معرفی بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل 1399

اگر موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های اسپانیا شوید حتماً خیلی‌ها به شما حسودی خواهند کرد. اسپانیا همیشه یکی پرطرفدارترین کشورهای جهان برای تحصیل بوده‌ است. به طور کلی 78 دانشگاه در اسپانیا وجود دارد که 51 مورد آنها به صورت دولتی اداره می‌شوند و 27تای دیگر یا خصوصی هستند و یا توسط کلیسای کاتولیک پشتیبانی و مدیریت می‌شوند. 23 مورد از دانشگاه های اسپانیا بین رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2018 برای دانشجویان خارجی قرار گرفتند که 11تای آنها در میان 500 دانشگاه برتر جهان هستند. بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌ های این کشور به ترتیب در پایتخت این کشور مادرید و بارسلونا هستند. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، در ادامه با بهترین دانشگاه های اسپانیا آشنا شوید.

برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه بارسلونا:

یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا دانشگاه بارسلونا است که در رتبه‌ی 156ام برترین دانشگاه های جهان در سال 2018 قرار گرفته‌است. این دانشگاه در سال 1450 افتتاح شده است و جزو قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی در جهان است. تأثیرات دوران قرون وسطی به خوبی در بنای این دانشگاه دیده می‌شود و بافت تاریخی زیبایی به آن بخشیده است. امروزه بیش از 63000 دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی در 18 دانشکده و 100 دپارتمان این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه بارسلونا در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی جزو 100 دانشگاه برتر جهان است.

دانشگاه بارسلونا، یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه آتونومای مادرید:

این دانشگاه که به UAM نیز مشهور است در سال 1968 در مادرید افتتاح شد. در حال حاضر در رتبه‌ی 187ام رتبه‌بندی 2018 قرار گرفته است. این دانشگاه میزبان 36000 دانشجو در هشت دانشکده‌ی خود است و البته دانشکده‌ی حقوق معروفی است. این دانشگاه دارای سه شهرک دانشجویی است که شهرک اصلی در 15 کیلومتری شمال مادرید واقع شده است.

دانشگاه آتونومای بارسلونا:

این دانشگاه نیز در سال 1968 در بارسلونا افتتاح شد و همانند UAM حدود 36000 دانشجو دارد. این دانشگاه جزو محدود دانشگاه‌هایی است که شهرک دانشجویی مرکزی دارد و این امر باعث ایجاد محیطی دانشجویی و فعال شده است. این دانشگاه در لیست 2018 در مقام 195ام قرار گرفته است. شهرک دانشجویی دوم دانشگاه در فاصله‌ی 20 کیلومتری از مرکز شهر بارسلونا قرار گرفته است.

دانشگاه کامپلوتنس (Complutense) مادرید:

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه اسپانیا و درواقع یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی در جهان است. این دانشگاه در سال 1293 افتتاح شده است و از سال 1499 با نام انروزی‌اش خوانده می‌شود. این دانشگاه امروزه در رتبه‌ی 233وم از لیست 2018 قرار دارد و البته رتبه‌ی پنجاهم جهان در دندان‌پزشکی را داراست. 86000 دانشجو در این محل مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه جزو اولین مؤسساتی بوده‌است که به یک زن درجه‌ی دکتری داده‌است، در سال 1785.

دانشگاه کامپلوتنس، یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه ناوارا:

این دانشگاه خصوصی است و در سال 1952 در شهر پامپلونا افتتاح شده‌است. بیش از 12700 دانشجو در تمامی مقاطع در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و تعدادی زیادی دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی‌ارشد دارد. محل اصلی دانشگاه در شهر پامپلونا قرار دارد اما دانشکده‌ی بیزینس IESE این دانشگاه که بسیار معتبر است دفاتر مختلفی در سطح دنیا از جمله بارسلونا، مادرید، نیویورک، مونیخ و حتی سائوپائولو دارد. همچنین این دانشگاه دارای یک موزه‌ی هنرهای معاصر است که توسط رافئل مونئو (Rafael Moneo) طراحی شده است. این دانشگاه در رتبه‌ی 270ام لیست 2018 قرار گرفته‌است.

پذیرش در دانشگاه‌ های اسپانیا

برای پذیرش در بهترین دانشگاه های اسپانیا یک سیستم مرکزی وجود ندارد بلکه شما باید با خود دانشگاه مذاکره کنید و هر کدام از این دانشگاه‌ها جدول زمان‌بندی و نیازمندی‌های مخصوص به خود را دارد. ممکن است مجبور به شرکت در یک امتحان ورودی باشید پس حواستان با تاریخ‌ها باشد. تدریس اصولاً به زبان اسپانیایی صورت می‌گیرد پس آشنایی با این زبان در اغلب موارد الزامی است.

ویزای دانشجویی:

اگر از داخل اتحادیه‌ی اروپا اقدام می‌کنید نیازی به ویزا ندارید و صرفاً یک ثبت‌نام ساده در دفتر پذیرش مرکزی خارجی‌ها برای شما کافی خواهد بود اما برای غیر اروپایی‌ها دریافت ویزا اجباری است. برای این کار شما باید برای ویزای دانشجویی نوع D از کشور خودتان اقدام کنید. این ویزا خود دو نوع “180 روزه” و “باز” دارد که باید دقت کنید برای کدام‌یک اقدام می‌کنید. حداقل مدرک مورد نیاز برای  اخذ این ویزا آن است که پذیرش یک دانشگاه یا دوره‌ی آموزشی را گرفته باشید. اگر اجازه‌ی کار در ویزای شما قید شده‌ باشد، تا زمانی که بر روی درس خواندنتان تأثیری نداشته‌ باشد می‌توانید مشغول به کار شوید. پس از ورود به اسپانیا می‌توانید برای اخذ اجازه‌نامه‌ی Autorización de Estancia por Estudios اقدام کنید که در زمان 30 روز به شما داده می‌شود و به شما حقوق شهروندی یک مقیم اسپانیا را می‌دهد. این اجازه‌نامه باید هر سال به‌روز شود.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در اسپانیا

هزینه‌ها:

اروپایی‌ها همان هزینه‌ای را می‌پردازند که شهروندان اسپانیا می‌پردازند. برای دانشگاه‌های دولتی 800 تا 1500 و برای دانشگاه‌ های خصوصی 5500 تا 18000 یورو در سال. برای غیر اروپایی‌ها هزینه‌ها اندکی بالاتر است. این هزینه‌ها و صورت دقیق آنها را باید از دانشگاه مورد نظرتان دریافت کنید.

مزایای تحصیل در اسپانیا

1- قرار داشتن در بین 10 مقصد برتر دنیا برای تحصیل

2- استفاده از فرهنگ غنی اروپای جنوبی

3- فراگیری زبان اسپانیولی که یک زبان بین المللی می باشد

4- بهره مندی از انواع آب و هوا و طبیت زیبا

5- فراوانی رشته های دانشگاهی

کلام آخر

اگر قصد تحصیل در خارج از ایران را دارید، کشور اسپانیا می تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. البته باید در نظر داشته باشید که تحصیل در اسپانیا شامل هزینه هایی نیز می شود. برخی از این هزینه ها را باید قبل از سفر کردن به اسپانیا و برخی دیگر را در هنگام حضور در این کشور پرداخت کنید. برای حل این مشکل شما میتوانید از خدمات امید احمدیانی استفاده کنید.

خدمات ارزی امید احمدیانی

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا