نرخ تبادل ارز 1399

اشتراک گذاری پست

در اقتصاد چیزی به اسم نرخ تبادل ارز وجود دارد. این عبارت نشان دهنده‌ی نرخی است که دو واحد پول در ازای یکدیگر می‌ارزند. مثلا 1 دلار آمریکا معادل 100 ین ژاپن است. از این نرخ تبادل با عنوان ارزش پول نیز یاد می‌شود. یعنی به عنوان مثال 100 ین ژاپن 1 دلار می‌ارزد. ارزش واحدهای پول در بازار آزاد جهانی مشخص می‌شود و به میزان دخالت و حضور فعال یک پول در بازار آزاد بستگی دارد. این بازار آزاد شامل انواع خریداران و فروشندگان است. تبادل ارز در طول 24 ساعت شبانه روز انجام می‌شود به جز در تعطیلات آخر هفته. اصطلاحات جالب دیگری که بهتر است با آن آشنا شویم یکی نرخ تبادل ارز نقطه‌ای است که بیان کننده ارزش تبادل لحظه‌ای پول است. دیگر نرخ تبادل ارز پیشاپیش است به این معنی که تبادلی امروز صورت می‌گیرد اما خود پول فردا یا در تاریخ مشخصی در آینده تبادل می‎شود.

نرخ ارز و تبادل

سیاست و نرخ تبادل ارز

هر کشوری یک نرخ ارز مشخص برای پول خود مشخص می‌کند. این نرخ می‌تواند سه نوع آزاد، ثابت و ترکیبی داشته باشد. در نوع آزاد، نرخ اجازه‌ی بالا پایین شدن دارد که تاثیر مستقیم از بازار آزاد می‌گیرد. گفته می‎شود که بانک علاقه‌ی زیادی به ایجاد این تغییرات دارند. در نوع ثابت که در کشور ما نیز سیاست گذاری به همین منوال صورت می‌گیرد هدف آن است که ارزش پول با انجام سیاست گذاری خاصی همواره برابر مقدار ثابتی از دلار آمریکا بی‌ارزد. تاریخ نشان داده است که این سیاست پس از مدتی باعث ایجاد گرانی و ارزانی بیش از حد شده و بازار ارز کشور را بسیار متزلزل می‌کند. کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که چنین سیاست گذاری اقتصادی داشته باشد. در نوع ترکیبی که امروزه شاهد نمونه‌ی خیلی خاصی از آن در کشور هستیم چند نرخ ارز وجود دارد. یک نرخ ثابت دولتی و یک نرخ آزاد. در کشور ما نرخ آزاد خود شامل دو نرخ صرافی و فروش نقدی می‌شود. چیزی که ما تحت عنوان نرخ ارز از آن در کشور یاد می‌کنیم همان فروش نقدی است.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا