هرآنچه باید درباره دانشگاه تورنتو (University of Toronto) بدانید 1399

اشتراک گذاری پست

امروزه دانشگاه‌های کانادا از جمله‌ی بهترین دانشگاه‌های جهان و هدف بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در بالاترین مقاطع هستند. در این میان نام برخی از دانشگاه‌های این کشور بیشتر مطرح بوده است. دانشگاه تورنتو به عنوان برترین دانشگاه های کانادا در سال 2018، در جهان رتبه‌ی 31ام را نیز به خود اختصاص داده است. این دانشگاه، یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در شهر تورنتو در مرکز ایالت انتاریو کانادا است. دانشگاه تورنتو که در سال 1827 تحت عنوان کالج شاهنشاهی افتتاح شده است، قدیمی‌ترین دانشگاه کانادا نیز هست. ندیریت آن در ابتدا تأسیس با کلیسا بود و در نهایت با استقلال از کلیسا در 1850 نام امروزی خود را کسب کرد. از نظر آکادمیک، دانشگاه تورنتو به دلیل جنبش‌های تأثیرگذار نقد ادبی و نظریه‌ی ارتباطات خود شهرت دارد.

انسولین (Insulin) داروی بیماری قند خون، در این دانشگاه کشف شد. همچنین اولین میکروسکوپ الکترونی کاربردی در این دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. اولین پیشرفت‌ها در تکنولوژی لمس چندگانه در این دانشگاه رخ داده است. چنین سطحی از فعالیت‌های علمی است که باعث شده است، بیشترین بودجه‌ای که دولت کانادا به تحقیقات اختصاص می‌دهد، به این دانشگاه اختصاص یابد. در حال حاضر این دانشگاه میزبان بیش از 60000 دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی و در گستره‌ی وسیعی از رشته‌های دانشگاهی است. از نکات جالب توجه دیگر این دانشگاه عضویت آن در لیست انجمن دانشگاه‌های آمریکا است که تنها دو دانشگاه غیر آمریکایی عضو آن هستند، یکی دانشگاه تورنتو و دیگری دانشگاه مک‌گیل است که آن هم در کانادا و در ایالت کبک قرار دارد. چهار نفر از نخست‌وزیران کانادا در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. این دانشگاه همچنین ده مورد برنده‌ی جایزه‌ی نوبل داشته است.

دانشکده‌های دانشگاه تورنتو

دانشکده‌ی هنرها و علوم، بزرگترین دانشکده در سطح تحصیلات کارشناسی است و بیشترین نوع تدریس مانند سیستم‌های کالج است. در کالج‌ها با آنکه تمامی مسئولیت تدریس بر عهده‌ی کالج نیست اما برنامه‌های آموزشی دقیق و منظمی در آنها وجود دارد. از کالج‌های مهم می‌توان به کالج ترینیتی (Trinity College)، کالج ویکتوریا (Victoria College)، کالج اینیس (Innis College)، کالج نیوکالج (New College) و کالج وودزوُرث (Woodsworth College) اشاره کرده که به ترتیب برای رشته‌های روابط بین‌الملل، مطالعات رنسانس، مطالعات فیلم، مطالعات جنسیتی و مطالعات صنعتی معروف هستند.

این دانشگاه محل تولد یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مکاتب فکری در نظریه‌ی ارتباطات و نقد ادبی است که به مکتب تورنتو مشهور است. از 1963 تا به امروز آموزش‌های مربوط به مکتب تورنتو در دانشکده‌ی اطلاعات، در قسمت برنامه‌ی مک‌لوهان (McLuhan Program) در فرهنگ و تکنولوژی صورت می‌گیرد.

دانشکده‌های دانشگاه تورنتو به طور کلی شامل 18 دانشکده‌ی اصلی می‌شود که خود به چندین دانشکده‌ی کوچکتر تقسیم شده‌اند. از مهم‌ترین دانشکده‌های دیگر این دانشگاه باید از دانشگاه علوم کاربردی و مهندسی، دانشکده‌ی معماری، منظره و طراحی، دانشکده‌ی موسیقی و پردیس علوم پزشکی آن نام برد که خود به تنهایی دارای چهار دانشکده‌ی بزرگ پزشکی، پرستاری، داروسازی و دندانپزشکی می‌شود.

کتابخانه‌های دانشگاه تورنتو

کتابخانه دانشگاه تورنتو

پس از دانشگاه هاروارد (Harvard) و ییل (Yale)، دانشگاه تورنتو بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی آکادمیک بزرگ آمریکای شمالی را دارد. معیار سنجش تعداد جلد کتاب موجود در دارایی کتابخانه است. دارایی این کتابخانه شامل 10 میلیون جلد کتاب، 4/5 میلیون میکروفیلم، 70000 عنوان دوره‌ی آثار و 1 میلیون نقشه، فیلم، گرافیک و صدای ضبط شده است.

بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی دانشگاه تورنتو کتابخانه‌ی ربارتس (Robarts Library) است که کتابخانه‌ی اصلی علوم انسانی و علوم اجتماعی است. این کتابخانه داری 5 میلیون جلد کتاب در حوزه‌ی علوم انسانی و اجتماعی است. یکی از بزرگ‌ترین منابع ذخیره‌ی کتب کمیاب و نایاب جهان کتابخانه‌ی کتب نایاب توماس فیشر (Thomas Fisher Rare Book Library) است.

مرکز هنری دانشگاه تورنتو که در کالج دانشگاه (University College) واقع شده است سه مورد از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری دنیا را دارد. مجموعه‌ی مالکو (Malcove Collection) که تمرکز اصلی آن بر هنر بیزانس و دوران اولیه‌ی مسیحیت است. یکی دیگر از مجموعه‌های هنری بزرگ دانشگاه تورنتو مجموعه‌ی هنر معاصر آن است که در آن آثاری از گروه هفت نفره و چندین نقاشی منظره از نقاشان قرن 19هم در آن دیده می‌شود.

سوابق دانشگاه

دانشگاه تورنتو 31مین دانشگاه برتر جهان در سال 2018 بوده است. این در حالی است که در زمینه‌ی فعالیت‌های تحقیقاتی این دانشگاه دومین دانشگاه برتر جهان است. همچنین این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان تایمز (Times Higher Education World University Rankings) در سال 2016 رتبه‌ی 22 جهان را از آن خود کرده و طی سال‌های اخیر در کانادا اول بوده است. در بسیاری دیگر از رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی دیگر که طی سال‌های اخیر به عمل آمده‌است این دانشگاه همواره در رتبه‌های 20 تا 30 جهان بوده‌است.

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه

  • ترجمه ریزنمرات و مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • تکمیل فرم پذیرش

شهریه دانشگاه تورنتو

شهریه دوره کارشناسی: ۴۹،۸۰۰- ۴۲،۸۷۰ دلار

شهریه دوره کارشناسی ارشد: ۲۲،۶۴۰- ۶،۹۰۰ دلار

علاوه بر شهریه، دانشگاه ها معمولا بابت کالاها و خدماتی که به دانشجویان ارائه می دهند نیز هزینه هایی را دریافت می کنند. این خدمات شامل خدمات انجمن دانشجویی، ورزش و سلامت می شود. مبلغ این هزینه ها از دانشجویی به دانشجوی دیگر متفاوت است.

شما برای پرداخت این هزینه ها می توانید از خدمات کارت های اعتباری ویا خدمات ارزی شرکت امید احمدیانی بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با امید احمدیانی تماس بگیرید. شماره تماس: ۳۱۱۱۷-۰۳۱

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا