابراین همواره در تلاش هستش تا از به‌روزترین سیستم های نرم افزاری و راه های ممکن برای افزایش امنیت سرور استفاده کنه تا هاست مشتریان در امنیت بالایی قرار داشته باشند. اما هاست رایگان به دلیل اینکه هیچ پولی به صورت مستقیم از کاربران دریافت نمیکنه بنابراین تضمین کافی هم برای امنیت سایت ها نخواهد داشت و به همین دلیل سایت ها به صورت مکرر مورد حمله قرار گرفته م هک خواهند شد.

از دست دادن اعتبار

همونطور که در بالا گفتم شرکت های میزبانی که هاست رایگان ارائه میدهند برای جبران هزینه از راه ها و استراتژی های گوناگونی استفاده میکنند. که از جمله اونها میشه به نمایش تبلیغات و ایجاد شرایطی برای ارتقا سرویس بعد از جذب مشتری اشاره کرد. اما در این بین هستند هاست هایی که این امکان رو در اختیار شما قرار نمیدهند تا بتونید دامنه روی هاست تعریف کنید و شما مجبورید تا از ساب دامنه ای که روی همین هاست به شما ارائه میشه استفاده کنید و در اقع به عنوان یک وبلاگ که در کنارش هاست هم وجود داره بهره‌مند شوید. بنابراین برای شما سخت خواهد بود تا از یک زیر دامنه برای سایت خودتون استفاده کنید و اونو به مشتریان خودتون به عنوان آدرس سایت خودتون ارائه بدین، چرا که ضمن طولانی بودن آدرس و قرار گرفتن روی یک دامنه دیگه در حالت ساب دامنه اطمینان مشتریان شما هم نسبت به کسب و کار شما از دست خواهد رفت.

عدم پشتیبانی مناسب

وقتی برای یک سرویس هاست رایگان هزینه ای پرداخت نکردید عملا انتظار داشتن پشتیبانی مناسب و به موقع هم نمیتونید داشته باشید و ممکنه تا برای یک درخواست ساده از سوی میزبانی هاست رایگان هفته ها منتظر بمونید اما جوابی رو دریافت نکنید، چرا که اولویت با کاربرانی هستش که هاست تجاری تهیه کردن و بابت اون هزینه ای رو پرداخت کرده اند.  حالا در این بین اگر تایم آزادی برای اونها وجود داشته باشه گاها به درخواست کاربرانی که هاست رایگان تهیه کردند هم میرسند. اما نگران نباشید، همه هاست های رایگان به این شکل نیستند چرا که بیشتر میزبانی های وب رایگان یک استراتژی که برای درآمدزایی دارن اینه که در کنار هاست رایگان به ارائه هاست تجاری هم میپردازند، پس به همون میزان مشتریانی که از هاست رایگان استفاده میکنند براشون مهم هستند چرا که همین مشتریان با رشد دادن و توسعه سایت بالاخره روی میرسه که با کمبود منابع مواجه بشن و برای همین اقدام به ارتقا سرویس هاست خودشون به نسخه تجاری خواهند کرد. پس فراموش نکنید که اولین حرف در هر کسب و کاری را مشتری میزنه و تا مشتری رضایت کافی نداشته باشه مطمئنا اون کسب و کار موفق نخواهد بود.

معرفی برترین شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان

با در کنار هم قرار دادن معایب و مزایای استفاده از هاست رایگان میبینیم که استفاده از هاست رایگان به این سادگی ها نیست و در انتخاب اون باید دقت کافی داشته باشیم تا یک هاستی رو انتخاب کنیم که اگر واقعا هاست رایگان ارائه میده در حد مطلوبی باشه و در آینده از سایتی که روی اون راه اندازی میکنیم حریم خصوصی و امنیتی در اون رعایت شده باشد. پس در ادامه بر اساس تجربیات استفاده‌کنندگان به معرفی چند سرویس میزبانی که هاست رایکان ارائه میدهند میپردازیم.

شرکت های خارجی هاست رایگان:

 

معایب و مزایای استفاده از هاست رایگان

اولین شرکت خارجی در زمینه ارائه هاست رایگان 000webhost.com هستش که میتونید از خدمات مناسب اون برای خریداری هاست رایگان استفاده کنید. این شرکت در هاست رایگانی که ارائه میده امکان بهره‌مندی از امکاناتی مثل موارد زیر را برای شما در اختیار قرار خواهد داد که عبارتند از:

  • یک گیگابایت فضای میزبانی رایگان
  • پهنای باند ماهیانه 10 گیگ
  • امکان راه‌اندازی دو سایت
  • عدم نمایش تبلیغات
  • کنترل پنل سی پنل
  • استفاده از FTP
  • و…

مزایا و معایب هاست رایگان

دومین شرکت خارجی در زمینه ارائه هاست رایگان freewha.com هستش که میتونید از خدمات مناسب اون برای خریداری هاست رایگان استفاده کنید. این شرکت در هاست رایگانی که ارائه میده امکان بهره‌مندی از امکاناتی مثل موارد زیر را در قالب ساب دامنه برای شما در اختیار قرار خواهد داد که عبارتند از:

  • امکان استفاده از 10 نوع ساب دامنه مختلف با پسوندهای org، com، biz، net
  • امکان استفاده از دامنه دلخواه
  • ارائه 1.5 گیگ فضای میزبانی رایگان
  • ترافیک و پهنای باند بالا
  • استفاده از سرورهای قدرتمند با پردازش بالا
  • و…

شرکت های ایرانی هاست رایگان:

 

معرفی برترین شرکت ارائه دهنده هاست رایگان

اولین شرکت داخلی در زمینه ارائه هاست رایگان gigfa.com هستش که میتونید از خدمات مناسب اون برای خریداری هاست رایگان استفاده کنید. این شرکت در هاست رایگانی که ارائه میده امکان بهره‌مندی از امکاناتی مثل موارد زیر را برای شما در اختیار قرار خواهد داد که عبارتند از:

  • ارائه 5.5 گیگ فضای میزبانی رایگان
  • 200 گیگ پهنای باند
  • امکان استفاده از 50 دامنه
  • امکان تعریف 50 دیتابیس
  • و…

برترین شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان در ایران

دومین شرکت داخلی در زمینه ارائه هاست رایگان XZN.IR هستش که میتونید از خدمات مناسب اون برای خریداری هاست رایگان استفاده کنید. این شرکت در هاست رایگانی که ارائه میده امکان بهره‌مندی از امکاناتی مثل موارد زیر را برای شما در اختیار قرار خواهد داد که عبارتند از:

  • ارائه 10 گیگ فضای میزبانی رایگان
  • ارائه 100 گیگ پهنای باند
  • امکان تعریف 10 دامنه
  • امکان ساخت 10 دیتابیس
  • امکان نصب گواهینامه SSL
  • و…

هاست رایگان

با یک پیشنهاد شگفت انگیز شروع کنید!

یکی دیگه از سرویس‌هایی که با استفاده از اون می‌تونید تا از هاست رایگان برخوردار شوید در مجموعه ما تحت عنوان هاست لینوکس رایگان ارائه شده که در این سرویس شما قادر خواهید بود تا یک هاست رایگان با محدوده زمانی 30 روز تهیه کنید و به عنوان یک هاست برای تست سرعت و کیفیت هم ازش استفاده کنید و در نهایت بعد از اینکه رضایت کافی داشتید به هر یک از پلن‌های مورد نظرتون هاست را ارتقا دهید. مطمئنا این گزینه برای استفاده از هاست رایگان خیلی بهتر خواهد بود چرا که شما با یک هاست روبه‌رو هستید که در یک مدت زمان محدود ارائه میشه اما این اطمینان وجود داره که می‌تونید از کلیه امکانات ارائه شده در اون استفاده کنید، درست مثل اینکه یک هاست مناسب خریداری کرده باشید و ازش استفاده کنید. با استفاده از سرویس هاست رایگان مجموعه ما می‌تونید تا از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • 200 مگابایت فضای رایگان
  • پهنای باند یک گیگ
  • امکان استفاده از دیتابیس تا 50 مگابایت
  • امکان ارسال 50 ایمیل در ساعت
  • استفاده از کنترل پنل سی‌پنل
  • استفاده از هارد پرسرعت SSD
  • امکان نصب و استفاده از SSL رایگان
  • و…

این سرویس در مقایسه با هاست رایگان خیلی موثرتر خواهد بود و هنگام استفاده از هاست رایگان یک ماهه دیگه نگران این نیستید که سایتی که روی این هاست راه‌اندازی کردید امکان بک‌آپ گرفتن از سایت را در اختیار شما قرار نده، در این سرویس شما می‌تونید تا هر زمان که احساس کردید از هاست خودتون یک بک‌آپ تهیه کنید. یا اینکه در چنین سرویس‌هایی دیگه با محدود بودن امکانات و سرعت پردازش هاست روبه‌رو نیستید و دقیقا مثل این میمونه که یک هاست خریداری و ازش استفاده می‌کنید. پس اگر با هر هدفی قصد استفاده از هاست رایگان دارید حتما این گزینه را تست کنید، مطمئن باشید که از چنین هاستی کاملا راضی خواهید بود و مطمئنم که در کمتر از یک ماه مدت زمانی که این هاست ارائه میشه اقدام به ارتقا سرویس خواهید کرد.

سفارش هاست رایگان مطمئن

در انتخاب هاست رایگان دقت کنید که میزبانی مناسبی رو انتخاب کنید تا هر زمان که لازم شد بتونید از سایتتون بک‌آپ تهیه کنید و اقدام به انتقال سایت به هاست تجاری دیگه ای داشته باشید. برخی از میزبانی های وب امکان تهیه بک آپ گرفتن از سایت رو از مشتری سلب میکنند تا مشتری مجبور باشه صرفا از خدمات اونها استفاده کنه. در اینصورت تنها راهکار شما این خواهد بود که هاست رو ارتقا بدین و سپس اقدام به تهیه بک اپ از سایت برای انتقال به میزبانی دیگری داشته باشید.

نتیجه نهایی

در نهایت این انتخاب شما بر اساس نیازهاتون هستش که میتونید با بررسی نیازها و ملاک های خودتون هاست رایگان و مناسبی رو انتخاب و اونو تهیه کنید. برای اینکه پا در عرصه تجارت الکترونیک در دنیای اینترنت بگذارید لازمه تا تجربه های کافی در هر زمینه ای رو به دست بیارید که یکی از این تجربه ها سر و کله زدن با هات و تغییر میزبانی هستش که برای همه ما در طول فعالیت در دنیای وب پیش میاد که چندین هاستینگ انتخاب کنیم و ازش استفاده کنیم تا به یک هاست مناسب که نیازهای ما را برطرف کنه برسیم. در انتخاب هاست رایگان دقت کنید که یک میزبانی مناسب را انتخاب کنید تا وقتی سایت شما به رتبه مناسبی رسید و طراحی اون را نهایی کردید قادر باشید تا اونو ارتقا بدین و یا اینکه با تهیه بک آپ و پشتیبان بتونید سایتتون را به هاست دیگه‌ای منتقل کنید. بنابراین اگر به تازگی سایتتون را راه اندازی کردید که هاست رایگان نیازهای شما رو برطرف میکنه نگران نباشید، اما اگر به دنبال رشد و پیشرفت هستید حتما در اولین اقدام یک هاست مناسب و تجاری تهیه کنید.

امیدوارم که این مقاله هم مورد پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون بتونید تا یک هاست رایگان از شرکت مناسب رو تهیه کنید که به مشتری خودش ارزش قائل شده بشه ضمن اینکه قادر باشید تا در هر زمان لازم بود سایت خودتون را به هاست دیگری منتقل کنید. در صورتی که شما هم با هاست رایگان کار کردید و تجربیات خوبی در این زمینه به دست آوردید میتونید در بخش دیدگاه‌ها به معرفی اونها بپردازید تا با معرفی اون در مقاله تجربیاتتون را در زمینه استفاده از هاست رایگان با دوستان خودتون به اشتراک بگذارید.

3.4
/
5
(
21

امتیاز

)

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
[email protected]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا