مقایسه ۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی (بهترین هاست سال ۹۸)

بهترین هاست ایران

قدم اول راه‌اندازی یک وب‌سایت موفق با درآمد اینترنتی قابل‌قبول داشتن پایه و اساس درست از همان شروع کار می‌باشد. شما اگر یک هاست قدرتمند برای وب‌سایت خود انتخاب نکنید به‌زودی مجبور می‌شوید برای جلوگیری از ضررهای بیشتر در آینده چندین برابر هزینه کنید تا سایتتان از خطرات یک میزبان ضعیف رها کنید پس در هنگام تهیه هاست بسیار دقت کنید.

مطمئناً شما هم با من هم عقیده هستید که با وجود شرکت‌های بیشمار هاستینگ، انتخاب گزینه مناسب برای خرید بهترین هاست کار بسیار دشواری است.

البته نگران نباشید چون سعی می‌کنیم تجربه چندین ساله خودمان را برای کمک و انتخاب هر چه بهتر شرکتهای هاستینگ با شما در میان بگذاریم.

آیا شما هم این سؤالات را از خودتان می‌پرسید؟

  • بهترین شرکت‌های هاستینگ برای خرید هاست کدم‌اند؟
  • بهترین نوع هاست برای میزبانی از سایت من چیست؟
  • اطلاعات وب‌سایت من بسیار مهم و حیاتی است به کدام شرکت هاستینگ می‌توانم اعتماد کنم و از آن هاست تهیه کنم؟
  • مناسب‌ترین خدمات و پشتیبانی را کدام شرکت هاستینگ ارائه می‌کند و چگونه هاست بخریم؟

اگر این سؤالات برای شما هم پیش‌آمده نگران نباشید ما جواب کامل و شفافی به اونها در ادامه داده‌ایم. پس ما با همراه باشید.

بهترین هاست ایران و مقایسه شرکتهای هاستینگ

در این مقاله قصد دارم یکی از کامل‌ترین و دقیق‌ترین راهنمایی‌هایی که ممکن است برای خرید هاست و یا حتی شناخت برترین هاستینگ های ایرانی ارائه شود را به رایگان در اختیار شما بگذارم.

تمامی مطالب ارائه شده در این مقاله بر اساس مدارک دقیق و تجارب به دست آمده در صنعت هاستینگ در داخل ایران می‌باشد.

در همین ابتدای کار لازم است متذکر شوم ما هیچ‌کدام از وب‌سایت‌های معرفی شده در ادامه مقاله را به طور ۱۰۰ درصد تائید نمی‌کنیم چون بدیهی است هر شرکت علاوه بر خصوصیات مثبت دارای نقاط ضعفی است که ممکن است آن ضعف‌ها برای شخصی مهم و برای دیگری نباشد.

اطلاعات آماری وب سایت webhostinginfo

خوب قبل از شروع به بحث و عمیق شدن در کار لازم است تا به آماری که توسط سایت وب هاستینگ اینفو ارائه می‌شود توضیحی بدهم.

این وب‌سایت هر ساله برترین هاستینگ‌های هر کشور را فقط بر اساس تعداد دامین های بین‌المللی ثبت شده معرفی می‌کند.

چیزی که شاید تا به امروز همه فکر می‌کردند که اگر وب سایتی در رتبه اول این آمار قرار دارد پس حتماً بهترین شرکت هاستینگ هم خواهد بود ولی اصلاً این‌طور نیست.

آمار 10 شرکت برتر هاستینگ ایرانیاین سایت فقط آماری را ارائه می‌دهد که در آن تعداد دامین های بین‌المللی ثبت شده ملاک است و به هیچ عنوان ملاک برتری در فروش بیشتر هاست و یا سرور نخواهد بود.

ممکن است یک شرکت میزبانی وب با دارا بودن ثبت بالایی از دامنه‌های ایرانی و نرخ بالای خرید بهترین هاست توسط کاربران حتی به نسبت رقبای خود نیز مکان بهتری کسب کند ولی در این آمار در رده‌های پایین‌تر و حتی شاید در این لیست اصلاً حضور نداشته باشد.

پس نتیجه‌گیری می‌شود که فاکتورهای بسیار اساسی‌تر و مهم‌تری برای رتبه‌بندی وجود دارد که ما به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آمار ارائه شده توسط این سایت می‌تواند راهنمایی باشد برای ما که بتوانیم گزینش وب‌سایت‌ها برای بررسی را محدودتر کنیم و به این لیست اکتفا کنیم ولی به طور دقیق‌تری زوایای آن‌ها را بررسی کنیم.

فاکتورهای مهم در خرید هاست

سعی می‌کنم اول کار به ملاک‌های مهم جهت انتخاب هاست مناسب بپردازم تا در ادامه بتوانیم بر اساس همین ملاک‌ها هاستینگ‌های برتر را رتبه‌بندی کنیم.

برای میزبانی از وب‌سایت، شما باید به فاکتورهایی زیر توجه داشته باشید:

  • میزان فضای میزبانی
  • پهنای باند ارائه شده برای هر وب‌سایت
  • کنترل پنل
  • آپتایم سرور
  • گواهینامه ssl
  • حساسیت سرویس‌دهنده به نوع استفاده و فشار بر روی منابع
  • پایگاه داده
  • موارد امنیتی لحاظ شده بر روی سرور
  • پشتیبانی در رفع سریع مشکلات
  • بکاپ گیری منظم
  • وب سرور میزبانی

بعضی از این موارد رو با بررسی پلن های خرید بهترین هاست های ایرانی در بخش فروش هر شرکت می‌توانید بررسی کنید ولی بعضی دیگر را فقط باید بر اساس تجربه و سؤال از پشتیبانان به آن‌ها برسید.

۱- پهنای باند

شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید بهترین هاست ایران و با کفیت ترین آنها، میزان پهنای باند ارائه شده توسط میزبان سایت باشد.

به تجربه موارد زیادی رو دیدیم که وب سایتی با داشتن ورودی زیاد به دلیل استفاده زیاد از پهنای باند توسط میزبان مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد و یا حتی جا به جایی هاستینگ خود شده است.

پهنای باند فاکتور اساسی خرید بهترین هاستاین مورد در پلن های خرید هاست ارائه شده توسط هاستینگ‌ها معمولاً درج می‌شود، در صورتی که سایت شما دارای بازدید زیادی است حتماً با در نظر گرفتن این موضوع نسبت به تهیه هاست اقدام کنید.

۲- کنترل پنل

حدود ۸۰ درصد وب سایت‌هایی که در ایران توسط شرکت‌های هاستینگ میزبانی می‌شوند عموماً از دو کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین بهره می‌گیرند که سهم استفاده از سی پنل به مراتب بیشتر نیز می‌باشد.

 

به همین دلیل، گستره‌ی زیادی از کاربران و وب مسترها در هنگام انتخاب بهترین هاست ترجیح می‌دهند که از سی پنل به عنوان کنترل پنل مدیریتی وب‌سایت خود استفاده کنند.

هر چند اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر به این بحث نگاه کنیم کنترل پنل دایرکت ادمین به دلیل عدم اعمال تحریم کاربران ایرانی، لایسنس ارزان‌تر و سبک‌تر بودن آن، دست کمی از رقیب خود نداشته و بعضاً در مواردی سرتر هم می‌باشد.

طبق تجربه، کاربران داخلی هنوز هم به سی پنل به دید مثبت‌تری نگاه کرده و تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند.

پس باید بر اساس نیاز و راحتی کار با هر کدام از پنل ها، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. این مورد نیز در پلن فروش هر شرکت هاستینگی درج می‌شود.

البته کسانی که وب‌سایت آن‌ها با زبان‌های برنامه‌نویسی asp و aspx کدنویسی شده باید از سیستم‌عامل ویندوز و کنترل پنل پلسک برای میزبانی استفاده کنند که در این مقوله توضیح بیشتری لازم نبوده و این پنل یکی از بهترین‌ها در نوع خود برای سیستم‌عامل ویندوز محسوب می‌شود.

۳- آپتایم سرور

خوب یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای بررسی هر سرویس هاست خوب و با کیفیتی آپتایم آن و مدت زمانی است که سرور در دسترس بوده و سایت‌های میزبانی شده بر روی آن دچار قطعی نشوند.

این مورد یک فاکتور فنی است که نه توی پلن های هیچ شرکتی به آن خواهید رسید و نه حتی با سؤال از پشتیبانان شرکت جوابی صادقانه ای معمولا دریافت خواهید کرد.

این مورد رو فقط مدیران سرور از آن باخبر هستند و شما انحصاراً به صورت تجربی می‌توانید به آن برسید.

باید حداقل به مدت ۱ تا ۲ ماه از سرویس آن شرکت استفاده کرده و هم‌زمان از سیستم های مانیتورینگ جهت آنالیز میزان پایداری سرور میزبانی استفاده نمایید تا بتوانید نهایتاً بهترین گزینه را برای خرید هاست انتخاب نمایید.

 

۴- گواهینامه ssl

این مورد نمی‌تواند به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب بهترین هاست ایران مطرح شود ولی می‌تواند یکی از نیازهای امروزه سایت‌ها به این تکنولوژی را به صورت رایگان برای آن‌ها رفع کند.

اگر میزبان شما به صورت رایگان این ویژگی را روی هاست و کنترل پنل میزبانی فعال کرده باشد تمامی وب‌سایت‌ها می‌توانند به طور رایگان از پروتکل https جهت امن سازی وب‌سایت و همچنین دریافت سیگنال‌های مثبت سئو از گوگل بهره‌مند شوند.

پس اگر موارد ذکر شده در بالا برای شما مهم هستند حتما خرید بهترین هاست ایران با ssl را مدنظر داشته باشید و آن را ملاک انتخاب خود قرار دهید.

 

۵- حساسیت هاستینگ به استفاده از منابع

این یکی از مواردی است که ترجیح دادم در این مقاله برای شما مطرح کنم که اگر می‌خواهید جهت انتخاب بهترین هاست ایرانی اقدام کنید حتماً این فاکتور مجهول مانده و ۱۰۰ البته مهم را در نظر داشته باشید.

بسیاری از هاستینگ‌ها به استفاده‌ی بیش از حد وب‌سایت‌ها از منابع سرور حساس هستند به طوری که اول کار هنگامی که مشتری به فکر خرید هاست مطمئن هستش سرویس دهنده‌ها تمامی تلاش خود را صرفا جهت قانع سازی آن‌ها برای خرید می‌کنند.

بعد از خرید به اصطلاح بهترین هاست در نهایت اگر وب‌سایت به هر دلیلی از منابع سرور بیش از یک مقدار مشخص استفاده کند وب‌سایت یا مجبور به پرداخت هزینه مازاد و یا ترک آن شرکت و استفاده از خدمات شرکت دیگری می‌شود.

قطعاً این موضوع برای خریدار یک ضرر مضاعف محسوب شده و سبب ناراحتی آن‌ها می‌شود پس حتماً قبل از اقدام به تهیه هاست ویندوز و یا هاست لینوکس میزان استفاده از منابع و تعداد بازدیدکنندگان از وب‌سایت خودتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

۶- پایگاه داده (دیتابیس)

این مورد در پلن فروش، هنگام خرید بهترین هاست ایران و یا هاست ویندوزی توسط شرکت‌های هاستینگ مشخص می‌شود البته می‌تواند برای وب مسترانی که به دنبال میزبانی هم‌زمان و یا استفاده ار چند دیتابیس بر روی یک هاست هستند مهم باشد.

پس اگر به دنبال هاستی هستید که چندین پایگاه داده را بر روی یک هاست اشتراکی ساپورت کند این مورد رو مدنظر داشته باشید.

۷- امنیت سرور

یکی از مهم‌ترین الزامات برای هر شرکت میزبانی وب، تأمین امنیت سرور برای خدمات بهتر به مشتریان می‌باشد.

این مورد جز موارد مجهولی است که طی چندین سال تجربه روی بیش از ۷۰ درصد هاستینگ‌ها نواقص امنیتی مشهودی رو مشاهده کردیم که عاملی برای هک شدن وب‌سایت‌هایی بود که توسط این شرکت‌ها میزبانی می‌شد.

در اینجا نمی‌توانیم اسمی از آن‌ها ببریم ولی با کمی جستجو در اینترنت به نام بعضی از این هاستینگ‌های بزرگ خواهید رسید.

بحث امنیت یک مقوله فوق‌العاده تخصصی است که تعداد بسیاری از شرکت‌های بزرگ میزبانی وب در ایران هنوز هم از عدم وجود متخصصین در این حوزه و عدم تأمین این نیاز مهم برای مشتریان خود رنج می‌برند.

اخیراً یکی از هاستینگ‌های بسیار بزرگ که به دلیل ضعف امنیتی به سرورهای آن نفوذ شده بود چندین هزار سایت میزبانی شده بر روی سرورهای این شرکت را در معرض هک شدن قرار داد و اطلاعات بسیاری از این سایت‌ها توسط هکرها به سرقت رفت.

پس اگر می‌خواهید از هاست اشتراکی استفاده کنید باید این موضوع رو بسیار جدی گرفته و از ضریب بالای امنیت هاست خود اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد ما به مدیران سرور: خدمات کانفیگ سرور

۸- پشتیبانی

اغلب شرکت‌های بزرگ میزبانی وب اخیراً تمامی تمرکز خود را برای پیشی گرفتن از رقبای خود به این موضوع معطوف کرده‌اند.

پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته توسط این شرکت‌ها ارائه شده و یا در دستور کار آینده آنان قرار دارد ولی در همین خدمات ابتدایی نیز بسیاری از همین شرکت‌های بزرگ نیز دارای ضعف‌های بزرگی هستند که در هنگام بروز مشکلات و نیاز به همکاری آنان می‌توان به این مهم رسید.

در اغلب موارد پشتیبانان دارای دانش فنی بالایی نبوده و مشتری را در حل موارد ساده در زمان مناسب نیز نمی‌توانند یاری کنند.

یا فقط برای خودنمایی و عقب نماندن از رقبای خود شعارهای پشتیبانی تمام وقت را در وب‌سایت‌های خود جهت جذب هر چه بیشتر مشتری درج کرده ولی در موقع عمل این حقیقت برای خریدار مشخص شده و موجبات نارضایتی مشتری را فراهم می‌کند.

 

۹- بکاپ گیری منظم

هیچ چیزی برای یک مدیر سایت مهم‌تر از این نیست که در موقع بروز مشکل برای وب‌سایت خودش از آخرین اطلاعات سایت یک بکاپ سالم در اختیار داشته باشد و بتواند آن را در سریع‌ترین زمان ممکن ریستور کند و سایت خود را دوباره احیا نماید.

این مورد نیز از موارد بسیار مهمی است که اغلب شرکت‌هایی میزبانی وب ادعا می‌کنند به صورت دوره‌ای و منظم از اطلاعات مشتریان خود بکاپ تهیه کرده و می‌توانند در سریع‌ترین زمان آن را در اختیار مشتریان قرار دهند.

اما به تجربه بارها مشاهده کردم اطلاعات سایت‌ها از بین رفته و به دلیل سیاست‌های نادرست وضع‌شده توسط مدیران این شرکت‌ها ضررهای بی‌شماری به مشتریان وارد شده و حتی کسی پاسخگو نبوده است.

مهم است که به صورت روزانه و هفتگی از اطلاعات وب‌سایت شما بر روی چندین سرور متفاوت بکاپ تهیه شده و شرکت هاستینگ بتواند در صورت نیاز مشتری، آن را در کوتاه‌ترین زمان در اختیارش قرار دهد.

این مورد رو معمولاً شرکت‌ها در پلن خود به آن اشاره می‌کنند ولی برای بررسی و تست صحت ادعای آنان می‌توانید بکاپ وب‌سایت خود را بعد از یک هفته میزبانی بر روی سرور آنان از آن‌ها درخواست کنید. سپس ببینید که آخرین بکاپ ارائه شده به شما در چه مدت زمانی و از کدامین اطلاعات شما داده می‌شود تا بتوانید صحت ادعای آنان را بررسی نمایید.

۱۰- وب سرور میزبانی

خوب این مورد جز موارد فنی هستش که معمولاً مشتریان زیاد روی آن توجه نمی‌کنند ولی جز موارد تأثیرگذاری است که می‌تواند سرعت لود وب‌سایت شما را برای کاربرانتان بسیار بیشتر کند.

البته این تعریفی دقیقی از مفهوم اصلی وب سرور نیست بلکه هدف ما نوع وب سرور استفاده شده توسط میزبان برای سایت‌های میزبانی شده می‌باشد.

به طور کلی وب سرورهایی که در هاست لینوکس مورد استفاده هستند:

۱- آپاچی

۲- انجینیکس

۳- لایت اسپید

مورد اول و دوم جز وب سرورهای رایگان بوده و مورد سوم جز وب سرورهایی است که برای استفاده از آن، باید لایسنس مربوط به آن توسط شرکت هاستینگ تهیه شود.

بدیهی است به دلیل تجاری بودن این محصول کارهای زیادی برای تیونیگ و بهبود امنیت و سرعت آن صورت گرفته است.

اخیراً به دلیل استقبال مشتریان از این وب سرور شرکت‌های هاستینگ اغلب خدمات خودشان را بر روی این وب سرور تنظیم کرده‌اند ولی باز شرکت‌هایی هم هستند که از آپاچی و انجینیکس استفاده می‌کنند.

به هیچ‌وجه توصیه تأکیدی ما به استفاده از لایت اسپید به عنوان وب سرور نبوده و قصد تخریب دو نرم‌افزار فوق‌العاده دیگر را نداریم.

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردم به دلیل کمبود متخصصین حاذق در این حوزه امکان تیونینگ حرفه‌ای این دو وب سرور را برای خیلی از استفاده‌کنندگان وجود نداشته و اغلب کارهای انجام شده معمولاً جز موارد پیش پا افتاده‌ای هستند که تأثیر محسوسی روی بهبود سرعت هاست ندارند.

البته خود ما از این دو وب سرور به صورت هم‌زمان و با کانفیگ سرور حرفه‌ای در حال استفاده هستیم و بسیار از عملکرد آن‌ها راضی هستیم.

ویژگی سرور مجازی مناسب برای خرید

یکی دیگر از سرویس‌های پرطرفدار برای وبمسترها و مدیران سرور، سرور مجازی می‌باشد که توسط آن می‌توانند کارهای بسیار گسترده‌تری نسبت به هاست اشتراکی با آن انجام دهند.

اگر با مفهوم و کاربرد سرور مجازی آشنا نیستید مقاله vps چیست را مطالعه کنید و با سرویس پرطرفدار سرور مجازی آشنا شوید.

البته قیمت این نوع از سرویس‌ها به مراتب بالاتر از هاست اشتراکی بوده ولی طرفداران زیادی نیز دارد.

اگر به دنبال یک سرور مجازی خوب از شرکت‌های هاستینگ برتر ایران هستید باید چندین نکته فنی را مدنظر داشته باشید که سعی می‌کنم به طور کامل برای اولین بار به طور جامع به آن بپردازم

یکی از مسئله‌های چالش برانگیز در خرید و استفاده از سرورهای مجازی، اختصاصی بودن منابع سرور است که اغلب موارد برای مشتریان دردسرساز می‌شود.

Oversell چیست

بعضی از هاستینگ‌های فعال در این حوزه سعی می‌کنند با فروش هر چه بیشتر سرورهای مجازی بر روی یک سرور اختصاصی نرخ سود خود را بالا ببرند.

مشکل زمانی بروز می‌کند که مصرف مشتریان از منابع سرور به طور هم‌زمان بر روی یک سرور بیش از حد استاندارد شده و مشکل Oversell رخ می‌دهد و سرور حتی ممکن است به طور کامل از دسترس خارج شود.

پس باید این مورد را مدنظر داشته و هنگام خرید سرور مجازی از هاستینگ مربوطه اختصاصی و یا اشتراکی بودن منابع سرور را سؤال کنید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید توسط آن به اختصاصی بودن منابع سرور پی ببرید نوع استفاده از مجازی ساز سرور می‌باشد.

انواع مجازی سازها

بعضی از مجازی سازها خصوصیت اشتراکی کردن منابع و بعضی دیگر فقط منابع اختصاصی و یا کرنل اختصاصی ارائه می‌دهند.

 kvm از نوع مجازی سازهایی است که فقط منابع اختصاصی بر روی سرور اصلی ارائه می‌کند و نوع vmware esxi هم از نوع مجازی ساز اشتراکی است.

البته معمولاً سرورهایی که دارای منابع اختصاصی هستند دارای قیمت بالاتری نسبت به سرورها با منابع اشتراکی هستند.

مورد بعدی که باید هنگام خرید سرور مجازی به آن توجه کنید لوکیشن سرور اختصاصی می‌باشد.

به طور مثال اگر می‌خواهید با خرید سرور مجازی بر روی آن وب‌سایت میزبانی کنید باید این مورد را مدنظر داشته باشید که فاصله زمانی کشوری که سرور در آنجا قرار دارد با کشوری که قصد ارائه خدمات به کاربران آن‌ها را دارید دور نباشد.

معمولاً برای ارائه هاست خارجی، سرورهای کشور آلمان به دلیل پینگ مناسب و مسافت کم به ایران بیشتر مورد توجه می‌باشد.

از موارد دیگری که معمولاً برای استفاده از سرور برای کاربران حرفه‌ای‌تر ممکن است مهم باشد نوع پنل دسترسی به سرور است.

پنل دسترسی سرور

در مواردی بعضی از شرکت‌های هاستینگ از ارائه پنل مستقیم به سرور مجازی خودداری کرده که برای کاربران سطح پایین و متوسط ممکن است این مورد زیاد حائز اهمیت نباشد ولی برای کاربران حرفه‌ای‌تر این یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود.

 ممکن است کاربر در مواردی نیاز به تعویض آنی سیستم‌عامل و یا اعمال کارهای مدیریتی سطح بالاتر مثل ریبوت و خاموش و روشن کردن سرور باشد که باید حتماً دسترسی به سرور محیا باشد.

اهمیت انتخاب سخت افزار مناسب

و مورد مهم بعدی مقدار سخت‌افزاری است که برای پلن سرور شما لحاظ شده است، اگر قصد استفاده از سیستم‌عامل ویندوز بر روی سرور مجازی را دارید توصیه می‌شود مقدار رم سرور حداقل ۱ گیگ و سی پیو سرور هم ۲ هسته باشد.

اگر از لینوکس بر روی سرور مجازی استفاده می‌کنید رم ۵۱۲ مگابایت هم برای شما کافی خواهد بود چون این سیستم سبک‌تر بوده و استفاده از منابع را به صورت کنترل شده تری استفاده می‌کند.

میزان فضای هارد سرور هم دلخواه و با توجه به نیاز شما تعریف می‌شود.

اگر اطلاعات زیادی را بر روی سرور نگه‌داری می‌کنید باید از storage های بزرگی‌تر استفاده کنید.

چنانچه به دنبال سرعت بیشتری برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های سرور هستید باید از نسل جدید هاردها با نام ssd استفاده کنید.

این نوع از ذخیره‌سازها به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های سطح بالا و همچنین عدم گستردگی استفاده به نسبت هاردهای قدیمی دارای قیمت‌های به مراتب گران‌تری هستند.

همچنین به دلیل گستردگی استفاده از هاردهای نسل جدید ssd امروزه کاربران زیادی، تمایل به خرید هاست nvme یا همان هاردهای پرسرعت دارند.

 

خرید هاست برای وردپرس

به دلیل استفاده گسترده وب‌سایت‌ها از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا لازم دیدم تا یک سؤال مهم کاربران که زیاد هم با آن برخورد می‌کنیم را همین‌جا پاسخ بدم.

سؤال مطرح شده این است که هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست های دیگر دارد؟

اگر می‌دانید که هاست چیست پاسخی که برای شما در ادامه خواهم گفت بسیار ملموس خواهد بود.

هاست وردپرس در واقع فضای میزبانی هستش که بر روی سیستم‌عامل لینوکس و با نام هاست لینوکس هم شناخته می‌شود.

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی

هاست وردپرس با داشتن منابع سخت‌افزاری قدرتمندتر نسبت به هاست معمولی قدرت بیشتری برای ارائه خدمات به سایت‌هایی دارد که از cms وردپرس استفاده می‌کنند.

بهترین هاست برای وردپرس هاستی است که اولاً ورژن php کنترل پنل کاملاً با ورژن وردپرس شما سازگاری داشته باشد.

مورد بعدی فعال بودن gzip compression بر روی سرور هستش، به دلیل این که وردپرس برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های ارسالی کاربران حجم صفحات سنگینی را مجبور است لود کند وجود فشرده‌ساز یکی از الزامات برای هاست وردپرسی است.

مقادیر دو پارامتر max_connection_timeout و upload_max_file_size برای عملکرد صحیح وردپرس حتماً باید بر روی هاست به درستی تنظیم شده باشد.

اگر وب‌سایت شما با وردپرس ساخته شده و قصد تهیه هاست را دارید، حتماً با در نظر گرفتن موارد بالا اقدام به خرید هاست وردپرس نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خرید هاست ایران

هاستهای ایرانی به دلیل اینکه در داخل دیتاسنترهای ایرانی میزبانی می‌شوند دارای سرعت به مراتب بالاتری نسبت به هاست های خارجی هستند. دلیل آن هم فقط نزدیکی مکان سرورها به کاربران داخلی است و فاکتور اثرگذار دیگری دخیل نیست.

البته هاست های ایرانی دارای ضعف‌هایی هم هستند که بسیاری از مدیران سرور ترجیح می‌دهند از این نوع سرویس‌ها استفاده نکند از جمله مشکلات رایج می‌توان به پایین بودن کیفیت، تحریم IP و به مشکل خوردن بعضی از سرویس‌ها نظیر گوگل آنالتیکس و یا عدم استفاده از سرویس ادوردز و…، سرعت پورت به مراتب کمتر نسبت به دیتاسنترهای خارجی، قطعی‌های بیشتر و همچنین پهنای باند محدود و گران اشاره کرد.

ولی خوب در زمان‌هایی شاید نیاز باشد که از این سرویس‌های میزبانی استفاده شود. اگر نیاز به خرید بهترین هاست ایران دارید می‌توانید از هر یک از سرویس‌دهنده‌هایی که در همین صفحه معرفی کردیم هاست ایرانی تهیه کنید.

خرید هاست ssd

اگر به دنبال خرید هاست پرسرعت هستید هاست ssd بهترین گزینه برای شما می‌تواند باشد. ssd یک نوع هارد پرسرعت و گران‌تر نسبت به هاردهای قدیمی SATA محسوب می‌شود ولی فوق‌العاده سرعت بالاتری دارد و ورژن جدیدتر ssd به نام Nvme بر روی هاستینگ‌های معروف به مشتریان عرضه می‌گردد.

البته فاکتورهای دیگری بر سرعت هاست از جمله نوع وب سرور، تعداد سایت‌های میزبانی شده، سخت‌افزار تأثیرگذار هستند. هاست ssd قیمت بالاتری نسبت به هاست های معمولی داشته ولی سرعت لود سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

۱۰ شرکت برتر هاستینگ در سال ۹۷

خوب میریم سراغ معرفی ۱۰ تا از برترین شرکت‌های هاستینگ بر اساس معرفی سایت معتبر وب هاستینگ اینفو که می توانید از آنها بهترین هاست ایرانی را خریداری کنید.

البته همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم معیار اصلی این سایت برای رتبه‌بندی تعدد ثبت دامین ها می‌باشد و ملاک خاص و تخصصی‌تری مدنظر قرار نگرفته است.

البته ما سعی سعی می‌کنیم به بررسی موارد فنی‌تری بپردازیم و شرکت‌ها را به صورت موشکافانه‌تری بررسی کنیم.

سرور پارس

serverparsاین شرکت که کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع کرده است و از قدیمی‌های صنعت هاستینگ محسوب می‌شود توانسته با تشکیل تیمی نسبتاً قوی و البته ساختار یافته در مباحث مارکتینگ رشد چشمگیری را این سال‌های اخیر نسبت به رقبای خود کسب کند و در سال ۹۷ با ثبت ۱۳۲۱۲ دامنه بین‌المللی در رتبه ۱ لیست قرار گیرد.

البته با بررسی‌های موردی که از این شرکت داشتیم نقاط مثبتی را در آن مشاهده کردیم که سعی می‌کنم به آن‌ها بپردازم.

سرور پارس در حوزه‌های متفاوتی فعالیت داشته و خدمات متعددی ارائه می‌کند از جمله خدماتی که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
  • هاست دانلود
  • هاست بکاپ
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور اختصاصی و سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست
  • طراحی سایت

البته این شرکت پا را فراتر گذاشته و در زمینه سخت‌افزار هم فعالیت‌هایی دارد که در توضیحات این شرکت در وب‌سایت آن‌ها درج شده است.

پشتیبانی

با بررسی که از سیستم پشتیبانی این شرکت به صورت موردی داشتیم رضایت نسبی را کسب کردیم.

پشتیبانان اغلب روز فعال هستند و سعی می‌کنند پاسخ سؤالات شما را در زمان مناسب ارائه کنند، البته این مورد رو هم جا داره اضافه کنم چیزی که در بررسی تمامی هاستینگ‌ها دیدم و به شخصه اونو نمی‌پسندم پروسه‌ای کردن مراحل حل مشکل و یا حتی سؤالات ابتدایی شماست.

شما برای گرفتن جواب سؤالات خودتان از طرف هاستینگ‌ها مجبور به ثبت‌نام در سایت می‌شوید که خود این مورد به نظر من نارضایتی ایجاد می‌کند.

نقاط قوت:

پشتیبانی نسبتاً مناسب

قیمت‌های به نسبت بهتر نسبت به بعضی از رقبا

ارائه هاست از دیتاسنترهای معتبر خارجی (هتزنر، رداستیشن) و داخلی (پارس آنلاین)

نقاط ضعف:

عدم داشتن دیتاسنتر اختصاصی (البته این مورد نمی‌تواند یک ضعف فاحش محسوب شود ولی جز معیارهای ما در سنجش قرار دارد)

بکاپ هفتگی (در صورت نیاز به بکاپ روزانه این مورد می‌تواند نکته منفی محسوب شود)

هاست ایران

hostiranاین شرکت که از قدیمی‌های صنعت هاستینگ بوده و عمر دامنه این سایت به ۱۵ سال می‌رسد توانسته با تشکیل تیمی بالغ بر ۵۰ نفر نفوذی بالا در این صنعت پیدا کند و رشد خالص بسیار بالایی را تجربه کند.

هاست ایران در سال ۹۷ با ثبت ۱۰۹۱۳ دامنه بین‌المللی در رتبه ۲ لیست قرار گرفته است.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه می‌شود در زیر آورده شده است:

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
  • هاست دانلود
  • هاست بکاپ
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور اختصاصی و سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست
  • مانیتورینگ
  • آموزش
  • طراحی سایت

پشتیبانی

در رابطه با پشتیبانی این شرکت به شخصه تجارب خیلی خوبی نداشتم از جمله تأخیر در پاسخگویی، پروسه‌ای کردن روند جواب دادن به سؤالات و کمی هم محافظه‌کارانه پاسخ دادن هستش که به آن برخورد کردم.

البته این نظر شخصی و تجربه‌ای است که برای ما رخ داده و ممکن است کاربران دیگر نظر دیگری داشته باشند.

نقاط قوت:

وجود دیتاسنتر داخلی

تیم بزرگ و ساختار یافته

نقاط ضعف:

عدم ارائه سرویس از دیتاسنترهای خارجی

قیمت نسبتاً بالای سرویس‌ها

اعمال محدودیت منابع روی سرویس‌های ارائه شده از جمله پهنای باند

بکاپ هفتگی (در صورت نیاز به بکاپ روزانه این مورد می‌تواند نقطه منفی محسوب شود)

ایران هاست

iranhostشرکت ایران هاست نیز از قدیمی‌های این حوزه با قدمتی بیش از ۱۷ سال با ثبت رکورد ۵۷۰۹ دامنه ثبتی در رتبه سوم سایت وب هاستینگ اینفو قرار گرفته است.

در بررسی‌های اولیه مشکلاتی در ساختار سئو سایت دیده شد که برای من جالب بود که چطور همچنین مشکلات ابتدایی این‌چنینی ممکنه رخ داده باشد ولی خوب معیار اصلی ما برای سنجش نیست پس از این مورد می‌گذریم.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • هاست لینوکس ابری ایران
  • هاست ویندوز ایران و خارج
  • میزبانی ایمیل
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور اختصاصی و سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست

پشتیبانی

وضعیت پشتیبانی این شرکت هم چیزی شبیه مابقی شرکت‌ها بوده البته تأخیر جزئی در پاسخ‌دهی وجود داشت ولی خوب زیاد نبود.

البته برای تست بهتر پشتیبان‌ها باید فنی‌تر به بحث نگاه کرد و هر شرکت را در شرایط بحرانی سنجید.

نقاط قوت:

وجود دیتاسنتر اختصاصی داخلی

هاست ابری

بکاپ روزانه (این مورد یکی از نقاط قوت این شرکت نسبت به بقیه تا اینجای کار بود و همچنین از فاکتورهای اصلی مدنظر ما در این مقایسه)

نقاط ضعف:

عدم ارائه هاست از دیتاسنترهای خارجی

قیمت بالای سرویس‌ها

اعمال محدودیت منابع روی سرویس‌های ارائه شده از جمله پهنای باند

میهن وب هاست

mihanwebhostخوب می‌رسیم به رده‌بندی چهارم لیست و شرکت میهن وب هاست، این سایت نسبت به رقبای قدیمی‌تر خود کمی تازه واردتر محسوب میشه و کار خودشونو از سال ۱۳۸۹ شروع کردن ولی با این وجود رشد بسیار بسیار خوبی نسبت به رقبای خود داشتند و توانستند با ثبت ۵۶۴۹ دامنه بین‌المللی در بین ۱۰ شرکت برتر هاستینگ در سال ۹۷ قرار بگیرند.

این شرکت در حوزه‌های متنوعی مشغول به فعالیت بوده و از نقاط قوتی که باعث فروش بیشتر آن‌ها نسبت به رقبا شده قیمت‌های رقابتی آن‌ها بوده است

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
  • طراحی سایت
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور اختصاصی و سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست

پشتیبانی

پشتیبانی نسبتاً خوبی در بررسی اولیه دیده شد، پاسخ سؤالات با احترام و سریع داده شد و طبق ادعای خود شرکت پشتیبانی ۷ روزه و ۲۴ ساعته هم به مشتریان داده می‌شود.

نقاط قوت:

وجود دیتاسنتر اختصاصی داخلی

قیمت مناسب سرویس‌ها

نقاط ضعف:

ضعیف بودن پورت و شبکه سرور داخلی شرکت (طبق تجربه‌ای خودم از استفاده از سرور مجازی این شرکت داشتم)

ضعف امنیت در سرویس‌ها

پارس دیتا

parsdataشرکت پارس دیتا نیز با قدمتی در حدود ۱۷ سال طبق اعلام خودشان ولی بررسی عمر دامنه ۱۶ سال رو نشان می‌داد توانسته است با ثبت ۵۳۷۶ دامنه در رتبه پنجمین شرکت هاستینگ برتر از نظر وب هاستینگ اینفو تبدیل شود.

این شرکت به نظر من بسیار چراغ خاموش کار کرده و مثل بسیاری از شرکت‌های دیگر سعی در گسترش بازار خود ندارد.

به نظر می‌رسد تارگت های این شرکت برای میزبانی قشر خاصی از افراد و یا سازمان‌ها باشند.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
  • کلوکیشن
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور اختصاصی و سرور مجازی
  • پرتال اختصاصی

پشتیبانی:

بخش پشتیبانی آنلاین در سایت دیده شد ولی پیامی برای بررسی داشتیم که متأسفانه پاسخی دریافت نکردیم، البته ممکن است در ساعات دیگر پاسخگو باشند.

نقاط قوت:

قدیمی بودن

نقاط ضعف:

محدود بودن سرویس‌های ارائه شده از جمله سرور مجازی و اختصاصی و هاست میزبانی فقط به داخل ایران

قیمت‌های بالا

عدم پشتیبانی آنلاین به موقع

محدودیت ترافیکی به علت ارائه سرویس‌ها از دیتاسنترهای ایرانی و محدود بودن پهنای باند سرویس‌ها

آبتین وب

abtinwebاز جمله شرکت‌های نوپا که عمر دامنه آن‌ها نهایتاً به ۸ سال می‌رسد و توانسته با ثبت ۳۴۲۰ دامنه به عنوان ششمین هاستینگ برتر ایران انتخاب شود.

در بررسی‌های انجام شده نقطه قوت این شرکت قیمت به نسبت مناسب آن در هاست میزبانی دیده شد و احتمالاً دلیل موفقیت این شرکت به‌کارگیری همین استراتژی باشد.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست

پشتیبانی

پشتیبانی آنلاین دیده نشد و فقط کاربران از طریق تیکت قادر به حل مشکلات خود هستند که این از نظر ما در جدول مقایسه یک امتیاز منفی محسوب می‌شود.

نقاط قوت:

قیمت رقابتی

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی آنلاین در سایت

روشنگر رایانه تهران

نمی‌دانیم دلیل قرارگیری شرکت روشنگر رایانه تهران در این لیست برای چیست.

این شرکت با آدرس دامنه ایران هاست فعالیت می‌کند و قرارگیری این نام در لیست دلیلش دقیقاً معلوم نیست برای چه بوده است.

البته ۲ احتمال وجود دارد اول اینکه بعضی از دامنه‌های این شرکت تحت اسامی دیگری ثبت می‌شوند و در این لیست دو دستگی ایجاد شده و یا سایت وب هاستینگ اینفو دچار اشتباهاتی شده که با تحقیقی هم که داشتم کسی جوابی برای این مشکل نداشت.

وب رمز

webramzاین شرکت در حدود ۱۴ سال فعالیت در صنعت میزبانی وب اکنون با ثبت ۲۴۹۸ در رده‌ی هشتم این لیست قرار گرفته است و طبق بررسی‌های انجام شده نقاط ضعف و قوتی مشاهده کردیم را برای شما شرح خواهیم داد.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • میزبانی وب
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست
  • طراحی و توسعه

پشتیبانی

پشتیبانی آنلاین در این سایت وجود دارد و اغلب مواقع در دسترس کاربران هستش و فقط زمانی که بررسی‌های موردی رو انجام می‌دادیم تأخیر در پاسخگویی وجود داشت که البته زیاد نبود و ممکن است دلیل آن تعداد کم نیروهای پشتیبانی و یا شلوغی ترافیک پاسخگویی باشد.

نقاط قوت:

قیمت نسبتاً مناسب

بکاپ منظم روزانه و هفتگی و ماهانه بر اساس اعلام خود شرکت

نقاط ضعف:

ضعف در پشتیبانی

نگاه روشن پارس

parsdevاین شرکت نیز به نظر من یکی از شرکت‌هایی است که توانسته است بدون سروصدا بسیار خوب پیشرفت کند و با ثبت ۲۲۷۸ دامنه بین‌المللی در رتبه نهم لیست قرار گیرد.

فعالیت این شرکت از سال ۱۳۸۵ یعنی ۱۲ سال جز قدیمی‌های این حوزه محسوب شده و بخشی از مشتریان این شرکت را شرکت‌ها و نهادها معتبر تشکیل می‌دهند.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • میزبانی وب
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • نمایندگی هاست
  • برنامه نویسی

پشتیبانی

پشتیبانی آنلاین در سایت دیده نشد و راه ارتباطی فقط از طریق تیکت وجود دارد ولی با تستی که انجام شد، سرعت پاسخگویی مناسب در بخش تیکت دیده شد ولی از نظر ما این یک ضعف محسوب شده و در نقاط ضعف این شرکت در مقایسه این مقاله قرار خواهد گرفت.

نقاط قوت:

قیمت نسبتاً مناسب

بکاپ منظم روزانه و هفتگی و ماهانه بر اساس اعلام خود شرکت

نقاط ضعف:

عدم وجود پشتیبانی آنلاین

پرشین تولز

persiantoolsخوب به آخرین سایت در رنک ۱۰ تایی سایت وب هاستینگ اینفو با ۲۲۰۴ دامنه می‌رسیم.

این وب‌سایت که دارای یک انجمن بسیار فعال و قدیمی است توانسته در این بازار سهمی را از آن خود کند که به‌شخصه معتقدم بازار این سایت را کاربران فعال در انجمن این شرکت تشکیل می‌دهند و مارکت خوبی برای این شرکت بوده است.

دامنه این وب‌سایت با ۱۵ سال قدمت یکی از قدیمی‌های این حوزه محسوب شده و بسیار هم بی‌سروصدا فعالیت می‌کنند البته از تبلیغات هم درامدهای خوبی کسب می‌کنند.

لیست خدماتی که به طور کلی توسط این شرکت ارائه شده:

  • میزبانی وب
  • خدمات ثبت دامنه
  • سرور مجازی
  • گواهینامه ssl
  • طراحی سایت

پشتیبانی

پشتیبانی آنلاین در این سایت وجود داشت ولی متأسفانه کسی در بررسی‌های ما پاسخگو نبود.

نقاط قوت:

بکاپ روزانه

انجمن گفتگو

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی آنلاین و به موقع

قیمت‌های نسبتاً بالا

 

جمع‌بندی:

سعی کردیم در این مقاله جامع ۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی را در جزئیات با هم مقایسه کرده و چکیده‌ای از مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف هر شرکت را برای شما گرداوری کنیم.

با مطالبی که در این مقاله برای شما قرار دادیم حالا می‌توانید بهترین هاست های ایرانی را شناسایی کرده و با دید بازتری اقدام به خرید هاست کرده و میزبان بهتری را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

البته باید متذکر شوم تمامی مطالب ارائه شده بر اساس تحقیق‌های مستقیم ما از خود شرکت‌های هاستینگ و بر اساس تجارب ما و یا کاربرانی بوده است که از این شرکت‌ها خدماتی را دریافت کرده بوده‌اند.

نکته بسیار مهم: اگر به دنبال خرید بهترین هاست ایران هستید باید بر اساس نیازهای خود اقدام به خرید کرده و نقاط قوت و ضعف هر شرکت را که در این مقاله برای شما درج کردیم را مدنظر داشته باشید و به هیچ عنوان قیمت سرویس نباید ملاک اصلی شما برای خرید هاست باشد.

اشتباه نکنید:

اگر سایت شما دارای اطلاعات ارزشمندی است و یا دارای کاربران زیادی بوده و برای شما توجیه اقتصادی دارد به هیچ عنوان به دنبال خرید هاست ارزان نباشید و اولویت خود را بر روی کیفیت سرویس، پشتیبانی و اعتبار شرکت بگذارید.

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کنید می‌توانید کمی ملاک‌های خود را تغییر دهید و برای شروع اولویت شما می‌تواند خرید هاست ارزان باشد.

به دلیل اینکه دیتاهای شما دارای ارزش خاصی نبوده و در صورت رشد و پیشرفت سایت، می‌توانید در آینده سرویس خود را تغییر دهید و از یک هاستینگ معتبر هاست تهیه کنید و یا پلن خود را تغییر دهید.

در آخر نیز از شما کاربر گرامی و محترم مدیر سرور متشکریم که این مطلب را مطالعه کردید و با همراه بودید.

لطفا نظر بدهید: اگر تجربه خاصی از همکاری با شرکت‌های هاستینگ دارید خوشحال می‌شویم در پایین همین مقاله در بخش نظرات، ما را از آن‌ها مطلع کنید تا بتوانیم با انتشار آن‌ها در سایت به دیگر کاربران در هنگام خرید بهترین هاست ایران کمک کنیم.

آموزش چقدر برای شما مفید بود؟

[مجموع: ۱۰ میانگین: ۳٫۴]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا