هاست ابری چیست؟

هاست ابری یکی از هاست های ارجح برای شرکت های بزرگ است اما اگر شما در حوزه هاستینگ تازه کار و مبتدی هستید اولین و مهم ترین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است که هاست ابری چیست؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه ما باشید.

سایت هایی که بر روی هاست ابری میزبانی می شوند اساسا بر روی چندین وب سرور اجرا می گردند که به هم متصل هستند و بر خلاف هاست سنتی همچون هاست اشتراکی و سرور اختصاصی، داده ها از سرورهای متعددی رندر می شود.

مزایای هاست ابری:

برای آنچه که مصرف می کنید هزینه می پردازید:  زمانی که کسب وکار شما رشد می کند می توانید پلن هاست خود را بر اساس نیازهای خود تغییر دهید و برای آنچه که مصرف می کنید هزینه پرداخت نمایید.

انتخاب سیستم عامل: شما می توانید سیستم عامل خود را انتخاب نمایید. به عنوان مثال می توانید از بین سیستم عامل ویندوز یا لینوکس یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

انعطاف پذیری: کنترل کامل پیکربندی سرور از طریق API یا  رابط مبتنی بر وب امکان پذیر است.

می توانید از مزایای سرور اختصاصی و هزینه پایین لذت ببرید: زمانی که هاست ابری را انتخاب می کنید اگر نیازمندی های گسترده ای نداشته باشید می توانید از مزایای سرور اختصاصی لذت ببرید و در عین حال نگران هزینه های بالای آن نباشید.

 هاست ابری در برابر سرور اختصاصی:

سرورهای اختصاصی همیشه  در یک دیتاسنتر پایدار و امن قرار گرفته اند. شما کنترل کاملی بر روی سرور خود دارید  و می توانید سطح عملکرد سرور خود را سفارشی سازی نمایید. با اینحال، اگر نیاز به رشد کسب وکار خود داشته باشید باید سرور اختصاصی بزرگ تری اجاره نمایید و همین امر هزینه های زیادی بر روی شرکت تحمیل می کند. در مورد هاست ابری چنین مشکلاتی وجود ندارد. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم شما تنها برای چیزی که استفاده می کنید هزینه پرداخت  خواهید کرد  و می توانید پلن خود را بر اساس نیازمندی های خود تغییر دهید. علاوه بر این قادر خواهید بود سایر سرورها در شبکه را نیز اضافه کنید تا بتوانید زمان Downtime را مدیریت نمایید یا فضای دیسک/پهنای باند فعلی را بدون تحت تاثیر قرار دادن تنظیمات فعلی؛ توسعه دهید. اگر کسب وکار شما نیازی به سرور اختصاصی یا سرور مجازی ندارد می توانید از مزایای هاست ابری بهره مند شوید. هاست ابری انعطاف پذیری  کاملی در مورد اضافه کردن سرورهای بیشتر در شبکه فراهم می کند و همین امر به شما کمک می کند با بار ناخواسته مقابله کنید و آن را مدیریت نمایید. بنابراین می توانید عملکرد سرور خود را بدون downtime ای مقیاس بندی کنید.

هاست ابری چیست؟

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا