مشکل در آپدیت ClamAV و خطای 403

اشتراک گذاری پست

همه ی ما بعد از نصب موفقیت آمیز آنتی ویروس رایگان ClamAV به مشکل عدم آپدیت این آنتی ویروس برخوردیم و خطای 403 دریافت کردیم. خب این موردی یعنی access denied برای ما ایرانی ها زیاد تکراری شده که به معنی تحریم هست برای سایت هایی که راهنمای کامل دارن برای نصب ولی وسط کار به 403 برمیخورن.

برای این مورد می بایست از پراکسی جهت آپدیت دیتابیس ClamAV استفاده کنید. برنامه نویسان ایرانی برای این مورد یک راه حل کامل و جامع برای افرادی که در حوزه IT فعالیت می کنند ساختن به اسم FOD با نشانی زیر:

https://github.com/freedomofdevelopers/fod

خب کار رو به این صورت انجام میدید که فایل /etc/freshclam.conf رو ویرایش کنید.

موارد زیر رو ویرایش می کنید.

#HTTPProxyServer
#8118

HTTPProxyServer https://fodev.org
HTTPProxyPort 8118

بعد از ذحیره فایل می تونید دیتابیس آنتی ویروس ClamAV رو آپدیت کنید. به دلیل اینکه این مورد یه خورده طول می کشه و ممکنه چند بار قطع بشه بهترین کار اجرا آپدیت در پس زمینه شل هست.

پیشنهاد من : دستور Screen رو وارد کنید. سپس freshclam رو وارد کنید. آپدیت در حال انجام هست اگر می خواید که مجدد Screen رو مشاهده کنید کافیه Screen -r رو بزنید و ببینید روند آپدیت در چه مرحله ای هست.

نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را در بخش زیر در بخش نظرات وارد کنید.

در صورتی که نیاز به تامین امنیت یا کانفیگ امنیتی سرور خود دارید می توانید با ما در تماس باشید.

02128421193

09129726343

telegram support : @omidahmadyani_support

whtsapp: 09168869631

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا