چگونه ارزان سفر کنیم؟ (قسمت اول) 1399

اشتراک گذاری پست

علاقه به سفر زیاد دارید، اما محدودیت مالی به شما اجازه نمیدهد؟! گمان میکنید لذت بیشتر از سفر, نیازمند هزینه بیشتر است؟! سفر ارزان خواسته افراد بسیاری است. چه چیزی بهتر از آنکه بدانیم چگونه ارزان سفر کنیم؟ بی شک داشتن ویزا کارت و مستر کارت میتواند امنیت دارایی ما در سفر را تامین کند اما باید بدانیم از این دارایی چگونه استفاده کنیم و هزینه های سفر خود را مدیریت کنیم. توصیه های ما را بخوانید تا متوجه شوید که میتوانید چقدر در هزینه های خود در سفر صرفه جویی کنید و با پرداخت هزینه کمتر، بیشتر سفر کنید!

سفر ارزان

راهنمای سفر ارزان

موارد زیر میتواند پاسخی به سوال چگونه ارزان سفر کنیم؟ باشد. هر کدام از این موارد به راحتیهزینه سفرتان را کاهش میدهد.

استفاده از سایت های مرتبط با سفر

  • قبل از سفر کردن حتما به خوبی نظرات دیگران در مورد مکان هایی که میخواهید در آن اقامت بگیرید و یا بازدید کنید بخوانید!
    ممکن از مبلغ زیادی بابت اقامت در هتلی را بدهید که به خدمات آن بسیار کمتر از میزان توقع شماست و برای پیشگیری از این چنین اتفاقی کافی بوده است که در سایت هایی مانند tripadviser.com و یا Booking.com در مورد آن نظرات دیگران را مطالعه میکردید!
  • پیش از رفتن به هر کشوری کمی در اینترنت سرچ کنید و رایگان ها را لیست کنید! در تمامی کشور ها، روز هایی از سال خدماتی رایگان است و یا موزه ها و فستیوال هایی رایگان یافت میشود.
    برای مثال در شهر ملبورن حداقل ماهی یک فستیوال رایگان برگزار میشود!

چگونه ارزان سفر کنیم؟

مدریت هزینه در سفر

  • چانه بزنید! در بسیاری از کشور های دنیا مانند کشور خودمان، چانه زدن بر سر قیمت خدمات جزئی از فرهنگ روزانه ی مردم است.
    البته در برخی کشور ها نیز چانه زدن نه تنها معمول نیست، بلکه میتواند نوعی توهین تلقی شود. پیش از سفر به کشور مورد نظرتان در این مورد پرس و جو کنید.
  • دست از تنبلی بردارید و کمی ورزش کنید! یاد بگیرید از پیاده روی، شنا و دویدن لذت ببرید تا مجبور نباشید برای مسافت های حتی کوتاه، هزینه حمل و نقل بدهید!
    یادتان نرود که بهترین چیز های زندگی رایگان هستند!
  • چقدر از حمل و نقل عمومی کشوری که میخواهید به آن سفر کنید, میدانید؟! برای مثال اگر میخواهید به استرالیا سفر کنید، میدانید که با پرداخت تنها 58 دلار میتوانید یک ماه تمام, بدون هیچ محدودیتی از حمل و نقل عمومی استفاده کنید؟! در بیشتر کشور ها میتوانید با چند پرسش ساده بهترین راه های حمل و نقل را با کمترین هزینه پیدا کنید.
  • به چه میزان ارز نیاز دارید؟ پیش از سفر ارز مورد نظر را بخرید! تبدیل ارز در فرودگاه ها و کشور مقصد معمولا با نرخ بیشتری انجام میگیرد.
  • در سفر کار کنید! بله بله میدانیم که این گزینه را دوست نداشتید و میخواهید وقتی در سفر هستید، از انجام کار و فکر به دست آوردن پول راحت باشید.
    ولی آیا به این فکر کرده اید که اگر یاد بگیرید در سفر پول به دست آورید، میتوانید مدت بیشتری در سفر بمانید؟!
    برای مثال اگه قصد دارید مدتی نسبتا طولانی در شهری در اروپا بمانید، میتوانید با کار در یک رستوران یا کافی شاپ، نه تنها پول به دست آورید، بلکه با فرهنگ مردم آن کشور بیشتر آشنا شده و از پیدا کردن دوست های جدید لذت ببرید.
  • برای سفرتان به وسایل سنگین و بزرگی مانند دوچرخه نیاز دارید؟ وقتی به مقصدتان رسیدید بخرید، و قبل از اتمام سفر آن را بفروشید!
    در بسیاری از کشور ها سایت هایی وجود دارند که افراد وسایل شخصی خود را در آن به قیمت مناسب به فروش میگذارند.
    شما میتوانید با رسیدن به مقصد، در کمتر از چند ساعت وسیله را خریده، و قبل از اتمام سفر با همان قیمت آن را بفروشید.
  • خوشمزه ترین غذا ها را در ارزان ترین رستوران ها بخورید! در تمامی شهر ها در بین رستوران ها و اغذیه فروشی های ارزان و محلی، مکان هایی وجود دارد که به دلیل مزه ی خوشمزه غذاهایشان در بین مردم بسیار مشهورند.
    بسیاری از اوقات یک دکه ساندویچ فروشی میبینید که مردم برای خرید از آن صف کشیده اند! با چند سوال ساده از مردم محلی میتوانید این مکان ها را بیابید!
  • راننده تاکسی ها در برخی کشور ها قابل اعتماد نیستند! در این کشور ها برخی رانندگان تاکسی از بی اطلاعی مسافران سو استفاده کرده و نرخ بالاتری از کرایه واقعی دریافت میکنند و یا اگر تاکسی متر داشته باشند، از راه طولانی تر میروند. قبل از گرفتن تاکسی نرخ را از چند راننده بپرسید و مسیر را پیش از سوار شد، از نرم افزار های نقشه مشاهده کنید.

خلاصه

امروزه سایت های بسیاری برای سفر ارزان به ما کمک میکنند. چه سفر ارزان در ایران چه در خارج از کشور باشد میتوانید از این راهنمای سفر ارزان استفاده کنید. تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا