چگونه VMware VCSA 6.0 را نصب کنیم؟

اشتراک گذاری پست

همانطور که می دانید VMware VCSAبسیار مقیاس پذیر و قوی است. در حالیکه توسعه vCenter server مبتنی بر ویندوز در شرکت ها بسیار محتمل تر است اما VCSA  گزینه محبوبی محسوب نمی شود. دلیل این امر محدودیت هایی است که نسخه های قبلی VCSA  داشت. در حال حاضر این محدودیت ها حل شده است. قبلا VCSA می توانست تنها ۱۰۰ هاست را مدیریت کند . این مقدار در نسخه های فعلی به  حداکثر ۱۰۰۰ هاست رسیده است.  همچنین حداکثر ماشین های مجازی که توسط  Vcenter های مبتنی بر VCSA مدیریت می شود توسعه یافته است. در نسخه های قبلی این مقدار تنها ۳۰۰۰ ماشین مجازی بود. این در حالیست که در نسخه های فعلی این مقدار به ۱۰۰۰۰ ماشین مجازی افزایش یافته است. توجه داشته باشید که حداقل رم ۸ گیگا بایت است و در این پیکربندی می توانید بیش از ۲۰ هاست را با  ۴۰۰ ماشین  مجازی اجرا کنید.

در شکل زیر جدولی را مشاهده می کنید که نشان دهنده تفاوت های موجود در اندازه و سایر موارد است. اندازه را به سادگی می توان در طول فرآیند توسعه تنظیم کرد.

vcenter6_3

چگونه VMware VCSA 6.0  را نصب کنیم؟

 توسعه  VMware VCSA 6.0 بسیار ساده است. فرض می کنیم شما زیرساخت DNS خود را در اختیار دارید و در حال حاضر رکوردهای استاتیک را برای VCSA پیکربندی نموده اید.

اگر چنین کاری را انجام نداده اید بهتر است قبل از  آغاز فرآیند توسعه،  دست به کار شوید. توسعه VCSA با استفاده از Mount کردن یک فایل ISO انجام می شود. زمانی که فایل ISO را Mount کردید، در دایرکتوری روت می توانید فایل HTML ای را پیدا کنید که index.html نام دارد.

vcsa0

از این مرحله به بعد کار به سادگی به پیش خواهد رفت. قبل از اینکه کار را آغاز کنید باید افزونه VMware Client Integration را نصب کنید که در دایرکتوری vcsa قرار دارد.

vcsa00-590x191

این یک فایل EXE ساده برای ویندوز است اما اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید می توانید فایل PKG را نیز در آن پیدا کنید. توجه داشته باشید که  نیازی  نیست  برای توسعه VCSA از قبل vSphere client را در سیستم خود نصب کرده باشید. همچنین یک نصب کننده VCSA CLI نیز وجود دارد که در فولدر دوم قرار گرفته است.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، توسعه VCSAبسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب است:

توجه داشته باشید که شکل زیر از نسخه بتای RC است.

vcenter-vcsa

نسخه نهایی دکمه Upgrade (ارتقا) را نیز در خود دارد. بنابراین شما می توانید از نسخه ۵٫۱ یا ۵٫۵ به  نسخه فعلی ارتقا دهید:

upgrade

شکل بعدی اتصال به  سرور هدف را نشان می دهد:

vcenter-vcsa2-590x238

 در این مرحله می توانید نام آن را شخصی سازی کنید. همچنین باید یک پسورد امن به آن اختصاص دهید.

مرحله بعدی گزینه های مختلف توسعه را نشان می دهد. زمانی که می خواهید زیرساخت های بزرگی را  توسعه دهید که بیش از یک سایت دارد بهتر است Platform service controller جداگانه ای را انتخاب نمایید.

vcenter-vcsa41-590x379

نسخه GA نصب کننده های متفاوتی دارد به شکل زیر توجه کنید:

vcsa-ga-590x377

پسورد Single Sign-On:

vcenter-vcsa5-590x250

نسخه به روزرسانی شده از vSphere 6.0 GA را مشاهده می کنید:

vcsa-ga2-590x217

شما می توانید یک SSO domain ایجاد کنید یا به آن متصل شوید:

vcsa-ga3-590x254

زمانی که تغییرات را انجام می دهید متنی که در زیر آن تغییر وجود دارد نیز تغییر می کند:

vcenter-vcsa6-590x373

باز هم می توانید نسخه GA را مقایسه کنید. منوی کشویی تغییر پیدا می کند:

vcsa-ga4-590x194

انتخاب Datastore :

در این مثال؛ VCSA که توسعه پیدا می کند datastore اشتراکی ندارد  و تنها یک datastore محلی پیش فرض دارد. اگر هاست به یک مکان ذخیره سازی iSCSI، NFS یا FC متصل شده باشد می توانید Datastore اشتراکی را در این بخش مشاهده کنید:

vcenter-vcsa7-590x379

پیکربندی Database:

اگر Datastore  تعبیه شده است نیازی به پیکربندی نخواهد بود. کافیست بر روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید. گزینه دیگری که وجود دارد اوراکل است. توسعه های مبتنی بر ویندوز می توانند از Microsoft SQL نیز استفاده کنند.

vcenter-vcsa8-590x245

 تنظیمات شبکه:

هیچ چیز خاصی در این قسمت وجود ندارد. فقط باید به خاطر داشته باشید که گزینه ای برای فعالسازی SSH بر روی هاست وجود دارد.

vcenter-vcsa9-590x377

نوار پیشرفت(progress bar) نشان دهنده فرآیند توسعه است:

vcenter-vcsa11

خوب PSC یک پایگاه داده درون ساخت دارد که در  هر دو نوع نصب نشان داده می شود. همچنین شما می توانید از پایگاه داده خارجی همچون اوراکل یا Microsoft SQL در ویندوز استفاده کنید. نقل قول زیر از VMware همه چیز را آشکار می کند:

پایگاه داده های پشتیبانی شده برای نصب در ویندوز شامل SQL 2008 R2،۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ ، Oracle 11g و ۱۲c است. vPostgres در ویندوز به ۲۰ هاست و ۲۰۰ ماشین مجازی محدود شده است. vCenter Server Appliance از embedded vPostgres در مقیاس کامل، ۱۰۰۰ هاست و ۱۰۰۰۰ ماشین مجازی پشتیبانی می کند و پایگاه داده پیشنهادی برای vCenter Server appliance است. پایگاه داده Oracle 11g و ۱۲c خارجی برای این نسخه پشتیبانی می شود.

PSC- خارجی یا داخلی؟

Platform service controller  را می توان به صورت داخلی توسعه داد یا به عنوان یک بخش خارجی برای vCenter اجرا کرد. دستورالعمل و راهنمایی که توسط شرکت VMware منتشر شده است بیان می کند که از  PSC به صورت داخلی برای بیش از هشت vCenter servers استفاده شود.

گزینه دیگر این است که از PSC به صورت خارجی استفاده کنید که می تواند تعادل خوبی در بارگذاری ایجاد کند.

همچنین می توانید از محیط ترکیبی برای PCS استفاده کنید. در این شرایط از ADAM برای replication استفاده نمی شود.

PCS مدیریت ماشین های مجازی را بر عهده نمی گیرد. این یک سرویس جدید است که از سرویس های مدیریتی جدا شده است.  نه تنها vCenter می تواند از PCS اشتراکی و سرویس های آن استفاده کند بلکه سایر محصولات همچون vCOPs، vCloud Director و vCloud Automation Center نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

خوب به صفحه بعد بروید

vcenter-vcsa10-590x379

نوار پیشرفت  نشان دهنده  فرآیند توسعه است:

vcenter-vcsa11

 خوب بعد از اینکه فرایند توسعه تمام شد می توانید آن را با اتصال مستقیم vSphere client به  هاستی که برای توسعه استفاده کرده اید آغاز کنید.

vcsa-install3

ابتدا هشداری همانند شکل زیر را دریافت خواهید کرد:

untrusted

اگر قصد دارید از لایسنس رایگان استفاده کنید قادر به انجام اینکار خواهید بود اما به خاطر داشته باشید که معمولا VCSA بر روی ESXi رایگان توسعه پیدا نمی کند مگر اینکه محیط آزمایشی باشد:

esxi-lic

به شکل زیر نگاه کنید:

vcsa6

 خوب حالا می توانید VCSA خود را بر روی اولین هاست بر روی Datastore محلی اجرا کنید.

چگونه VMware VCSA 6.0 را نصب کنیم؟

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا