نکاتی که برای انتخاب رمز کارت خود باید بدانیم! 1399

اشتراک گذاری پست

رمز کارت همان رمز چهار رقمی است که معمولا با رمز حساب اشتباه گرفته می شود. این رمز بدون اصل کارت فاقد هر گونه اعتباری هست و قابل سوء استفاده نیست. شما عزیزان باید رمز کارتتان را حفظ و از نوشتن آن خودداری کنید. همچنین هنگام خرید از فروشگاه ها شخصاً رمز کارت بانکی خود را وارد کنید. حال برای انتخاب رمز کارت خود باید نکاتی را رعایت کنید تا امنیت کارت شما حفظ شود.

نکات انتخاب رمز کارت

از انتخاب سال تولدتان برای رمز کارت تان دست بردارید! با انتخاب سال تولد شما به دزد محترم کارتتان گفته اید که رمز من یکی از اعداد بین 1340 تا 1380 است که 40 عدد را بیشتر شامل نمیشود. ضمنا اگر گمان میکنید که چنانچه به جای سال تولد، از روز و ماه تولد استفاده کنید، دیگر خطری کارتتان را تهدید نمیکند باید بگوییم سخت در اشتباهید. شاید برایتان جالب باشد که حتی در اروپا، بیشترین رمزکارت ها، روز و ماه تولد هستند. این به این معناست که دو رقم کارت شما حتما بین 01 تا 12 و دو رقم دیگر بین 0 تا 30 خواهد بود.

اعدادی که بیشترین میزان انتخاب را دارند کدام اند؟ چهار رمز “0000” و “1234” و “1111” بیشترین تعداد انتخاب را بین تمام کارت ها در تمام دنیا دارند! فکر میکنید چند درصد تمام کارت های دنیا یکی از این 3 رمز را دارند؟ 20 درصد تمام کارت ها!

کم کاربرد ترین رمزهای دنیا چیست؟ در یک بررسی مشخص شد رمز 8068 با 0.007 درصد استفاده بین تمام رمز ها کم کاربردترین رمز بوده است! دیگر رمز های کم کاربرد، “8093” ، “9629” ، “6835” بوده اند.

پسورد یا رمز کارت بانکی

بعضی رمز ها هم هستند که ممکن است گمان کنید بسیار خوب و کم کاربرد هستند اما خبر ندارید که فکر شما را میلیون ها نفر دیگر در کره زمین کرده اند. برای مثال رمز “2580” یکی از پر کاربرد ترین رمز ها بوده است. چرا؟ چون هر 4 عدد این رمز در ستون دوم کیبورد اعداد قرار دارند و شما گمان میکنید هم رمز ایمنی انتخاب کرده اید، هم به راحتی در صفحه کیبورد وارد میکنید.

در دنیای انتخاب رمز، موارد جالبی نیز کشف شده است. برای مثال تمام مردم دنیا انتخاب اعداد زوج را به فرد ترجیح میدهند! برای همین است که رمز “2468” بسیار بیشتر از رمز “3157” استفاده شده است!

محبوب ترین رمز ها برای کارت های بانکی به صورت زیر است:
1- 1234
2- 1111
3- 0000
4- 1212
5- 7777
6- 1004
7- 2000
8- 4444
9- 2222
10- 6969

مراقب وارد کردن رمز کارتتان در دستگاه خودپرداز باشید

میخواهید خیالتان از رمز کارتتان راحت باشد؟ پس موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برای انتخاب رمز، تاریخ تولدتان را فراموش کنید!
  • برای انتخاب رمز به دنبال راحتی وارد کردن آن در کیبورد دستگاه خودپرداز نباشید!
  • ترجیحا از اعداد فرد استفاده کنید!
  • اعدادی را انتخاب کنید که بین آن ها نظمی وجود نداشته باشد. تمام نظم هایی که در فکر شماست را دزدان و کلاهبرداران بهتر از شما میشناسند!
  • و در نهایت رمز 8068 که گفته شد کم کاربرد ترین رمز دنیا بوده است را استفاده نکنید! چرا که بعد از این خبر احتمالا از پرکاربرد ترین رمز ها شده است!

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا