چگونه ارزان سفر کنیم ؟ (قسمت دوم) 1399

علاقه به سفر زیاد دارید، اما محدودیت مالی به شما اجازه نمی دهد؟! گمان میکنید لذت بیشتر از سفر نیازمند هزینه بیشتر است؟! برای داشتن سفری ارزان و لذت بخش ابتدا باید بیاموزید که چگونه ارزان سفر کنیم. برای تجربه ی یک سفر ارزان باید در برخی از هزینه ها صرفه جویی کرد. در این مقاله توصیه های ما را بخوانید تا متوجه شوید که میتوانید چقدر در هزینه های خود در سفر صرفه جویی کنید و با پرداخت هزینه کمتر، بیشتر سفر کنید!

چگونه ارزان سفر کنیم ؟

1- دست به کمی ماجراجویی زده و برای اقامت از CouchSurfing.com استفاده کنید! این وبسایت مکانی است جهت اینکه افرادی را در کشور و شهر مقصدتان بیابید که دوست دارند شما را رایگان مهمان خانه هایشان کنند! هزینه ای پرداخت نمی کنید، ماجراجویی میکنید و از یافتن دوستانی صمیمی در کشور های دیگر لذت میبرید.

2- وبلاگ جهانگردان را بخوانید! جهانگرانی که بسیار سفر میکنند، معمولا وبلاگی شخصی دارند که در هر سفرشان مواردی که گمان میکنند برای مسافران بعدی مفید خواهد بود را یادداشت میکنند. در هر کشوری بدون شک مورادی منحصر به فرد در فرهنگ و قانون وجود دارد که یافتن آن ها بدون استفاده از تجربیات افراد دیگر سخت خواهد بود.

سفر ارزان

3- اگر رستورانی برای غذای خوبش انتخاب میکنید و نه برای محیطش، حتما از بیرون بر استفاده کنید! در اغلب کشور ها، هزینه ی غذای سفارشی شما در صورت بیرون بر بودن بسیار ارزان تر خواهد بود. غذای خود را سفارش دهید و از خوردن آن روی نیمکت نزدیک ساحل و یا پارک زیبای شهر لذت ببرید…

4- به جای هتل، خانه اجاره کنید! در بسیاری از کشور ها در مناطق توریستی، مردم قسمتی از خانه خود را اجاره میدهند. قیمت اجاره خانه معمولا بسیار از هتل ارزان تر است و شما هزینه ی خدماتی که هرگز نمی خواهید از آن استفاده کنید را نمی دهید. اگر به دنبال یک جای خواب خوب و حمام هستید، نیاز نیست که هزینه خدمات هتل را پرداخت کنید!

5- اگر تعریف غذایی را در کشور مقصد زیاد شنیده اید، پیش از سفارش آن از اینکه فصل آن هست مطمئن شوید! بسیاری از غذا ها فصل مخصوص دارند و زمانی که در فصل آن سفارش دهید، نه تنها غذا از مواد اولیه تازه درست شده است، که قیمت کمتری را نیز پرداخت میکنید. رستوران ها غذایی که خارج از فصل سرو شوند را با قیمت بیشتری عرضه میکنند.

چگونه سفر ارزان داشته باشیم

6- با رسیدن به مقصدتان، به دنبال همسفر بگردید! اگر در فرودگاه و ایستگاهی که به آن رسیده اید بتوانید فرد یا افرادی را بیابید که مانند خودتان به سفر آمده و مقاصد مشترکی دارید، با همراه شدن با هم میتوانید به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید و هزینه هایی مانند اقامت و کرایه ماشین را تقسیم کنید.

7- اگر در سفر مریض شدید، ثانیه ای وقت را تلف نکرده و به سرعت به پزشک مراجعه کنید! در کشوری که از سیستم اداری و هزینه خدمات پزشکی آن مطلع نیستید، هر میزان که بیماری شما پیشرفت کند میتواند به معنی از دست رفتن میزان قابل توجهی از بودجه شما باشد.

8- مقاصد ارزان انتخاب کنید! گاهی جاذبه های توریستی چند کشور بسیار مشابه یکدیگر هستند ولی یکی از این کشور ها هزینه بسیار کمتری را برای سفر نیاز دارد.

9- با اتومبیل دیگران سفر کنید! در بسیاری از کشور ها وبسایت هایی وجود دارد که فردی که قصد سفر از شهری به شهر دیگر را دارد، در وبسایت اعلام کرده و شما میتوانید در ازای پرداخت سهم خود از بنزین، با آن ها همسفر شوید! با اتومبیل شخصی سفر میکنید، دوست جدید پیدا میکنید و مبلغ بسیار به صرفه ای پرداخت میکنید!

مسافرت ارزان

10- داوطلب شوید! در بسیاری از کشور ها خیریه ها و انجمن های بزرگی وجود دارند که در قبال کمکی که از شما میگیرند به شما جای خواب مناسب و وعده های غذایی میدهند. برای مثال میتوانید 2 تا 3 ساعت با کودکان یک پرورشگاه بازی کنید و در قبال آن در مهمانسرای داوطلبین بخوابید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا