چه کارهایی را می توان با سرور مجازی انجام داد؟

در این مقاله قصد داریم در مورد سرور مجازی خصوصی (VPS) صحبت کنیم و ببینیم چه کارهایی می توانیم با آن انجام دهیم. پس همراهامید احمدیانی باشید.

همانطور که می دانید سرور مجازی خصوصی یک روش امن و پیشرفته  برای تقسیم منابع در داخل یک دیتاسنتر است.  شاید بهترین روش برای به دست اوردن سرور مجازی، ایده  استفاده از ماشین های مجازی باشد. ماشین مجازی به شما اجازه می دهد  محیط شبیه سازی شده از رایانه را در آن ایجاد کنید. این تاکتیک به شما اجازه می دهد سیستم عامل های مجزا را اجرا کنید. از آنجایی که شما تنها بخشی از منابع را برای ماشین مجازی مورد استفاده قرار می دهید می توانید چند مورد از آن ها را بر روی یک سرور یا رایانه اجرا کنید. این موضوع در شرکت های ارائه دهنده یک موضوع رایج و عادی است.  شرکت ارائه دهنده که سروهای مجازی را ارائه می کند، تعداد زیادی دارد که هر کدام در برگیرنده ماشین های مجازی متعددی هستند.

 دلایل مهم برای اتخاذ سرور مجازی:

همانطور که می دانید شما می توانید از میان ، هاست ابری، و سرور مجازی یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد

هاست اشتراکی:

در هاست اشتراکی،سایت شما در یکسانی که سایر مشتریان نیز از آن استفاده می کنند  ذخیره سازی می شود.  همه دامنه ها از پردازنده، رم و سایر منابع به صورت مشترک استفاده می کنند. این نوع هاست ارزان تر از سایر موارد است. با اینحال سرعت سایت و قابل اعتماد بودن آن تحت تاثیر  سایر کاربران خواهد بود و شما دسترسی روت ندارید.

 هاست ابری:

این نوع از هاست گران قیمت تر از هاست اشتراکی است. به جای استفاده از یک سرور برای ذخیره سازی و بارگذاری سایت، سیستم های ابری منابع را در رایانه های متعددی توزیع می کنند تا زمان پاسخگویی سریع تر شود. با اینحال، این مدل نیز معمولا دسترسی روت را در اختیار شما قرار نمی دهد و ساختار توزیعی آن چالش های امنیتی  اساسی خواهد داشت.

سرور اختصاصی:

این گزینه بدین معنی است که یک سرور فیزیکی به صورت کامل  تنها برای سایت شما و اپلیکیشن های آن مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که همه منابع در اختیار شما قرار دارد این نوع سرور نسبت به هاست اشتراکی گران قیمت تر خواهد بود.

 سرور مجازی:

دلیل اصلی برای انتخاب سرور مجازی ، انعطاف پذیری و آن است. اجازه دهید هر کدام از این موارد را با هم مرور کنیم.

  • عملکرد: زمانی که هاست خود را به سرور مجازی ارتقا می دهید، می توانید منابع بهتری در اختیار داشته باشید. این موضوع بدین معنی است که افزایش ترافیک سایر دامنه ها ، سرعت سایت شما را کمتر نمی کند.
  • انعطاف پذیری: سرور مجازی را می توان به عنوان یک رایانه در نظر گرفت. با اینکه دلیل اصلی استفاده از سرور مجازی میزبانی سایت است اما شما می توانید کارهای دیگری را در این سرور به عنوان رایانه خود انجام دهید.
  • امنیت: سایر کاربران در سرور فیزیکی نمی توانند سرور مجازی شما را کنند و به  سرورتان دسترسی داشته باشند.

استفاده های معمول از سرور مجازی:

در بخش قبلی در مورد اصول سرور مجازی و فاکتورهایی که باعث جذابیت آن می شد صحبت کردیم. حالا باید ببینیم چگونه می توانیم از این سرورها استفاده کنیم.

  1. میزبانی سایت:

شاید بتوان گفت اصلی ترین دلیل ، میزبانی سایت است. زمانی که سرور مجازی خریداری می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که عملکرد سایتتان بسیار بهتر از هاست اشتراکی خواهد بود. همچنین دسترسی به روت،  کنترل بیشتری در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید هر نرم افزاری که دوست داشتید را نصب یا حذف کنید.

مثال: شما می توانید از سرور مجازی برای میزبانی سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. با وجود منابع قوی تری که در اختیار دارید قادر خواهید بود از مواردی همچون سرعت، پایداری و تجربه خوب کاربری به نفع خود استفاده نمایید.

  1. میزبانی سرور یا فایل های مرتبط با کسب و کار:

در برخی از موارد افراد از سرور مجازی برای  اجرای سرور یا میزبانی فایل های شخصی خود استفاده می کنند. معمولا کسب وکارها این نوع سرور را برای میزبانی رسانه ها یا سایر فایل های خود به کار می برند.

  1. تست کردن:

سرورهای مجازی روشی مقرون به صرفه برای بررسی هر چیزی است. این تست در برگیرنده تست محیط جدید، سیستم عامل، اپلیکیشن ها، فریم ورک ها یا هر چیز دیگری است.

  1. تورنت:

شما می توانید از سرور مجازی برای تورنت کردن استفاده کنید.  با انتقال فعالیت های تورنت به سرور مجازی می توانید از پهنای باند استفاده کنید.

  1. بک آپ گیری:

شما می توانید از سرور مجازی برای ذخیره سازی فایل های کلیدی بهره ببرید. این موضوع برای آن دسته از مشتریانی است که فضای اضافی در اختیار دارند.

چه کارهایی را می توان با سرور مجازی انجام داد؟

۳ (۶۰%) ۴ votes

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا